Gezondheid alle pijlers

Schoenen voor werk

24-03-2019 18:07 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik heb last van verschrikkelijke platvoeten, ik ben al meerdere keren bij de podoloog geweest. Maar alle steunzolen die ik kreeg deden verschrikkelijk zeer als ik er ook maar een korte tijd op stond.

Uiteindelijk kwam ik er toch achter dat het mij beter beviel om geen steunzolen te dragen maar gewoon goede schoenen als nike air max.

Ik werk in de horeca en in de zorg. Dus ik moet ontzettend veel en lang lopen en staan. Ik merk dat ik nu steeds meer last krijg van de pezen in mijn voeten. Nu wil ik eens proberen om andere schoenen als air max te proberen.

Ik zoek dus schoenen voor werk. Waar ik lang op kan lopen en staan. Die mij flinke ondersteuning geven.

Wat ook heel fijn zou zijn: ik heb last van zweetvoeten🤮. Zo erg dat ik het door mijn schoenen heen ruik. Dat is natuurlijk ook niet fijn. Dus wat fijn zou zijn, is een schoen waar ik dat niet doorheen ruik.

Heeft een van jullie goede schoenen?

Mijn dank is groot!

Groeten TM
Alle reacties Link kopieren
Toch proberen te wennen aan je steunzolen. Het is logisch dat ze in het begin niet lekker zitten, want je voeten willen terug naar hun natuurlijke stand. Door die stand te corrigeren voorkom je problemen met bijvoorbeeld je knieën of je rug.
En ik zou echt goede wandelschoenen kopen (en daar dan je steunzolen in doen).
Alle reacties Link kopieren
Dag Trotter,

Ten eerste, bedankt voor je reactie.

Ik heb al meerdere keren een hele lange tijd proberen te wennen aan steunzolen. Maar als de pijn ondragelijk wordt😓..

Ik zoek dus nu naar goede stevige schoenen!
Alle reacties Link kopieren
Wandelschoenen dus, type A of A/B. En dan van een goed merk (Lowa, Hanwag, Meindl).
Alle reacties Link kopieren
Super Bedankt!! Ik ga meteen even kijken:)
Alle reacties Link kopieren
Skechers zijn hele fijne schoenen voor het werken in de zorg. Ze lopen lekker, zijn ontworpen om zweetvoeten tegen te gaan, en ze maken weinig geluid als je door de gangen loopt. Hier meer info over de techniek: https://www.nelson.nl/blog/stap-het-voo ... -skechers/

In de horeca heb je - neem ik aan - beschermend schoeisel nodig. Dan zou ik kiezen voor een schoen van leer (schoen en zool!), omdat leren schoenen het minste zweten en bovendien het best beschermen. Bijvoorbeeld Timberlands. Moeten wel even ingelopen worden, maar lopen daarna heerlijk en geven steun.

En nog wat tips voor de zweetvoeten:
- Zorg dat je voeten altijd netjes verzorgd zijn. Eelt zorgt bijvoorbeeld voor meer zweten, dus verwijder dat goed. En let ook specifiek op de randen rond je nagel ed bij het douchen, want daar kan vuil zich makkelijk ophopen.
- Draag schoenen en sokken van natuurlijke materialen. Die zorgen ervoor dat het vocht beter weg kan, waardoor het minder in de schoen blijft hangen en je dus minder broeierige voeten krijgt. (Technisch materiaal kan ook, maar alleen als het er specifiek voor ontworpen is).
- Probeer je schoenen af te wisselen, zodat ze echt heel goed kunnen drogen voordat je ze weer aantrekt.
- Wat talkpoeder in je schoenen strooien nadat je ze uit trekt (en even er uit kloppen voordat je ze weer aantrekt) kan ook geuren absorberen.
Alle reacties Link kopieren
Hier trouwens een review van iemand met platvoeten die Skechers heeft geprobeerd:

https://www.ouderwijsheid.nl/skechers-m ... -schoenen/
Hier ook platvoeten.

Steunzolen geprobeerd maar dat zorgde alleen maar voor een faillisement van mijn bankrekening (die dikke zolen passen in geen één normale schoen) en nog zowat even veel pijn door de kronkels die die steunzool maakt.

Twee jaar en twee verschillende - handgemaakte - zolen geprobeerd maar toen was ik het zat.


Sinds afgelopen zomer hier ook Skechers en daar lukt het wel op.

En ik loop met momenten ook rustig op Converses of dergelijke, maar geen hele dag.
Alle reacties Link kopieren
Steunzolen vind ik ook zo verschrikkelijk. Ik kan daar ook echt niet aan wennen en heb ook enorme platvoeten. :P Sinds een tijdje heb ik joya schoenen. Deze schoenen hebben een wat bollere zool. Nou ik kan de hele dag fantastisch lopen en staan. Skechers vond ik toch wel snel platter worden... dat liep toch minder fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon ook niet wennen aan steunzolen.

Gabor heeft ook fij e schoenen met een goed voetbed.
Alle reacties Link kopieren
Skechers! :lol: hier geen platvoeten maar wel redelijk lastige voeten.. lopen als pantoffeltjes! Kunnen ook prima in de wasmachine en ze zijn weer helemaal als nieuw. Succes!
Joe.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer ook bij skechers. En ik geloof niet zo heel erg in de zo veel betere kwaliteit van een duur of duurder merk. Zijn bij scapino prima werk of wandelschoenen te koop voor een redelijke prijs.
die ik wilde bestaat al...
Ik krijg mega zweetvoeten in Skechers en de zool zit heerlijk maar ik vind ze toch te slap.
Ben ook iemand die alles kan op Nike Air Max en Nike Air Jordans.
Ik draag er altijd sokken in.

Tip is misschien ook om wandelsokken aan te schaffen voor s winters.
S zomers draag ik dunne sokken van de Primark in mijn sneakers. Nooit blote voeten.

Wat ik fijne schoenen vind zijn schoenen van het merk Camper en de schoenen van het merk Think!, Ze hebben een enkel model wat niet echt om te kotsen is :-D
In wandelschoenen krijg ik ook zweetvoeten, die draag ik alleen s winters.
Alle reacties Link kopieren
Probeer tegen ze zweetlucht de Shoefresh eens. Ik vind het geweldig werken! (Niet bij schoenen die al enorm stinken, wel ter voorkoming). Wel even investeren maar dan heb je ook wat!

En voor de schoenen....wat raadt je podoloog aan? Die weet vast wat goede merken zijn!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik had niet verwacht er zoveel te krijgen hierover. Echt top. Ik ga meteen kijken naar jullie tips!😁
Alle reacties Link kopieren
Slechters vind ik ook te slap. Loop in de winter op mijn lowa’s en ‘s zomers op Nike Air Zoom Pegasus. Ik werk op dagbesteding in de GHz en we lopen veel buiten, weer of geen weer.
Tymark
Het is gebruikelijk dat je eerst moet wennen aan (nieuwe) steunzolen en dat ze eerste periode niet lekker zitten. Je voeten (en je lichaam) moeten immers wennen aan de corrigerende stand van de zolen. Maar je moet er ook wel geschikte schoenen voor hebben (met los en uitneembaar voetbed) waar de steunzooltjes in passen. Durea, Gabor, Hassia, Verhulst, Thinks, Antonio Paolo en Footnotes zijn merken waar steunzolen wel goed in passen. Misschien eens om zien naar een andere Podoloog of misschien eens kiezen voor een orthopedisch-instrumentenmaker. Weet niet welke steunzooltjes je hebt (die lange of kortere 3/4-tjes) maar die kortere tot onder de voorvoeten zijn veel makkelijker in leuke schoenen dan die super lange dingen tot onder de tenen. Hoop ook niet dat je die dikke dingen hebt, want ook die dunnere dingen zijn gemakkelijker. Maar hoe werden ze dan bij jou op-/aangemeten? Moest je gaan staan in z'n schuimbakje met roze oase/foam/mousse, waar je dan vervolgens in weg zakte?
Ik zit in team Skechers. Toevlig gisteren een paar aangeschaft en ik loop er zalig op. Ik ben wat zwaarder en heb uitdagende voeten, maar na twee dagen lopen heb ik het idee eindelijk gevonden te hebben wat ik zocht (en ik heb al flink wat schoenen uitgeprobeerd)
Ik heb persoonlijk ook platvoeten en ben meer van team asics.
Alle reacties Link kopieren
Hier goede ervaringen met Wolky schoenen. Zit een goed voetbed in.
Skechers bied heel weinig steun. En zakt snel uit. Denk eerder dat je wat aan een goede Ecco schoen zult hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven