Gezondheid alle pijlers

De pil, midden in strip andere gepakt

05-05-2019 10:11 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al 3 maanden aan de pil. Ik had ethinylestradiol/levonorgestrel, nu waren m’n strips op en ben ik naar de apotheek gegaan. Toen kreeg ik een ander doosje en de vorm van de pil was anders maar er stond wel hetzelfde op en ook dezelfden hoeveelheid 0,03/0,15 Mg. Nu was ik gister plotseling niet thuis en heb ik dus niet mijn pil kunnen pakken maar ik had nog een strip van m’n oude pil in m’n tas. Gisteravond heb ik ook seksueel contact gehad. Is dit erg? Moet ik nu nog een nieuwe pil pakken van mijn huidige strip? Of maakt dit niet uit?

Alvast bedankt voor de hulp
Alle reacties Link kopieren
Nee, maakt niet uit. Is toch dezelfde stof. Als je twijfelt kun je de apotheek vragen.
Alle reacties Link kopieren
Slim, om dus een (half) stripje in je tas te stoppen. Ook voor volgende keren.
Dat kan gewoon. Alle tabletten in de strip zijn hetzelfde, dat het in de strip op volgorde zit is alleen om te zien of je er 1 vergeet.
Slim gedaan, dit is helemaal goed. Denk er wel aan om de pil van vandaag uit je nieuwe strip te verwijderen, zodat je geen dag extra slikt. Niet dat dat echt erg is, maar dan houd je het goed bij :)
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
05-05-2019 10:35
Dat kan gewoon. Alle tabletten in de strip zijn hetzelfde, dat het in de strip op volgorde zit is alleen om te zien of je er 1 vergeet.
Ja alleen het was een andere strip met andere vorm pil maar wel met dezelfde hormonen
julia3581 schreef:
15-05-2019 20:11
Ja alleen het was een andere strip met andere vorm pil maar wel met dezelfde hormonen
Dat maakt niet uit. Als de hormonen hetzelfde zijn in dezelfde sterkte kan je dat gewoon uitwisselen.
Alle reacties Link kopieren
Wist je voordat je seks had al dat je een andere pil ging nemen?
Wist je pas na de seks dat je de pil niet genomen had?

Gelukkig maakt het niet zoveel uit, maar het komt vrij slordig over. Alsof je toch een kinderwens hebt en een 'ongelukje' wel fijn zou vinden.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven