Gezondheid alle pijlers

Constant diarree

25-04-2019 13:06 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een niet zo'n fris verhaal, maar wel een die momenteel mijn leven beheerst. Sinds februari heb ik
af en aan diaree. Ik voel me dan niet ziek (genoeg) om me ziek te melden. Maar fijn is anders. Ik werk
sinds een paar maanden op een kinderdagvervblijf en daar heeft heeft iedereen, medewerksters en
kinderen buikgriep.

De laatste keer hield het twee weken aan en heb ik de huisarts gebeld. Er is toen ontlasting op kweek
gezet maar daar kwam niks uit. Het was toen ook al weer over. Tot afgelopen dinsdag, toen begon
Het weer. Nu voel ik me wel wat grieperig maar niet heel ziek. Mijn huisarts heeft me alleen de uitslag
doorgegeven en verder niets. Fijne dag verder, zeg maar. Wel ben ik vier jaar geleden ook al eens geweest
met vage darmklachten en werd er, eigenlijk zonder onderzoek, gelijk gezegd pds.

Ik heb nu voor een week ongeveer glutenvrije producten gekocht om te kijken of dat helpt. Maar
ik weet verder niet wat nu te doen. Bij het ontlastingonderzoek is gekeken naar bloed, een parasiet
of een bacterie. Dat was er dus niet.

Wie heeft tips?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Is er bloedonderzoek geweest en daarbij gekeken naar je lever....? Ik heb hier ook regelmatig last van gehad en ik bleek een vettige lever te hebben.
Er kwam toen ook diabetes uit dus ging toen minder koolhydraten eten en dat hielp goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat eet je normaal? Eet je genoeg vezels en drink je voldoende water?
Alle reacties Link kopieren
Torrey87 schreef:
25-04-2019 13:10
Is er bloedonderzoek geweest en daarbij gekeken naar je lever....? Ik heb hier ook regelmatig last van gehad en ik bleek een vettige lever te hebben.
Er kwam toen ook diabetes uit dus ging toen minder koolhydraten eten en dat hielp goed.
Nee dat denk ik niet. Ik heb diabetes type 2 en is al jaren keurig onder controle dmv medicijnen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
25-04-2019 13:11
Wat eet je normaal? Eet je genoeg vezels en drink je voldoende water?
Ja ik eet veel vezels, alles volkoren en drink twee liter water per dag. Ook sinds drie maanden suikerarm. Ik ben begonnen met havermout elke ochtend en heb daar lijnzaad bijgedaan. Die heb ik nu geskipt omdat die ook diarree kunnen veroorzaken.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even een uurtjes weg en kom daarna weer lezen...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook vier weken koolhydraat arm gegeten maar dat hielp niet.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Nachtschade.
Zoetstoffen.
Conserveringsmiddelen.
Smaakversterkers.
Vet.
Suiker.

Dat zijn hier in huis de boosdoeners.
En eigenlijk.. bij mijn ouders, zusje, broer en neefjes ook.

Het kan gewoon buikgriep zijn. Een overgevoeligheid. Een parasiet. Een tekort aan goede darmflora. Ik ken iemands die het heeft bij citrusvruchten. Ga ermee naar je huisarts en geef aan dat de mate waarin het voorkomt je verontrust.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je sinds een paar maanden op een kinderdagverblijf werkt.

vanaf het moment dat onze dochter op het kinderdagverblijf zat en dus ieder virus mee naar huis nam was ik ook af en aan ziek. Dus ik denk dat je het daar moet zoeken.

Dus nog even doorbijten, dan heb je al die virussen gehad en wordt je immuun! (dit is een grapje natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Vanwege mijn coeliaki achtergrond is het al snel dat ik ook dacht aan Gluten problematiek.

Maar even de Gluten erbuiten gelaten, de diarree kwam juist als effect door de schade aan de darmen. De schade aan de darmen kwam bij coeliaki door het afweersysteem dat dus aanslaat. Maar in jouw geval kan de schade aan de darmen dus ook zijn ontstaan doordat jouw afweer systeem begon omdat het daadwerkelijk in aanraking komt met een bacterie of zo waar mee afgerekend moet worden.

Vooral doordat je nu in een omgeving werkt waar iedereen er wel last van heeft, zou het dus best kunnen dat jouw darmen overaktief reageren op de nieuwe bacterien waar je nu dagelijks mee in aanraking komt. Dan hoeven het dus geen gluten te zijn, maar de diaree zal wel door blijven zetten wegens de toestand in jouw darm flora.

Dus sowieso Mondkapje op wanneer je verschoont en heel erg vaak je handen wassen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Van bv metformine (medicijn diabetes ) kun je ook erge darmklachten krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ben je meer melkproducten gaan gebruiken? Dat kan ook een boosdoener zijn.
Alle reacties Link kopieren
Al probiotica geprobeerd?
tanteslankie schreef:
25-04-2019 13:15
Ja ik eet veel vezels, alles volkoren en drink twee liter water per dag. Ook sinds drie maanden suikerarm. Ik ben begonnen met havermout elke ochtend en heb daar lijnzaad bijgedaan. Die heb ik nu geskipt omdat die ook diarree kunnen veroorzaken.
Suiker arm? Vervang je suikers?
Alle reacties Link kopieren
Ok, even kijken of ik op iedereen kan reageren. Suikerarm daar bedoel ik mee, zo weinig mogelijk suiker. Geen vervangers. Handschoenen draag ik nu tijdens het verschonen. Methformine slik ik nu 10 jaar. Nooit eerder problemen mee gehad. Ik drink geen melk, alleen haverdrank bij de havermout. Probiotica (yakult) drink ik nu sinds een week. Petra, wat is nachtschade? En inderdaad, elke collega zegt dat je het eerste jaar elke bacterie meekrijgt en op reageert...

Ik heb de huisarts nog even gebeld en het blijkt dat ze twee weken geleden alleen op paraciet hebben gecheckt! Poep mag dus weer op kweek voor bacterie.

Bedankt allemaal voor het meedenken!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
25-04-2019 13:30
Vanwege mijn coeliaki achtergrond is het al snel dat ik ook dacht aan Gluten problematiek.

Maar even de Gluten erbuiten gelaten, de diarree kwam juist als effect door de schade aan de darmen. De schade aan de darmen kwam bij coeliaki door het afweersysteem dat dus aanslaat. Maar in jouw geval kan de schade aan de darmen dus ook zijn ontstaan doordat jouw afweer systeem begon omdat het daadwerkelijk in aanraking komt met een bacterie of zo waar mee afgerekend moet worden.

Vooral doordat je nu in een omgeving werkt waar iedereen er wel last van heeft, zou het dus best kunnen dat jouw darmen overaktief reageren op de nieuwe bacterien waar je nu dagelijks mee in aanraking komt. Dan hoeven het dus geen gluten te zijn, maar de diaree zal wel door blijven zetten wegens de toestand in jouw darm flora.

Dus sowieso Mondkapje op wanneer je verschoont en heel erg vaak je handen wassen.
Dank je jaw, deze neem ik ook mee in het verhaal...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Dat kunnen heel goed zenuwen zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ella70 schreef:
25-04-2019 14:13
Van bv metformine (medicijn diabetes ) kun je ook erge darmklachten krijgen
Dit wilde ik ook gelijk zeggen. Ik lag ergens verderop dat je al 10 jaar gebruikt? Misschien van merk veranderd? Ik ben apothekersassistente en hoor regelmatig dat na lange tijd of bij wisselen van merk mensen last hebben van diarree.
Alle reacties Link kopieren
Ieniemienie123 schreef:
25-04-2019 19:21
Dit wilde ik ook gelijk zeggen. Ik lag ergens verderop dat je al 10 jaar gebruikt? Misschien van merk veranderd? Ik ben apothekersassistente en hoor regelmatig dat na lange tijd of bij wisselen van merk mensen last hebben van diarree.
Dat heb ik ook wel eens gehoord over een cholesterolverlager. Echt maanden dramatische diarree. Weer terug op de oude en het was vrijwel onmiddelijk over.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
25-04-2019 19:15
Dat kunnen heel goed zenuwen zijn.
Ik heb wel een stressvolle periode ja. Depressie gehad, huis gekocht etc.
tanteslankie wijzigde dit bericht op 25-04-2019 20:15
2.21% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
TjunyS schreef:
25-04-2019 19:47
Dat heb ik ook wel eens gehoord over een cholesterolverlager. Echt maanden dramatische diarree. Weer terug op de oude en het was vrijwel onmiddelijk over.
Mmmmm. Dievslikte ik tot 2,5 maand geleden. Inmiddels verruild voor een homeopathisch middel sytrinol. Toch eens even nakijken.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Dubbel...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
25-04-2019 19:15
Dat kunnen heel goed zenuwen zijn.
Dat je dan twee weken lang elke avond op de wc zit? Of zoals nu meer dan 15 keer per dag op de wc zit?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Nachtschade..
Aardappelen, tomaten, aubergine, paprika. Die groep.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet lullig doen maar als ik lees diabetes type 2 en cholesterolverlagers dan heb ik het idee dat je niet bepaald gezond eet, of althans je er niet bewust van bent.
Jij hebt geen last van je darmen maar je darmen van jou.

Als eens gedacht aan een diëtist? Misschien kan je eens goed onder de loep nemen wat je eet.
Yakult bevat bijvoorbeeld veel suiker, en suiker werkt laxerend...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven