Gezondheid alle pijlers

Extreme hoofdpijn bij hooikoorts

23-04-2019 17:13 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb even een vraagje of misschien herkennen jullie het. Ik heb sinds een week of 6 echt hele zeurende hoofdpijn. Vooral net boven mijn ogen en rond mijn slapen. Daarbij ook oorpijn. Ik ben al bij de huisarts geweest. Deze geeft aan pilletjes en neusspray en iedere dag mijn neus spoelen. Ik gebruik al levocetrizine en dymista neusspray. Maar die hoofdpijn blijft.

Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips hoe ik hier misschien van af kan komen of hoe het in ieder geval minder kan worden. Het breekt gewoon echt op iedere dag hoofdpijn :(

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ogen na laten kijken voor de zekerheid?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet zelf, maar mijn vriend heeft hier ontzettend veel last van. Zijn luchtwegen zwellen op als reactie op de pollen en dat zorgt voor hoofdpijn, die hevig kan worden.

Hij spoelt zijn neus verschillende keren per dag, gewoon met zout water, en dat geeft wel verlichting. Wat hij ook doet als het echt erg is, is stomen met kamille.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, want ik word er gek van. Vandaag zo erg dat ik nauwelijks kon functioneren
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee, heb hetzelfde probleem...
Heel herkenbaar. Hoofdpijn kan veroorzaakt worden door schommelingen in histamine heb ik begrepen.
Ik had het vorig jaar heel erg.
Bij mij helpt minder suiker eten en ik heb (ook vanwege longklachten) via de longarts een puffer, tabletten en een neusspray.
Puffer alvesco, tabletten desloratadine, neusspray avamys.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg juist (nog ergere) hoofdpijn van de hooikoortstabletten die ik gebruikte. Nu ik een alternatief voorgeschreven heb gekregen (neusspray), is het stukken beter. Is 6 weken geleden ook ongeveer het moment dat je (weer) begon met de medicatie?
Alle reacties Link kopieren
Kan idd ook bijwerking vd medicatie zijn?

Ondanks alle maatregelen heb ik ook veel last. Histamine-rijke voedingsmiddelen vermijden en slikken van supplementen lijken naast alle reguliere medicatie hier te helpen. Dus matig met champignons, tomaat, oude kaas, rode wijn etc. Zorg voor genoeg vitamine c, en slik nu tijdelijk probiotica en extract van paardenbloemen.
_horizon_ wijzigde dit bericht op 23-04-2019 22:06
1.38% gewijzigd
Als het vanuit de allergie komt dan zul je inderdaad moeten kijken wat daarin ondersteunt. Ik heb van alles geprobeerd tot ik bij Avamys neusspray uit kwam. Sindsdien geen last meer van hooikoortsklachten als ik deze gebruik en dit geeft bij mij ook geen bijwerkingen. Wat niet wil zeggen dat dit bij jou ook werkt, maar het is wel belangrijk dat je een middel gaat vinden wat de allergie tegengaat aangezien die hoofdpijn vanuit de allergie komt volgens jouw huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Doe je al de standaard dingen?

Kleren buiten de slaapkamer uitdoen.
Elke avond haar wassen/uitspoelen.
Altijd zonnebril op.
Neusgaten insmeren met vaseline.
Honing van de plaatselijke imker.
Stomen met kamille.
Wasgoed niet buiten laten drogen.
MrsLady schreef:
23-04-2019 18:54
Als het vanuit de allergie komt dan zul je inderdaad moeten kijken wat daarin ondersteunt. Ik heb van alles geprobeerd tot ik bij Avamys neusspray uit kwam. Sindsdien geen last meer van hooikoortsklachten als ik deze gebruik en dit geeft bij mij ook geen bijwerkingen. Wat niet wil zeggen dat dit bij jou ook werkt, maar het is wel belangrijk dat je een middel gaat vinden wat de allergie tegengaat aangezien die hoofdpijn vanuit de allergie komt volgens jouw huisarts.
Avamys is bij mij ook een tovermiddel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven