Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken (Nicotinell pleisters)

16-04-2019 18:42 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Vanaf morgen ga ik stoppen met roken. Ik ga dit met behulp van Nicotinell pleisters doen. Vanavond voor ik in bed stap moet ik alvast mijn eerste pleister opplakken en mijn sigaretten weggooien. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen naar stoppen met roken met behulp van pleisters..

Ik zie er best tegenop omdat ik best veel rook (ongeveer 30 sigaretten per dag) maar ondanks dat sta ik er voor 100% achter en ga ik ook echt mijn schouders eronder zetten.

Kom maar door met de ervaringen....
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 21:14
1.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er helaas niet positief over zijn. De pleister helpt zeker om de scherpe kantjes eraf te halen maar ik ging heel achterlijk dromen en sliep dus ook niet goed. Maar heel veel succes!!!!!!!!! Heb ook mensen gesproken die wel met pleisters gestopt zijn.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
16-04-2019 18:49
Ik kan er helaas niet positief over zijn. De pleister helpt zeker om de scherpe kantjes eraf te halen maar ik ging heel achterlijk dromen en sliep dus ook niet goed. Maar heel veel succes!!!!!!!!! Heb ook mensen gesproken die wel met pleisters gestopt zijn.
Ja hier heb ik meer over gelezen.. echt raar dat dat zo kan, dat dromen. Maar bedoel je dan nachtmerries? Of andere rare dromen?
Alle reacties Link kopieren
Tattooaddict87 schreef:
16-04-2019 18:51
Ja hier heb ik meer over gelezen.. echt raar dat dat zo kan, dat dromen. Maar bedoel je dan nachtmerries? Of andere rare dromen?
Dat weet ik eigenlijk niet meer precies. Het is al lang geleden. Maar ik werd gewoon steeds heel onrustig en schrikkerig wakker.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, NIET met die dingen op gaan slapen. Ik sliep er ook heel onrustig van en had ontzettend levendige dromen. Heel naar.

Ik had ze wel overdag op (en knipte ze ook in stukjes... hoort eigenlijk niet zo maar ik vond ze te sterk). Toen het pakje leeg was ben ik overgestapt op nicotine kauwgum en uiteindelijk met alles gestopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de pleisters geplakt toen ik stopte met roken. En heb inderdaad vreemde dromen gehad. Ik weet alleen niet of dat door de pleisters kwam of door de vermindering van de nicotine. De pleisters hebben geholpen, ik ben nu ruim 13 jaar gestopt. De pleisters zijn alleen een hulpmiddel, je moet het echt zelf doen!
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Begin nu echt wel schrik te krijgen van al die verhalen over nachtmerries en levendige dromen. Kleine kanttekening: ik slik voor het slapengaan 1 oxazepam 10mg.. zal ik hierdoor misschien toch wat rustiger slapen?
Ik heb ze gebruikt om (succesvol) te stoppen met roken.
GA ER NIET MEE SLAPEN.
Morgenochtend als je wakker wordt is vroeg genoeg.
Morgenavond als je gaat slapen haal je m er weer af. Je hebt dan voldoende nicotine in je lichaam voor een uur of 2, 3 (las ik ooit, ergens).
Dit kun jij.
Dus, vanavond nog even doorroken. Als je gaat slapen gooi de overgebleven sigaretten weg, morgenochtend de eerste sticker erop.
Succes en welkom in een geweldige nieuwe wereld. Echt.
Alle reacties Link kopieren
De dromen en slecht(er) slapen komen door het stoppen met roken, niet (perse) door de pleisters. Ook zonder die pleisters kan het zijn dat je dromen krijgt en tijdelijk slechter slaapt. Roken is een verslaving, en als je daarmee stopt krijg je afkickverschijnselen. Na een tijdje zal je minder last hebben.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Laat je weten hoe het gaat de komende dagen?
Alle reacties Link kopieren
Je schiet er weinig mee op want het neemt de behoefte aan nicotine niet weg. Het is een lapmiddel. Enige dat echt goed werkt is stoppen. Cold turkey.

Oh, afhankelijk zijn van de pammetjes om te slapen lijkt me ook niet goed.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
16-04-2019 19:32
Laat je weten hoe het gaat de komende dagen?
Ja lijkt me fijn om hier van me af te kunnen blijven schrijven. Ruil ik mijn rookverslaving in voor een forum verslaving :-D
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
16-04-2019 19:35
Je schiet er weinig mee op want het neemt de behoefte aan nicotine niet weg. Het is een lapmiddel. Enige dat echt goed werkt is stoppen. Cold turkey.

Oh, afhankelijk zijn van de pammetjes om te slapen lijkt me ook niet goed.
Cold turkey heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar dat lukt me gewoon niet, rook 30 sigaretten per dag.

En met een pammetje slapen doe ik al meer als een jaar. Werkt voor mij prima en doet hier ook niet terzake
Ik zou het morgenochtend doen. Snachts rook je nooit toch?

Ik heb het geprobeerd maar was er allergisch voor. Het hielp wel tegen de trek!

Ik heb trouwens alles geprobeerd (boeken, laser, kauwgum, champix, hypnose, accupuntuur, zonder iets, en alles!!) en nu met tabex echt gestopt. Geen zin meer, wel eens een soort trek, maar gaat dan ook zo weer weg.

Heel veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
Tattooaddict87 schreef:
16-04-2019 19:41
Cold turkey heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar dat lukt me gewoon niet, rook 30 sigaretten per dag.

En met een pammetje slapen doe ik al meer als een jaar. Werkt voor mij prima en doet hier ook niet terzake
Dat het niet lukt komt door een gebrek aan wilskracht en doorzettingsvermogen. Daar gaan pleisters echt niet bij helpen.

Als die pammetjes niet ter zake doen, waarom benoemde je ze dan?
Tattooaddict87 schreef:
16-04-2019 19:21
ik slik voor het slapengaan 1 oxazepam 10mg.. zal ik hierdoor misschien toch wat rustiger slapen?
Als je dat al meer dan een jaar doet zou ik een (andere) arts raadplegen want dat is echt niet goed.
Wanneer heb ik een Oxazepam verslaving

Als u oxazepam enkele weken gebruikt als slaapmiddel is de kans groot dat u niet meer zonder in slaap kan vallen. U bouwt immers een tolerantie op voor het middel, waardoor u steeds meer nodig heeft om hetzelfde effect te bereiken. Na enige tijd het middel gebruikt te hebben, merkt u mogelijk zelfs dat u niet meer zonder het middel de deur uit durft. Als u enkele weken of langer achtereen oxazepam heeft gebruikt, kan stoppen met het middel gepaard gaan met allerlei onaangename ontwenningsverschijnselen zoals:

angst
braken
gejaagdheid
hartkloppingen
misselijkheid
overgevoelig voor licht, geluid en aanraking
prikkelbaarheid
slapeloosheid
spierkrampen
trillen
verhoogde prikkelbaarheid
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
16-04-2019 20:42
Dat het niet lukt komt door een gebrek aan wilskracht en doorzettingsvermogen. Daar gaan pleisters echt niet bij helpen.

Als die pammetjes niet ter zake doen, waarom benoemde je ze dan?

Als je dat al meer dan een jaar doet zou ik een (andere) arts raadplegen want dat is echt niet goed.
Ik zit niet op jouw ongevraagde (dokters) adviezen te wachten. Ik vraag om ervaringen met de pleisters. Die oxazepam gaf ik aan ivm de bijwerking ‘nare dromen en onrustig slapen’ verder doet mijn oxazepam gebruik hier niet ter zake.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik vind het knap van je dat je de beslissing hebt gemaakt te stoppen. Het is mij gelukt te stoppen met behulp van die pleisters en kauwgom. Zonder voelde ik me echt zwaar ziek en met was gewoon best goed te doen. Ik ben nu al weer 9 jaar gestopt en ben zo blij van die smerige verslaving af te zijn.

Gewoon morgenochtend fris beginnen met een pleister. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
16-04-2019 21:35
TO, ik vind het knap van je dat je de beslissing hebt gemaakt te stoppen. Het is mij gelukt te stoppen met behulp van die pleisters en kauwgom. Zonder voelde ik me echt zwaar ziek en met was gewoon best goed te doen. Ik ben nu al weer 9 jaar gestopt en ben zo blij van die smerige verslaving af te zijn.

Gewoon morgenochtend fris beginnen met een pleister. Succes!
Ja ik heb besloten morgenochtend gewoon de eerste pleister te plakken.. dank je wel! 😊
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielpen de pleisters niet,ook de champix,hypnose,accupunctuur enz.
In de pleisters zit nicotine dus je krijgt t evengoed binnen.
De producent van de pleisters,champix enz is Phillip Morris de allergrootste sigaretten fabrikant,dus die verdient er aardig geld mee,al die mensen die willen stoppen maar dat lukt vaak niet door t verslavende stofje dat in alle producten zit.
Hoe ik dat weet?
Een avondvullende cursus om te stoppen,waar de spreker ons dat vertelde.
Bij mij hielp het dus niet.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Veel erger dan de lichamelijke verslaving is de gewoonte. Bij stress en irritatie, bij gezelligheid of een feestje, eerst een sigaret. Als je van de gewoonte af kan komen zonder de hunkering naar nicotine is dat voor sommige verslaafde een goede manier. Er is niet 1 manier om een verslaving te overwinnen. Cold Turkey is juist de manier met de laagste slagingskans en met wilskracht alleen kom je er niet. Het is een verslaving. Als het zo makkelijk was heet het geen verslaving. Gewoontes zijn al moeilijk te veranderen, met een lichamelijke of geestelijke afhankelijkheid word het nog wat lastiger. Niet onmogelijk! Er zijn mensen verslaafder dan andere. Of anders verslaafd. Mijn man kon gerust vanaf 8 uur s avonds geen sigaretten meer in huis hebben en lekker gaan slapen. Ik kon dat niet. Ik ging om 1 uur snachts nog op pad desnoods.

Mijn huisarts zei na de 75ste mislukte poging dat het van doorzettingsvermogen getuigt dat ik bleef proberen. Zo is het! Iedereen zei nare dingen, je stopt nooit en je stikt nog, je doet niet genoeg je best of je wil niet echt... Laat je niet door mensen van de wijs brengen! Een keer lukt het je te stoppen en gestopt te blijven!

Zet hem op vandaag he. Lees Nederland stopt of de opluchting anders. Als je alsnog trek krijgt ga dan even springen/ een glas water drinken of nep roken (doen alsof).
Als je denkt dat je cold turkey niet kunt stoppen (omdat je dat al hebt ervaring) dan lukt dat ook niet. Wellicht was je de keren ervoor niet zo gemotiveerd. Als je echt ÉCHT wilt stoppen, dan lukt je dat....ook zonder hulp! De verslaving zit voornamelijk tussen je oren.

Mijn moeder heeft ruim 50 jaar stevig gerookt, (ze gelooft niet in pleisters en kauwgom) en is van de één op de andere dag cold turkey gestopt.

Ik wil je hiermee niet ontmoedigen om de pleisters te gebruiken...ik wil duidelijk maken dat je intrinsieke motivatie doorslaggevend Is voor het laten slagen van jouw stoppoging, met of zonder hulpmiddelen.

Veel succes! De eerste twee weken zijn effe kut maar daarna wordt het steeds normaler om niet meer te roken.
anoniem_63a22f3643c55 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 09:56
4.19% gewijzigd
TinPanAlley ben je zelf wel eens van een verslaving afgekomen?
Ik heb zelf uit nieuwsgierigheid wel eens zo'n pleister geplakt en heb er ook bij gerookt maar ik heb niks van die pleister gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gerookt als een schoorsteen en op een gegeven moment m'n peuk uitgedrukt en gezegd dit was de laatste. Gewoon Cold Turkey. Geen last van afkickverschijnselen en ook geen moment gesnakt naar een peuk. Dus als je echt wilt....
SjakS schreef:
17-04-2019 09:23
TinPanAlley ben je zelf wel eens van een verslaving afgekomen?
Jazeker. Nicotineverslaving, drugsverslaving, alcoholverslaving en boulimia.

En jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven