Gezondheid alle pijlers

Keelamandelen verwijderd

30-04-2019 08:39 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers,

Afgelopen donderdag zijn mijn keelamandelen in de ochtend verwijderd. Nu zijn we zes dagen verder en kom ik de dag redelijk door met 4×1000 mg paracetamol en 2x 400 gr ibuprofen dus dat is geen probleem.

Echter zijn er hechtingen in mijn keel aangebracht en dit begint enorm te trekken en irriteren als ik bijvoorbeeld macaroni of een roerei eet... mijn lichaam verlangt weer naar vast voedsel met voedingtoffen ipv alleen ijsjes en ijswater. Mijn vragen zijn dan ook; wat voor dingen aten jullie na de operatie om zo een bodem in je maag te krijgen en een beetje af te zijn van dat hongergevoel? En wanneer merkte je dat de pijn minder werd en je weer normaal kon praten en slikken?
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook mijn keel amandelen laten verwijderen, alleen heb ik geen hechtingen grekegen. Mag ik vragen waarom jij wel?

Ik snap dat je nu denkt van oh wil graag weer wat vaster voedsel eten. probeer eens een eierkoek, of van die zachte wafeltjes.

Ik kon na mijn operatie al vrij snel eten (de dag erna al). en had na een week al bijna geen last meer. het was voor mij ook echt een spoed operatie om ze eruit te laten halen. Echter had een collega van mij hier echt 3 weken goed last van.

Ik snap dat het even goed kut is en dat je weer lekkere dingen wilt eten, maar nog even volhouden en dan moet het snel beter gaan! VEEL BETERSCHAP!
Alle reacties Link kopieren
postbezorger schreef:
30-04-2019 08:47
ik heb ook mijn keel amandelen laten verwijderen, alleen heb ik geen hechtingen grekegen. Mag ik vragen waarom jij wel?

Ik snap dat je nu denkt van oh wil graag weer wat vaster voedsel eten. probeer eens een eierkoek, of van die zachte wafeltjes.

Ik kon na mijn operatie al vrij snel eten (de dag erna al). en had na een week al bijna geen last meer. het was voor mij ook echt een spoed operatie om ze eruit te laten halen. Echter had een collega van mij hier echt 3 weken goed last van.

Ik snap dat het even goed kut is en dat je weer lekkere dingen wilt eten, maar nog even volhouden en dan moet het snel beter gaan! VEEL BETERSCHAP!
Eerlijk gezegd weet ik niet waarom er hechtingen zijn gebruikt. De zuster op de uitslaapzaal vertelde dit, ik heb toen nog half slaperig gevraagd of dit vaker gebeurde en toen vertelde zei mij dat dit wel eens werd gedaan. Daarna ben ik eigenlijk weer in slaap gevallen en heb ik het later niet meer nagevraagd of iets.

Op dag 2 had ik veel minder last dan nu, toen heb ik ook geprobeerd om een zacht broodje in soep te dopen. Maar zoals bij alles, ook ijs, raakt mijn keel zo geïrriteerd na een paar keer slikken dat het compleet begint op te zetten en ik moet stoppen...

Het komt natuurlijk allemaal wel goed, maar ik begin nu een beetje hongerig en ongeduldig te worden denk ik :-$
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vervelend, ik had ook geen hechtingen destijds en volgens mij maakt dat het wel echt minder een rotgevoel

ik at geloof ik vooral gekookt ei op zacht brood en dan heeeel veel kauwen
op een gegeven moment ben ik een soort slappe stamppotjes gaan maken, dat ging ook goed
Of een dikke gepureerde soep
Je zit inmiddels op dag zes, dat zachte broodje in soep dopen zou ik weer eens proberen

snap helemaal dat je behoefte krijgt aan wat substansieels in je maag en hartige voeding
met kleine hapjes, heel goed kauwen en langzaam eten zou je een end moeten komen
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
30-04-2019 09:23
Oh wat vervelend, ik had ook geen hechtingen destijds en volgens mij maakt dat het wel echt minder een rotgevoel

ik at geloof ik vooral gekookt ei op zacht brood en dan heeeel veel kauwen
op een gegeven moment ben ik een soort slappe stamppotjes gaan maken, dat ging ook goed
Of een dikke gepureerde soep
Je zit inmiddels op dag zes, dat zachte broodje in soep dopen zou ik weer eens proberen

snap helemaal dat je behoefte krijgt aan wat substansieels in je maag en hartige voeding
met kleine hapjes, heel goed kauwen en langzaam eten zou je een end moeten komen
Gepureerde soep is inderdaad ook wel een goed idee. Zal wellicht wat zachter aanvoelen dan brood, bedankt voor de tip!
Misschien aardappels met groente en wat melk/een sausje in de blender?
Pap, vla, gepureerd eten?
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen een extra controle gehad ivm veel pijn en benauwdheid. Er bleek een ontsteking gaande te zijn, heb nu voor een week extra medicatie waardoor de pijn en zwelling ook een stuk afneemt en ik kleine beetjes kan eten.

Iedereen bedankt voor de goede hulp en het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven