Gezondheid alle pijlers

Problemen ogen door airco?

23-04-2019 19:51 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lekker van een weekje vakantie aan het genieten en ik merk dat mijn ogen niet meer geirriteerd zijn. Daar heb ik snel last van. Nu heb ik aan het eind van de dag geen zere rode ogen meer en smorgens hoef ik niet de korstjes uit mijn ogen te halen.

Ik werk in een oud gebouw waar in 2 ruimtes ook airco is. Deze staat vaak aan. Ik heb het idee dat mijn oogklachten komen door de airco.
Kan dat? En hebben jullie tips wat ik hier mee kan?
Niet meer in de ruimtes met airco werken is eigenlijk geen optie gezien ik dan de helft van mijn werk niet meer kan doen. Maar andere opties?
Af en toe de ogen druppelen helpt mij.
Ik heb inderdaad last van de airco
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar in het verleden ook last ban gehad. Doorgaans is het de combi van airco, droge lucht en te weinig knipperen doordat je naar een scherm kijkt.

Een luchtbevochtiger naast mijn werkplek en vaker pauzes hielpen bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Airco kan toch wel uit?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Draag je contactlenzen? En doe je veel beeldschermwerk? Als je veen beeldscherm werk doet, knipper je vaak te weinig en in combinatie met airco kan dat idd leiden tot droge en geïrriteerde ogen, zeker als je lenzen draagt. Je kunt je ogen druppelen en er bestaat ook een spray tegen droge ogen.

Ik draag op mijn werk een bril en heb pauzesoftware. Als je dan bij elke pauze weggaat van je scherm , helpt dat.
Lopervanhiernaardaar schreef:
23-04-2019 19:56
Airco kan toch wel uit?
In een ( groot )bedrijf zetten ze de airco niet uit voor 1 persoon...
Alle reacties Link kopieren
Worden de airco's regelmatig schoongemaakt?
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Oogdruppels! Droge ogen zijn een typisch gevolg van airco, en sommige mensen zijn daar gevoelig voor. Er zijn heel veel soorten kunsttranen zonder recept te krijgen (zonder conserveermiddel is beter, geloof ik), maar anders kun je ook even de huisarts om advies vragen (het zijn toch je ogen, dus je wil er zuinig op zijn). Als je lenzen draagt, zeker langs de HA - er zijn ook wel oogdruppels die je in combinatie met lenzen kunt gebruiken, maar dan zou ik toch even overleggen.
Lopervanhiernaardaar schreef:
23-04-2019 19:56
Airco kan toch wel uit?
Ja maar je bent doorgaans niet de enige op je werk.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan oogdruppels om hierbij te helpen, Kruidvat heeft heel veel soorten voor weinig, probeer er een paar
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
23-04-2019 19:56
Airco kan toch wel uit?
Airco kan uit maar dat is juist niet de bedoeling. In andere ruimte wordt de airco gebruikt als verwarming gezien er geen andere manier is om die ruimte te verwarmen. Daar heb ik helemaal.last van
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
23-04-2019 19:58
Worden de airco's regelmatig schoongemaakt?
Dat vraag ik me wel eens af. Ik heb het vorige week gevraagd en toen werd er gezegd van wel. Maar ik heb het dus nog nooit meegemaakt dat het gebeurde en im ik ben wel heel veel op het bedrijf...
Alle reacties Link kopieren
En ik ga morgen oogdruppels scoren! Dank jullie voor het advies!
De binnenunit heeft filters, die je schoon kunt maken. Dat kun je niet altijd zelf, het is afhankelijk van het type unit: wand, plafond, cassette of kanaalsysteem. Je zou eens moeten kijken hoe stoffig ze zijn.
Verder inderdaad knipperen en druppelen, en in de pauze naar buiten!
Alle reacties Link kopieren
mariska1974 schreef:
23-04-2019 21:07
Dat vraag ik me wel eens af. Ik heb het vorige week gevraagd en toen werd er gezegd van wel. Maar ik heb het dus nog nooit meegemaakt dat het gebeurde en im ik ben wel heel veel op het bedrijf...


Het moet zeker 1 x per jaar gebeuren.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Airco is een lastig iets idd.
Ik gebruik hiervoor ooggel die je gewoon bij de opticien kan halen van het merk Hylo.
De dagen achter de computer op het werk gaan dan een stuk beter.
Ik zou echt eens gaan informeren bij de opticien, zij kunnen je vast helpen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven