Gezondheid alle pijlers

Als je zulke erge hooikoorts hebt dat het je leven beheerst

23-04-2019 18:49 56 berichten
Dochter: 17, super allergisch. Voor alles. Huisstofmijten (gesaneerd huis) huisdieren, voedsel, hooikoorts, koemelkallergie, eczeem, astma.
Loopt bij allergoloog, bij dermatoloog, heeft allerlei testen gehad, noem ze maar of ze heeft ze gehad. Allerlei medicijnen en slikt nu 5 hooikoortstabletten per dag (op recept van de dokter dus) en een neusspray, en 2 pufs, en allerlei cremes. Ze is doodziek. Ze niest nonstop, is doodmoe, heeft bloedneuzen, ogen zitten potdicht en zijn rooddoorlopen, en niks maar dan ook niks helpt en het verziekt compleet haar leven.
Wat in godsnaam kunnen we nog doen? We zijn niet van de alternatieve geneeswijzen. Heeft iemand hier nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Desensibilisatie is geen optie bij je dochter, als je meerdere allergieen hebt is de kans op slagen nihil.
Verder misschien eens vragen aan de dermatoloog om ciclosporine op te starten? Dat is een zwaar medicijn dat je een 3-tal maand moet nemen, en ook om de 2 weken bloed moet laten nemen dan om te kijken dat het je geen schade toebrengt. Best eng, maar voor mij heeft het me wel uit de helse periode getrokken. Het 'reboot' je immuunsysteem een beetje dat het niet zo overgevoelig blijft. Nu, daarmij is het bij mij niet opgelost, en ik ben er ook mee moeten stoppen, maar het heeft het wel minder fel gemaakt. Voor mij was het ook ivm zware eczeem. Als ze geen echt zware eczeem heeft, twijfel ik of ze het zullen willen geven.
Verder ook zeker goed opletten met die koemelkallergie dat je zeker niets over het hoofd ziet: er zit ook koemelk in bijvoorbeeld hesp, spek, sommige handzepen, ...

hopelijk heb je hier iets aan...
Ze heeft ook heftige eczeem en lichttherapie, cremes en speciale zijden pakken om in te slapen
BonnieM- schreef:
24-04-2019 19:20
Ze heeft ook heftige eczeem en lichttherapie, cremes en speciale zijden pakken om in te slapen
Zo wat heftig. Ik hoop dat ze ergens wat verlichting vind en dat de schade beperkt blijft.
Ja dat hoop ik ook. Ze is nu vandaag weer aan de verneveling geweest en aan een speciale zalf. Huid is helemaal open. Ook als het 'rustig' is heeft ze blijvende littekens/schade aan de huid. Ze heeft dit al van baby af aan.
'Gelukkig' is ze echt een hele mooie meid en is ze erg therapietrouw want ze wil koste wat kost in bikini en heeft een vriendje waar ze mooi voor wil zijn maar ze is er zoveel tijd mee kwijt. En ze heeft er zoveel last van.
Slaapt onder 'papieren' beddengoed, heeft een volledig gestripte kamer en houdt deze zelf ook heel goed (nat) bij. En we hebben een luchtfilter. Maar het helpt allemaal eigenlijk net niet...
Wat bij mij nog enige verlichting geeft (ik gebruik evenveel medicatie en zelfde klachten) is de medinose van medisana https://m.drogisterij.net/P45062/medisa ... 8CEALw_wcB en thuis op de beneden en boven verdieping een pollenfilterende luchtreiniger https://www.bol.com/nl/p/proairtech-luc ... 2984/?s2a=. Zonder is het helemaal drama, beide trouwens gekocht op advies van mijn longarts onder het mom, baat het niet, schaadt het niet. Succes
Is ze het hele jaar zo ziek of 'alleen' in de hooikoortsperiode? Ben je ook al bij Dr. Roovers in Tilburg geweest? Is er al prednison geprobeerd?

Heb zelf zeer hevige hooikoorts gehad de afgelopen 20 jaar, maar het lijkt uit te doven. Heeft ze nu niks aan natuurlijk, maar het kan minder worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven