Gezondheid alle pijlers

Stomme kies

17-04-2019 14:56 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop al jaren te modderen met mijn gebit en nu doet die stomme kies waar ik een half jaar geleden een apexresectie heb gehad alweer pijn. Ben er zo zat van dat ik eraan zit te denken dat hij er maar gewoon uit moet, maar dan. Een implantaat? Ik mis al 2 kiezen, niks doen is geen optie meer.
Ik ben benieuwd naar mensen die ervaring hebben met implantaten en vooral op plaatsen waar al tijden geen kies meer zit. Of meerdere implantaten tegelijk hebben laten plaatsen.
Je kunt ook een 2e apexresectie laten doen als dat het probleem is. Niet direct te drastisch doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
17-04-2019 14:56
Ik loop al jaren te modderen met mijn gebit en nu doet die stomme kies waar ik een half jaar geleden een apexresectie heb gehad alweer pijn. Ben er zo zat van dat ik eraan zit te denken dat hij er maar gewoon uit moet, maar dan. Een implantaat? Ik mis al 2 kiezen, niks doen is geen optie meer.
Ik ben benieuwd naar mensen die ervaring hebben met implantaten en vooral op plaatsen waar al tijden geen kies meer zit. Of meerdere implantaten tegelijk hebben laten plaatsen.
Is het een tussenkies of achterste kies?
Ik krijg dit najaar een implantaat op een ""tussenkies".
De kaakchirurg/implantoloog vertelde dat men een achterste kies niet snel mist. Een tussenkies wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis al een tussenkies,dit zou de 2e op rij zijn, dus ik moet eigenlijk wel wat.

Wat betreft een 2e apexresectie. Ik lees her en der dat resultaten helemaal niet zo fantastisch zijn vandaar dat ik er aan twijfel om er nog 1 te doen.
Ik ben heel tevreden met mijn implantaten!

Twee kiezen tegelijk, met botopbouw. Het zijn nu mijn fijnste, meest stevige kiezen. Ik had het veel eerder moeten doen.

Kies ajb wel voor een ervaren implantoloog en niet voor een tandarts die het er af en toe bij doet. Het is toch een vak apart.

Een laatste kies mis je inderdaad niet snel. Maar kijk wel uit dat de kies er boven nog voldoende steun heeft. Anders gaat deze zakken en loop je het risico twee kiezen kwijt te raken.
Alle reacties Link kopieren
Doro, hoelang ben je met de hele behandeling bezig geweest?
Alle reacties Link kopieren
Ik mis nu aan 1 kant 2 kiezen, de tandarts stelde een brug voor maar daarvoor 'offer' je de kies ervoor en erachter ook begreep ik van hem. En het kostenplaatje vond ik ook niet mis.
Hoe zit dat met implantaten? Wat waren jullie qua kosten kwijt? Krijg van mijn aanvullende verzekering max 250 per jaar dus dat is niet echt veel🤔🤔
Alle reacties Link kopieren
Mijn implantaat met botopbouw komt op ca 2000 euro.
Ik krijg max 750 per jaar aan tandzorg vergoed.
Dus doe ik botopbouw en stift plaatsen eind van dit jaat en de kroon begin volgend jaar.
Hannie85 schreef:
17-04-2019 15:22
Doro, hoelang ben je met de hele behandeling bezig geweest?
Kiezen trekken en botopbouw kon in één sessie. Daarna moest het 3 maanden helen, waarna de implantaten konden worden geplaatst. Zes weken later konden de kronen er op.

Het kan sneller, maar bij mij had er lang een infectie aan de wortel gezeten en dan is wachten beter.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat vind ik toch nog wel vrij vlot hoor. Het is toch een nieuw stuk bot wat moet groeien, ik verbaas me er elke keer weer over wat ons lichaam zelf allemaal kan.
Hannie85 schreef:
17-04-2019 16:57
Oh dat vind ik toch nog wel vrij vlot hoor. Het is toch een nieuw stuk bot wat moet groeien, ik verbaas me er elke keer weer over wat ons lichaam zelf allemaal kan.
Met slechts een béétje hulp ;-)
Misschien kan een endodontoloog nog iets voor je betekenen. Het kan zijn dat bij een apexresectie niet alles schoongemaakt is. Soms zijn er hele kleine kanalen die de kaakchirurg niet schoon krijgt, maar de endodontoloog wel. Mij heeft het in ieder geval geholpen om een element waar ik al drie keer een ontsteking aan heb gehad (en dus ook drie keer een apexresectie) te behouden, terwijl deze eigenlijk al opgegeven was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga waarschijnlijk ook wel voor nog een keer een apexresectie. Nu alles weer een beetje gezonken is (en pijnstilling zn werk doet). Ik ga waarschijnlijk wel op een andere plek voor een implantaat, dus alle informatie hierover is nog steeds welkom. Vooral kosten spreidingstips, want wat een geld zeg.
Hannie85 schreef:
17-04-2019 17:18
Ik ga waarschijnlijk ook wel voor nog een keer een apexresectie. Nu alles weer een beetje gezonken is (en pijnstilling zn werk doet). Ik ga waarschijnlijk wel op een andere plek voor een implantaat, dus alle informatie hierover is nog steeds welkom. Vooral kosten spreidingstips, want wat een geld zeg.
Het vervelende van een apex is dat de wortelpunt ingekort moet worden. Dat kan maar een beperkt aantal keer. En als het de vorige keer niet geholpen heeft, is de kans groter dat het nu ook niet helpt.
Alle reacties Link kopieren
Houd er wel rekening mee dat de meeste zorgverzekeraars het plaatsen van het implantaat niet vergoeden. De kroon die later op het implantaat word geplaatst kan wel vergoed worden als dat in je aanvullende tandartsverzekering zit.
Alle reacties Link kopieren
Moekiemilo schreef:
17-04-2019 17:44
Houd er wel rekening mee dat de meeste zorgverzekeraars het plaatsen van het implantaat niet vergoeden. De kroon die later op het implantaat word geplaatst kan wel vergoed worden als dat in je aanvullende tandartsverzekering zit.
Hoe vervelend ik dat ook vind, het is niet anders. Mocht deze kies er uit moeten en dat zal op termijn ongetwijfeld gebeuren zal ik echt wel wat moeten. Het gaat om linksboven waar ik al 1 kies mis en dat is al niet optimaal. Een implantaat is daar gewoon de enige optie. Een brug kan niet omdat omliggende kiezen daar te zwak voor zijn. Ik moet er ook nog even mee, ben pas 31 en dan lijkt mij een implantaat het meest toekomstbestendig.
Alle reacties Link kopieren
sportivia schreef:
17-04-2019 17:25
Het vervelende van een apex is dat de wortelpunt ingekort moet worden. Dat kan maar een beperkt aantal keer. En als het de vorige keer niet geholpen heeft, is de kans groter dat het nu ook niet helpt.
Jij zou hem laten trekken?
Hannie85 schreef:
17-04-2019 19:39
Jij zou hem laten trekken?
Ik zou in elk geval nog even een endontoloog om advies vragen.

Sterkte in elk geval!
Hannie85 schreef:
17-04-2019 19:39
Jij zou hem laten trekken?
Sorry, beetje late reactie. Nee, ik zou naar de endodontoloog gaan, zoals ik je al eerder als advies heb gegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven