Gezondheid alle pijlers

Vreselijke jeuk van eczeem

05-04-2019 22:57 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken heb ik eczeem op mijn handen, polsen en onderarmen. Ik dacht dat het wel snel weg zou gaan maar dat gaat het niet.
Het jeukt vreselijk. Word er snachts w wakker van. Ik heb al heel wat zalfjes g e probeerd maar niets helpt. Het meeste maakt het zelfs erger.
Maar de jeuk is het ergst.
Ook brand mijn huid alsof er een brandwond zit.

Heeft iemand nog tips wat ik tegen de jeuk kan proberen?

Volgende week vrijdag afspraak bij dermatoloog maar ik word ondertussen gek van de jeuk.
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Heb je de huisarts ook gesproken voor advies?

Havermout in een washandje of mentholpoeder? Advies bij de aphotheek misschien? Vrijdag duurt nog lang:(. Sterkte hoor, jeuk is vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Koelzalf was het enige waarmee de jeuk minder werd/ wegging bij mijn zoontje. Verkrijgbaar bij apotheek.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al iets van de huisarts gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Van de huisarts heb ik een hormoonzalf gekregen maar die helpt tot nu toe niet.
diprosonecreme en triamcinoloncreme, gewoon van de huisarts
Alle reacties Link kopieren
Koelzalf en havermout in washandje..
Ik schrijf het allemaal op en morgen ga ik met een lijstje op pad.

Ja, volgende week vrijdag duurt nog lang:(
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-04-2019 23:12
diprosonecreme en triamcinoloncreme, gewoon van de huisarts
Oké thanks. Is dat geen hormoonzalf?
Esri38 schreef:
05-04-2019 23:14
Oké thanks. Is dat geen hormoonzalf?
zou best kunnen, ik gebruik het maar incidenteel maar het haalt gelijk de jeuk weg
Esri38 schreef:
05-04-2019 23:14
Oké thanks. Is dat geen hormoonzalf?
Volgens mij wel
Alle reacties Link kopieren
Esri38 schreef:
05-04-2019 23:11
Van de huisarts heb ik een hormoonzalf gekregen maar die helpt tot nu toe niet.
Medisch advies mag ik niet geven, maar al heel mijn leven last van eczeem en veel hormoonzalf gebruikt, hielp meestal wel tijdelijk, maar toen ik ineens hele heftige plekken kreeg rond mijn ogen naar de dermatoloog geweest en die was helemaal blij dat ik geen hormoonzalf daar had gebruikt, want blijkbaar zijn andere behandelingen na hormoonzalf veel lastiger. Ik kreeg toen protopic, echt een wondermiddel maar kun je niet zomaar krijgen. Ik zou dus als de hormoonzalf geen verschil maakt, die niet blijven smeren tot je dermatoloog goed advies heeft gegeven, want mogelijk maak je verdere behandeling alleen maar moeilijker. In de tussentijd geen tips voor de jeuk helaas... dat is echt vreselijk, probeer er toch vanaf te blijven ook al is dat haast onmogelijk.
Cetomacrogolzalf misschien? Dat houdt het bij mij rustig en lekker vet... Is geen hormoonzalf
anoniem_382095 wijzigde dit bericht op 05-04-2019 23:21
Reden: Foutje
0.54% gewijzigd
De zalf die ik heb mag je idd niet op kwetsbare huid zoals je oogleden gebruiken. Ga gewoon even naar je huisarts maandag voor een tijdelijke overbrugging.
Alle reacties Link kopieren
Antihistamine helpt waarschijnlijk niet bij eczeem, maar het is te proberen. Bij elke supermarkt kun je loratedine of cetirizine kopen. Gebruik je al paracetamol tegen de pijn/jeuk zodat je goed kunt slapen?

Ik gebruik een crème met haver (en kamille, lavendel, tea tree) tegen ‘milde’ huidklachten. Dream cream van Lush. Haver’melk’ (geweekte haver) kan zeker helpen.

Ik heb alleen contacteczeem dat snel weer weg is als ik de bron heb gevonden. Daartegen helpt de zalf van de huisarts goed.

Sterkte met je jeuk!
Alle reacties Link kopieren
Menthol gel van kruidvat
Als we dan toch zalven mogen noemen: Fucidin. Dat is antibioticazalf. Als je opeens eczeem hebt gekregen kan het heel goed zijn dat het ontstoken is. En dat gaat niet weg van hormoonzalf, vette zalf, vaseline of menthol.
Cazandra schreef:
05-04-2019 23:25
Als we dan toch zalven mogen noemen: Fucidin. Dat is antibioticazalf. Als je opeens eczeem hebt gekregen kan het heel goed zijn dat het ontstoken is. En dat gaat niet weg van hormoonzalf, vette zalf, vaseline of menthol.
Geen antibiotica er op smeren. De kans dat het eczeem geinfecteerd is, is zeer klein en deze zalf gaat het alleen maar veel erger maken. Het is inderdaad ontstoken, maar niet door een infectie van bacterien.
Het gaat wél weg van hormoonzalf(of zal sterk verminderen) mits de dosering goed is afgestemd op de ernst van je eczeem én je een langere tijd aanhoudt met smeren.

Ik zeg dit uit eigen ervaring.
Fucidinezalf smeren op eczeem is echt niet slim....
Alle reacties Link kopieren
Smeren met kokosolie helpt bij mij heel goed als ik last heb van jeuk door zonneallergie. Een vriendin heeft last van eczeem en bij haar helpt smeren met kokosolie ook goed. Dus misschien nog iets om te proberen
Banaantjee schreef:
05-04-2019 23:43
Smeren met kokosolie helpt bij mij heel goed als ik last heb van jeuk door zonneallergie. Een vriendin heeft last van eczeem en bij haar helpt smeren met kokosolie ook goed. Dus misschien nog iets om te proberen
Dit wilde ik net noemen. Ik heb psoriasis inversa en nu een enorme jeuk helaas. Kokosolie dik smeren helpt goed en onmiddellijk tegen de jeuk. Sterkte :rose:
Marigold1986 schreef:
05-04-2019 23:33
De kans dat het eczeem geinfecteerd is, is zeer klein
Juist best wel groot als ze het opeens heeft en verschrikkelijk jeukt. Hoe dan ook, je kan een kweek laten maken door je arts; dan weet je het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Is de jeuk ‘s nachts erger? Worden de plekken groter?
Protopic zou je kunnen vragen aan je huisarts, werkt echt fantastisch! Sterkte
Alle reacties Link kopieren
tvp
(dochter kampt momenteel met gelijksoortige jeukklachten, zo sneu)
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
05-04-2019 23:45
Dit wilde ik net noemen. Ik heb psoriasis inversa en nu een enorme jeuk helaas. Kokosolie dik smeren helpt goed en onmiddellijk tegen de jeuk. Sterkte :rose:
Oja, of Aloe Vera, ik heb daar een plantje van en Kruidvat verkoopt de gel in een tube.

Als je plantenkennis goed is, kun je ook buiten wat weegbree plukken en fijnstampen. Het sap helpt heel goed tegen jeuk.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips!

Het eczeem op mijn handen ziet er iets anders uit als de rest. Hij zijn soort blaasjes en bobbelige huid. Ook extreem schilferige. En rood.

Ik wacht wel even met fucidin smeren. Vraag het zeker aan de dermatoloog volgende wk vrijdag.

Morgen maar wat hier genoemde tips in huis halen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven