Gezondheid alle pijlers

Extreme hoofdpijn bij hooikoorts

23-04-2019 17:13 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb even een vraagje of misschien herkennen jullie het. Ik heb sinds een week of 6 echt hele zeurende hoofdpijn. Vooral net boven mijn ogen en rond mijn slapen. Daarbij ook oorpijn. Ik ben al bij de huisarts geweest. Deze geeft aan pilletjes en neusspray en iedere dag mijn neus spoelen. Ik gebruik al levocetrizine en dymista neusspray. Maar die hoofdpijn blijft.

Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips hoe ik hier misschien van af kan komen of hoe het in ieder geval minder kan worden. Het breekt gewoon echt op iedere dag hoofdpijn :(

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ogen na laten kijken voor de zekerheid?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet zelf, maar mijn vriend heeft hier ontzettend veel last van. Zijn luchtwegen zwellen op als reactie op de pollen en dat zorgt voor hoofdpijn, die hevig kan worden.

Hij spoelt zijn neus verschillende keren per dag, gewoon met zout water, en dat geeft wel verlichting. Wat hij ook doet als het echt erg is, is stomen met kamille.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, want ik word er gek van. Vandaag zo erg dat ik nauwelijks kon functioneren
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee, heb hetzelfde probleem...
Heel herkenbaar. Hoofdpijn kan veroorzaakt worden door schommelingen in histamine heb ik begrepen.
Ik had het vorig jaar heel erg.
Bij mij helpt minder suiker eten en ik heb (ook vanwege longklachten) via de longarts een puffer, tabletten en een neusspray.
Puffer alvesco, tabletten desloratadine, neusspray avamys.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg juist (nog ergere) hoofdpijn van de hooikoortstabletten die ik gebruikte. Nu ik een alternatief voorgeschreven heb gekregen (neusspray), is het stukken beter. Is 6 weken geleden ook ongeveer het moment dat je (weer) begon met de medicatie?
Alle reacties Link kopieren
Kan idd ook bijwerking vd medicatie zijn?