Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken

24-04-2019 14:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de vorige keer cold turkey gestopt met roken. En weer begonnen met roken door stress situaties en op het werk even een momentje voor mezelf. Nu wil ik weer gaan stoppen met roken. Ik merk dat ik er steeds meer moeite mee krijg om te stoppen.
Ik heb dan niets om handen.


Hebben jullie tips?

Is er ook een lichtere versie van Marlboro Beyond blue? Om af te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
waarom rook je? wat is je winst om te blijven roken? wat zijn je voordelen om te blijven roken?

waarom wil je stoppen met roken?

wanneer de eerste lijst langer is dan de tweede lijst, dan wordt stoppen erg lastig.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Niet denken 'ik mag nooit meer roken', maar wel denken 'ik ga vandaag een dag niet roken' of 'ik ga déze sigaret niet roken' of misschien zelfs 'ik ga de komende 30 minuten niet roken'. Als je zin krijgt in een sigaret, dan wat gaan doen. Een blokje om, de was gaan vouwen, of een vriendin bellen om bij te kletsen. Blijven denken aan waarom je vandaag niet rookt.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
24-04-2019 14:35
waarom rook je? wat is je winst om te blijven roken? wat zijn je voordelen om te blijven roken?

waarom wil je stoppen met roken?

wanneer de eerste lijst langer is dan de tweede lijst, dan wordt stoppen erg lastig.
Ik rook zodat ik stress kan onderdrukken en even een momentje voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
24-04-2019 14:36
Niet denken 'ik mag nooit meer roken', maar wel denken 'ik ga vandaag een dag niet roken' of 'ik ga déze sigaret niet roken' of misschien zelfs 'ik ga de komende 30 minuten niet roken'. Als je zin krijgt in een sigaret, dan wat gaan doen. Een blokje om, de was gaan vouwen, of een vriendin bellen om bij te kletsen. Blijven denken aan waarom je vandaag niet rookt.
Ik wil ook over op lichtere sigaretten met een menthol smaakje.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
24-04-2019 14:39
Ik rook zodat ik stress kan onderdrukken en even een momentje voor mezelf.

Zoek dan een andere stress-onderdrukker en een andere manier om een momentje voor jezelf te pakken.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
24-04-2019 14:40
Ik wil ook over op lichtere sigaretten met een menthol smaakje.
Waarom? Daar los je toch niks mee op?
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
24-04-2019 14:40
Waarom? Daar los je toch niks mee op?
Om af te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
24-04-2019 14:40
Waarom? Daar los je toch niks mee op?
Om af te bouwen.
Er zijn al meer dan 100 topics geweest over stoppen met roken.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
24-04-2019 14:41
Om af te bouwen.

Volgens mij kan je beter nieuwe manieren vinden om te ontspannen en die momenten voor jezelf te pakken. Dan pak je in elk geval de oorzaak aan en is het ook makkelijker vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Door het afkicken heen gaan... helaas is er geen andere oplossing...o ja en aanpakken dat wat jou stress geeft.
Alle reacties Link kopieren
Met vapen kun je rustig nicotine afbouwen. Maar je kunt ook naar huisarts. Er zijn pillen die je lust om te roken wegneemt en waardoor het zelfs vies kan smaken. In 1x stoppen lijkt me beste
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
24-04-2019 14:39
Ik rook zodat ik stress kan onderdrukken en even een momentje voor mezelf.
Iets afleren is een stuk moeilijker dan iets nieuws aanleren. Begin eens met het zoeken naar een andere oplossing om stress te onderdrukken (ademhalingsoefeningen, bewegen, mindfulness, afleiding, etc) en jezelf toe te staan een momentje voor jezelf te nemen, ZONDER dat je daar een sigaret voor als excuus gaat gebruiken. Door bijvoorbeeld een stukje te lopen, naar een collega te lopen ipv te bellen/appen/mailen, naar de wc te gaan, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Afbouwen werkt niet. Ik heb dat meerdere keren geprobeerd en nooit succesvol. Ik ben nu bijna 3 jaar van het roken af. Bij mij werkte zwanger zijn, toen ik dat wist heb ik direct mijn sigaretten weg gedaan en er nooit meer naar om gekeken.

Je moet je mindset veranderen.
anoniem_382358 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 15:11
6.27% gewijzigd
roken ontstresst helemaal niet, het geeft alleen maar meer stres
DuchessMeganMarkle schreef:
24-04-2019 14:39
Ik rook zodat ik stress kan onderdrukken en even een momentje voor mezelf.
Hoe denk je dat mensen dat doen die niet roken?
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je stopt

Waarom vrijwillig die smerige verslavende troep in je lichaam pompen, je gaat toch ook niet onder een uitlaat vrijwillig liggen? Zonder bescherming asbest verwijderen? Wonen in tsjernobyl? Waarom iets doen waarvan je weet dat de kans heel groot is dat je er daadwerkelijk van dood gaat op afgrijselijke wijze
Ik verpleeg COPD ers en die stikken gewoon. Voelen ziich de laatste jarrn van hun leven alsof ze door een rietje ademen (probeer dat vast dan weet je hoe dat voelt)

Ja omdat die stomme fabrikanten er een verslavend stofje in hebben gedaan zodat je hun lekker financieel blijft spekken. Nou je bent toch wel slimmer dan dat? Je hebt maar 1 lichaam en maar 1 leven

Wist je trouwens dat alle Marlboro Men (die vroeger als stoere cowboy reclame maakten voor marlboro) dood zijn gegaan aan de sigaretten, de bekendste op 51 jaar al aan longkanker
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
24-04-2019 18:08
Goed dat je stopt

Waarom vrijwillig die smerige verslavende troep in je lichaam pompen, je gaat toch ook niet onder een uitlaat vrijwillig liggen? Zonder bescherming asbest verwijderen? Wonen in tsjernobyl? Waarom iets doen waarvan je weet dat de kans heel groot is dat je er daadwerkelijk van dood gaat op afgrijselijke wijze
Ik verpleeg COPD ers en die stikken gewoon. Voelen ziich de laatste jarrn van hun leven alsof ze door een rietje ademen (probeer dat vast dan weet je hoe dat voelt)

Ja omdat die stomme fabrikanten er een verslavend stofje in hebben gedaan zodat je hun lekker financieel blijft spekken. Nou je bent toch wel slimmer dan dat? Je hebt maar 1 lichaam en maar 1 leven

Wist je trouwens dat alle Marlboro Men (die vroeger als stoere cowboy reclame maakten voor marlboro) dood zijn gegaan aan de sigaretten, de bekendste op 51 jaar al aan longkanker

Gunst, heb je enig idee hoe een verslaving werkt? Heeft weinig te maken met "slimmer zijn" in elk geval en de vergelijking met tsjernobyl is ook wat ehhh apart.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is de vergelijking apart?
Wat klopt er niet aan dan?


Ja ik weet hoe de verslaving werkt, vandaar de motivational speech om te denken met je verstand ipv te luisteren naar je verslaving

Een rookverslaving is heel hevig maar het percentage mensen die deze verslaving hebben overwonnen is vele malen groter dan welke verslaving dan ook

Het is heel realistisch om je voor te nemen om te stoppen. De slagingskans is daadwerkelijk aanwezig.
Pergamon schreef:
24-04-2019 18:34
Gunst, heb je enig idee hoe een verslaving werkt? Heeft weinig te maken met "slimmer zijn" in elk geval en de vergelijking met tsjernobyl is ook wat ehhh apart.
Ik ben een verslaafde in rust en vond het een goed motivatie praatje. Ik vertel net aan man dat als hij weer een wil roken hij eerst een paar minuten door een rietje moet ademhalen.
Alle reacties Link kopieren
Het lezen van het boek van Allen Carr werkte voor mij, ik heb daarna nooit meer gerookt. Misschien is dat ook iets voor jou TO?
Lichtste sigaret is Kent White bij mijn weten .
Waarom ga je niet vapen?
Dan kun je afbouwen naar 0 Mg nicotine .
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je doen als je straks gestopt bent met roken en weer stress krijgt?
huisduif schreef:
24-04-2019 20:36
Wat ga je doen als je straks gestopt bent met roken en weer stress krijgt?
daar ben ik ook ingetrapt de eerste maal dat ik 5 jaar was gestopt. Inmiddels rook ik al weer 3 jaar niet meer (cold turkey gestopt) en weet dat een sigaret de stress niet wegneemt. Daar trap ik geen 2e maal meer in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven