Gezondheid alle pijlers

Kattenkrab zichtbaar

15-04-2019 08:03 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen heeft de kat terwijl ik lag te slapen over mijn gezicht gekrabt. De binnenkant van mijn lip heeft gebloed, en bij mijn lip zit een flinke kras.

Uiteraard ga ik zo direct de huisarts bellen ivm risico op ziektes - maar hoe lang is een krab in het gezicht zichtbaar?

Voor de rest ben ik heel bang voor prikken, dus ik knijp hem heel erg. Stom, want ik weet dat er vele heftiger topics hier zijn. Meh...
Huisarts bellen voor een kattenkrab?9
Alle reacties Link kopieren
Als je in de afgelopen 10- 15jr nog een Tetanus inj. hebt gehad hoef je voor prikken niet bang te zijn.
Verder hangt het qua zichtbaarheid ervanaf hoe diep het is (maar meeste kattenkrabbels zijn oppervlakkig toch?).
.
Alle reacties Link kopieren
Je denkt dat je nu een tetanusprik gaat krijgen? Als het goed is ben je daar als kind al tegen ingeënt.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-04-2019 08:06
Huisarts bellen voor een kattenkrab?9

Ik heb er zelfs de HAP voor gebeld! @(
(En mocht nog langs komen ook, voor Teranus dus en beoordelen).
.
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Wauw.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
15-04-2019 08:08
Je denkt dat je nu een tetanusprik gaat krijgen? Als het goed is ben je daar als kind al tegen ingeënt.
Die zijn niet eeuwig ‘geldig’ hoor :)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste tetanus is meer dan 15 jaar geleden helaas. En ik heb verminderde weerstand.

Een van de wondjes zit aan de binnenkant van mijn lip en heeft aardig gebloed trouwens.
targaryen wijzigde dit bericht op 15-04-2019 08:13
33.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is je kat gek?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-04-2019 08:13
Is je kat gek?
Nee, geschrokken van een onverwachte beweging van mijn vriend.
Anoniem262821034 schreef:
15-04-2019 08:09
Ik heb er zelfs de HAP voor gebeld! @(
(En mocht nog langs komen ook, voor Teranus dus en beoordelen).
Tis een huiskat
Alle reacties Link kopieren
Okay, nou op die manier zou ik wekelijks bij de HAP zitten.. aangezien ik één van de katten medicijnen geef.
Asielen/opvang zullen wel een eigen arts van wacht hebben? Want ja...

Het zal wel aan mij liggen :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf eerder bang zijn voor 'wat de mensen gaan denken' als ik zichtbare verwondingen heb in mijn gezicht :facepalm:

Maar ik zou hier wel even voor bellen ja, kat zit mijn zijn poten in de kattenbak dus daar zou ik niet blij van worden als die poten een wonde in mijn mond veroorzaken.

Vraag me wel af hoe de situatie was dat kat je in je gezicht gaat krabben terwijl je slaapt?
Aleyne schreef:
15-04-2019 08:15
Okay, nou op die manier zou ik wekelijks bij de HAP zitten.. aangezien ik één van de katten medicijnen geef.
Asielen/opvang zullen wel een eigen arts van wacht hebben? Want ja...

Het zal wel aan mij liggen :frusty:
Ja ik zit dan naast je
Alle reacties Link kopieren
Aleyne - gegeven die verlopen tetanus en verminderde weerstand is het voor mij wel handig om langs de huisarts te gaan.

Ik vind het persoonlijk juist heel onverstandig om bloedende wonden die veroorzaakt zijn door huisdieren niet na te laten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik was er wel meteen voor uit bed gekomen om er een ontsmettingsmiddel (betadine of peroxide) op te doen. Voor snijwondjes onderbreek ik trouwens altijd mijn bezigheden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
15-04-2019 08:17
Vraag me wel af hoe de situatie was dat kat je in je gezicht gaat krabben terwijl je slaapt?
Ik sliep, kat sprong op bed richting vriend, en die draaide zich om en rekte zich uit. Kat sprint ervandoor via de kortste route, en die was helaas over mijn mond met 1 of 2 poten.
Alle reacties Link kopieren
Alleen bij een beet moet je meteen naar de huisarts toe, ik ben laatst ook gekrabt en best diep ook maar niks aan de hand gaat vanzelf over.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook op z'n minst even bellen - en hier in België wrs gewoon langsgaan maar ik heb begrepen dat dat in NL minder vanzelfsprekend is.

Binnenkat of buitenkat maakt imo niet zoveel uit: binnenkat zit ook met zijn poten in de kattenbak, of eerst uitgebreid haar kont te likken en daarna haar poten af te wassen.
Zal voor dat beestje wel perfect gezond zijn maar ik wil die bacteriën toch echt niet in een open wonde in mijn mond.
Ik had er trouwens wel direct wodka of zo op gedaan - Isobethadine mondwater heb ik zelden in huis.
Alle reacties Link kopieren
Targaryen schreef:
15-04-2019 08:21
Ik sliep, kat sprong op bed richting vriend, en die draaide zich om en rekte zich uit. Kat sprint ervandoor via de kortste route, en die was helaas over mijn mond met 1 of 2 poten.

Ah, dus ze heeft je niet aangevallen maar eerder per ongeluk omdat ze zich met haar poten afzette op je gezicht?

Maakt het technisch gezien natuurlijk niet veel anders, maar bij een kat die mij in mijn slaap opzettelijk krabt zou ik me meer zorgen maken dan die wonde alleen.
Alle reacties Link kopieren
Targaryen schreef:
15-04-2019 08:19
Aleyne - gegeven die verlopen tetanus en verminderde weerstand is het voor mij wel handig om langs de huisarts te gaan.

Ik vind het persoonlijk juist heel onverstandig om bloedende wonden die veroorzaakt zijn door huisdieren niet na te laten kijken.
Vooral kattenbeten omdat dit heel kleine diepe wondjes zijn en snel weer afsluiten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
OMG, serieus? Dan kan ik elke week wel bij de huisarts zitten, meerdere keren. Allemaal ongelukjes natuurlijk, verkeerd springen, ergens van schrikken etc. Het enige waar je wél heel alert bij moet zijn, is een kattenbeet omdat die bijna altijd gaan ontsteken.
Alle reacties Link kopieren
Half slapend dacht ik niet gelijk eraan om sterke drank te pakken. Maar ik heb net gebeld, en mooi dat de assistente wel wil overleggen met de huisarts ivm tetanus risico. Ik hoor het aan het begin van de middag.

In de praktijk waar ik zit kan je trouwens alleen met afspraak langskomen, de assistente beoordeelt waarvoor men langs mag komen en op welke termijn.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-04-2019 08:15
Tis een huiskat

Ja dus?
Ik ga heus niet voor elke krabbel hoor, maar omdat ik me de laatste Tetanus niet kon herinneren toch even gebeld. En blijkbaar was dat dus genoeg om even langs te komen.
.
Alle reacties Link kopieren
Targaryen schreef:
15-04-2019 08:29
Half slapend dacht ik niet gelijk eraan om sterke drank te pakken.

Sterke drank? Wie heeft het over sterke drank? Betadine en sterilon zijn ontsmettingsmiddelen, die zou ik maar niet drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven