Gezondheid alle pijlers

moedervlek verwijderen

22-04-2019 15:09 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort moet ik op doorverwijzing van de huisarts een moedervlek laten verwijderen.
Sommigen zeggen dat dit niet erg is. Wordt zo veel gedaan en is normaal.
Misschien wel maar ik denk toch dat als een arts er geen kwaad in ziet hij je toch niet zal doorverwijzen. Of heb ik het mis?
Vaak gewoon uit voorzorg.
Alle reacties Link kopieren
Niet iedere huisarts snijdt graag zelf. En of het wat is kunnen ze pas zeggen als het weefsel onderzocht is. Meestal is het niks.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Is in België. Weet niet of huisarts hier dat doet. Dat meestal niets is geloof ik wel
poezewoefje schreef:
22-04-2019 15:19
Is in België. Weet niet of huisarts hier dat doet. Dat meestal niets is geloof ik wel
Wat is dan je vraag?

Ook al zou het wel "iets" zijn dan is het goed te weten dat er ontelbare goedaardige huidafwijkingen bestaan. De kans dat het echt iets ernstigs is, is meestal klein.
Alle reacties Link kopieren
Als een arts niets verdacht ziet aan een moedervlek laten ze het toch niet verwijderen? Dat ze na onderzoek dan uiteindelijk zien dat er niets is toch anders.
Soms is het niet duidelijk. In zo´n geval is verwijderen en onderzoeken beter.
Zag je zelf veranderingen in die moedervlek?
Alle reacties Link kopieren
poezewoefje schreef:
22-04-2019 15:33
Als een arts niets verdacht ziet aan een moedervlek laten ze het toch niet verwijderen? Dat ze na onderzoek dan uiteindelijk zien dat er niets is toch anders.
Door een beetje kijken heb je gewoon niet erg veel informatie. Weghalen en weefselonderzoek wel. Maar natuurlijk, als ze helemaal 100% zeker was dat het niets is, zou ze je niet doorverwijzen. Wat echt niet wil zeggen dat ze iets verdachts ziet. Ze ziet gewoon iets wat mogelijk iets zou kunnen zijn.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Hier bepaalt de dermatoloog meestal of een vlekje verwijderd moet worden als het gaat om goedaardig of kwaadaardig. Maar het kan ook zijn dat je hebt aangegeven dat je er last van hebt (bijv op een vervelende plek). Of dat je het lelijk vindt. Dus wat was de reden van de huisarts?
Ik heb er al aantal laten verwijderen. Doordat deze groot waren, wat verkleurd. Paar door huisarts gedaan, die deed dat zelf en paar door dermatoloog. En tot nu toe geen afwijkingen gevonden. Dus er hoeft niet altijd wat mis te zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze inderdaad zowel door de huisarts als door de plastisch chirurg laten verwijderen. Sommige omdat ze op een vervelende plek zaten, sommige omdat ik ze zelf niet kon controleren, sommige voor de mooi.
Alle reacties Link kopieren
poezewoefje schreef:
22-04-2019 15:33
Als een arts niets verdacht ziet aan een moedervlek laten ze het toch niet verwijderen? Dat ze na onderzoek dan uiteindelijk zien dat er niets is toch anders.
Je bent natuurlijk niet voor niets naar je ha toegegaan. Het is standaard om het te laten onderzoeken. Wees blij dat het gedaan wordt.

Waar ben je nu zo bang voor?
kia・ora wijzigde dit bericht op 22-04-2019 16:54
Reden: Tikfout
0.75% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
22-04-2019 15:55
Door een beetje kijken heb je gewoon niet erg veel informatie. Weghalen en weefselonderzoek wel. Maar natuurlijk, als ze helemaal 100% zeker was dat het niets is, zou ze je niet doorverwijzen. Wat echt niet wil zeggen dat ze iets verdachts ziet. Ze ziet gewoon iets wat mogelijk iets zou kunnen zijn.
Kijken doet men met een dermatoscoop. In NL wordt het verwijderen van goedaardige huidafwijkingen niet meer vergoed.
Ik vind het heel goed van jouw huisarts dat ze het na gaan kijken voor het geval dat het niet goed is. Wat is er met jouw moedervlek aan de hand dat hij verwijderd moet worden? Bij mijn man was het echt foute boel maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor.
Alle reacties Link kopieren
Jeuk, pijn en groter worden
Alle reacties Link kopieren
Jaren geen last van gehad. Hier wordt enkel vergoed als het weg moet om medische redenen.
Mijn man had geen jeuk of pijn maar er kwam ineens een gelige korst op zijn best grote moedervlek op zijn rug.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
22-04-2019 16:52
In NL wordt het verwijderen van goedaardige huidafwijkingen niet meer vergoed.

Dus dan laat je wat verwijderen omdat de huisarts en jij het niet vertrouwen, dan onderzoeken ze het en blijkt het goedaardig. En dan krijg je volgens jou alsnog een rekening? Dat klopt niet hoor.

Ik denk dat je ‘goedaardig’ en ‘cosmetisch’ door elkaar haalt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
22-04-2019 17:00
Mijn man had geen jeuk of pijn maar er kwam ineens een gelige korst op zijn best grote moedervlek op zijn rug.
Joh, maak to nog ongeruster zeg. :facepalm:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
poezewoefje schreef:
22-04-2019 16:58
Jeuk, pijn en groter worden
Goed dat je er naar hebt laten kijken en goed dat de ha je heeft doorverwezen om het te laten verwijderen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
22-04-2019 17:12
Joh, maak to nog ongeruster zeg. :facepalm:
Wat TO beschrijft herken ik dus niet bij mijn man. En ja ik vind het heel goed van haar huisarts dat ze doorgestuurd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er, eens even tellen: 6 laten weghalen, gewoon uit voorzorg en omdat ik erfelijk belast ben met huidkanker. Mijn moeder is er aan overleden. Elke moedervlek die zich ook maar een beetje verdacht gedraagt laat ik weghalen door onze huisarts. Ik krijg een envelop mee met het weefsel, die mag ik op de brievenbus doen en een week of wat later krijg ik de uitslag. Tot nu toe was er steeds niet aan de hand.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Wat rot Brianna, wat een stress steeds. :hug:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een moedervlek laten verwijderen 2 jaar geleden. De moedervlek was de ene keer heel rustig maar soms plotseling heel groot, donker en onrustig. Diverse foto's van gemaakt op verschillende momenten en naar de huisarts. Die vertrouwde het niet helemaal en ik ben naar een kliniek gestuurd om het te laten verwijderen en dan onderzoeken.
Gelukkig bleek er niks aan de hand dat wil zeggen het was iets met een bloedvaatje wat de onrust veroorzaakte. Zat verder niet in de weg ofzo dus cosmetisch was het niet nodig heb het uiteraard gewoon vergoed gekregen, zou wat zijn als je het dan plotseling moet betalen dan durven vast veel mensen niet meer hun moedervlekken te laten controleren.

Succes! Ow en ik zit nu gelijk even te kijken waar die ook alweer zat maar geen litteken te zien dus het is netjes gedaan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
22-04-2019 17:01
Dus dan laat je wat verwijderen omdat de huisarts en jij het niet vertrouwen, dan onderzoeken ze het en blijkt het goedaardig. En dan krijg je volgens jou alsnog een rekening? Dat klopt niet hoor.

Ik denk dat je ‘goedaardig’ en ‘cosmetisch’ door elkaar haalt.
Je bent sowieso altijd (een gedeelte van) je eigen risico kwijt. Bij kwaadaardig krijg je de kosten die hoger zijn dan je eigen risico wel vergoed, bij goedaardig is het meestal niet duurder dan je eigen risico.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven