Gezondheid alle pijlers

artrose

23-04-2019 12:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een paar jaar had ik last van vingers en polsen, sinds een paar maanden viel mij op dat mijn wijsvinger naar binnen was gedraaid. Ik ben naar de huisarts gegaan en die heeft foto's laten maken van mijn handen en de diagnose was artrose. Nu is het de laatste weken zo dat ik met name in de ochtends dikke vingers heb ik kan dan geen ring aandoen terwijl hij 's avonds wel om kan. Mijn vingers zijn dan stijf en mijn handen zijn loeiheet. Tevens stijve enkels en knieën. Nu is mijn vraag wie heeft ook artrose en herkent dit of hoort het meer bij de overgang die helaas ook opspeelt.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de huisarts je al doorverwezen naar een reumatoloog?
overgang maakt ook stijf en stram :-D
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
23-04-2019 12:25
Heeft de huisarts je al doorverwezen naar een reumatoloog?
Dit! En anders zeggen dat je daarheen wilt!
Alle reacties Link kopieren
Hi, heeft de huisarts je niet doorgestuurd? Ik heb zelf artrose in enkele vingers en 1 pols en 1 enkel maar ik ben meteen doorgestuurd en heb medicatie om verdere schade te voorkomen. Moet ook elke 3 maanden op controle en elk half jaar nieuwe foto's. Heb je ook pijnklachten?

Ik zou je wel aanraden om naar de reumatoloog te gaan, ze kunnen je daar echt goed helpen en zo voorkom je dus ook verdere schade
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
23-04-2019 12:26
overgang maakt ook stijf en stram :-D
Ja daar ben ik ook al achter :-(
Alle reacties Link kopieren
meisjeviva33 schreef:
23-04-2019 12:27
Hi, heeft de huisarts je niet doorgestuurd? Ik heb zelf artrose in enkele vingers en 1 pols en 1 enkel maar ik ben meteen doorgestuurd en heb medicatie om verdere schade te voorkomen. Moet ook elke 3 maanden op controle en elk half jaar nieuwe foto's. Heb je ook pijnklachten?

Ik zou je wel aanraden om naar de reumatoloog te gaan, ze kunnen je daar echt goed helpen en zo voorkom je dus ook verdere schade
Nee dat heeft hij niet, volgens mij vond hij dat niet nodig en ik heb er zelf niet aan gedacht. Ik dacht zelf dat het niet zo'n vaart zou lopen maar nu merk is echt wel dat mijn vingers stijver worden.
Alle reacties Link kopieren
Blauwbloemetje schreef:
23-04-2019 12:33
Nee dat heeft hij niet, volgens mij vond hij dat niet nodig en ik heb er zelf niet aan gedacht. Ik dacht zelf dat het niet zo'n vaart zou lopen maar nu merk is echt wel dat mijn vingers stijver worden.
Dat kan idd best snel gaan, dat het warm voelt is sowieso een teken dat er een actieve ontsteking is en die kan stop gezet worden. Niet meteen schrikken als de reumatoloog daar prednison voor in wil zetten. Dit helpt heel goed en je begint hoog en gaat na een week al afbouwen en in enkele weken ben je er helemaal klaar mee.
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als artrose artritis ben je naar de reumatoloog verwezen?
Alle reacties Link kopieren
Da's ook toevallig. Ik kom echt nét thuis van de huisarts met gelijkaardige klachten.
Mijn huisarts twijfelde eigenlijk geen moment en heeft mij meteen doorgestuurd naar de reumatoloog, als ik jou was zou ik daar toch eens op aandringen.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
meisjeviva33 schreef:
23-04-2019 12:35
Dat kan idd best snel gaan, dat het warm voelt is sowieso een teken dat er een actieve ontsteking is en die kan stop gezet worden. Niet meteen schrikken als de reumatoloog daar prednison voor in wil zetten. Dit helpt heel goed en je begint hoog en gaat na een week al afbouwen en in enkele weken ben je er helemaal klaar mee.
Kan maar hoeft niet. Verschilt per patiënt, of, hoe en voor hoelang prednison gebruikt wordt.

TO vraag een doorverwijzing naar een reumatoloog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven