Gezondheid alle pijlers

Oxazepam bijwerkingen

05-05-2019 10:21 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva's,

Ik heb gisteren een oxazepam ingenomen omdat de spanning te veel werd en daardoor niet kon slapen, ik heb ze gekregen om te kunnen slapen indien nodig, nou gisteren was dat dus voor het eerst nodig. Ik weet niet wat mij is overkomen, ik werd na een uur duizelig, misselijk en juist angstiger! Uiteindelijk toch nog geslapen, ik werd wakker vanmorgen en heb mij letterlijk aan de muren moeten verschuiven in huis. Ik heb meteen een goede vriend gebeld die is naar mij toegekomen. Wat ik graag wil weten is dit idd een sterke bijwerking? Ik durf dit nooit meer te nemen, ik ga maandag meteen mijn huisarts bellen. De duizeligheid is nu wat afgenomen maar als ik met mijn hoofd draai is het alsof ik een borrel teveel op heb. Is het nu verstandig om de huisartsenpost te bellen of zal ik het gewoon maar laten uitwerken en morgen contact met husarts opnemen. Mijn vraag dus: is dit een bekende bijwerking? Ik voel mij echt beroerd en angstig nu.
honingbloesem wijzigde dit bericht op 05-05-2019 10:23
0.21% gewijzigd
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
P.S. Ik weet niet of dit topic onder psyge moest vallen of gezondheid?
''Geen woorden maar daden''
In de bijsluiter staat dat dit inderdaad bijwerkingen kunnen zijn van oxazepam. Helaas is het dan niet een medicijn dat goed werkt bij jou. Hopelijk vindt je snel iets dat wel werkt.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je reactie Snorriemorrie, nee idd ik neem het nooit meer! Wat een bocht voor mij...
''Geen woorden maar daden''
Ik heb precies het zelfde gehad toen ik oxazepam ging gebruiken, ik heb het daarna nog een aantal dagen geprobeerd op advies van de huisarts. Nou ik hoef dat spul nooit meer! I.p.v. rustig te worden raakte ik in paniek..
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik halve pilletjes, vanwege deze bijwerkingen.
Dan werkt het prima en heb ik geen last van de bijwerkingen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook oxazepam gebruikt, maar ik herken niks van de bijwerkingen die je beschrijft.
Het zal per persoon verschillen.
Ik heb dit een paar jaar geleden ook eens gehad. Ik voelde me zo ziek toen ik wakker werd. Nooit meer!
Alle reacties Link kopieren
Someonenew, bedankt voor je reactie, juist paniek, hartkloppingen maar het ergste ik duizel helemaal.... erg eng en moet zo wel douchen en de deur uit... pfff had beter maar wkaker kunnen liggen, dit is niet leuk.
''Geen woorden maar daden''
Honingbloesem schreef:
05-05-2019 10:27
Someonenew, bedankt voor je reactie, juist paniek, hartkloppingen maar het ergste ik duizel helemaal.... erg eng en moet zo wel douchen en de deur uit... pfff had beter maar wkaker kunnen liggen, dit is niet leuk.
Ja eng he! Het lijkt net een soort bad trip ofzo waar je niet uit ontwaakt.

Moet je echt weg vandaag? Anders kun je beter misschien thuis blijven.. Hoop voor je dat het snel is uitgewerkt!
Alle reacties Link kopieren
Welke sterkte heb je?
Als je de sterkste hebt dan zou je eventueel een minder sterke kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zei mijn huisarts dat als je iets nodig hebt om te slapen je juist geen oxazepam moet gebruiken, omdat dat veel te lang werkt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio, dank je wel! Ja zelfs een halve durf ik nu niet meer.... getver echt bizar dit.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb wel eens temazepam gekregen voor te slapen, dat deed 0,0 ik heb de hele nacht meegemaakt O_O
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Sugermiss, 10 mg.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
05-05-2019 10:29
Ja eng he! Het lijkt net een soort bad trip ofzo waar je niet uit ontwaakt.

Moet je echt weg vandaag? Anders kun je beter misschien thuis blijven.. Hoop voor je dat het snel is uitgewerkt!
Juist! Een bad trip idd... echt compleet raar voelen. Ja zat ik ook aan te denken, maar had plannen gemaakt vandaag. Ik ga u proberen te douchen en kijken of ik opknap.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Overigens dank jullie wel allemaal, want dit bevestigd mij dat het niet aan mij ligt maar dat ik dus echt van dat spul niet oke ben. Ik zat nog te denken was mijn Legham niet goed gevallen ;-D

Ik ga even douchen nu.
''Geen woorden maar daden''
Honingbloesem schreef:
05-05-2019 10:34
Juist! Een bad trip idd... echt compleet raar voelen. Ja zat ik ook aan te denken, maar had plannen gemaakt vandaag. Ik ga u proberen te douchen en kijken of ik opknap.
Ik hoop voor je ,dat je opknapt van het douchen! Het is niet fijn je zo te voelen, weet ik uit ervaring en je kunt ook niks doen om het rare gevoel te laten verdwijnen jammer genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend vervelend. Vertrouw je het niet dan kan je altijd de huisartsenpost bellen.

En voor iedereen die dit leest; een "pammetje" is niet zo onschuldig. Je moet dus nooit zo maar zeggen "ach dan neem je toch een oxazepam", en zeker niet wanneer deze niet voor jou zijn voorgeschreven.

Het is fijn dat deze medicatie bestaat, maar wees er wel heel zorgvuldig mee.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik neem twee keer per jaar oxazepam en merk eigenlijk amper wt behalve dat het de ergste pieken van stress wegneemt.

Die bijwerkingen lijken me erg heftig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb soms de indruk dat ik van 1 oxazepam wel twee nachten kan slapen. De dag ertussen ben ik dan echt slomer en waziger.
Ik hou een langere 'herstel'tijd aan dan in de bijsluiter en rij dan bijv geen auto.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaren geleden ook moeten in nemen. Ik had het 1 keer geslikt en had het gevoel dat ik niets meer kon. Niet eens meer op mijn benen staan. Als ik op stond draaide alles en zakte ik in elkaar. In overleg hoefde het niet meer, maar kreeg ik lorazepam en dan een halve. Nou precies hetzelfde! Dus daarna nooit meer gebruikt! Ik hoop dat je je zo wat beter voelt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het verleden ook wel eens oxazepam op, een half tabletje van 10 mg. Ik werd er heerlijk rustig van, verder geen bijwerkingen. Zo zie je maar dat het voor iedereen verschillend is. Zelf flip ik helemaal op Prednison.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
05-05-2019 10:49
Ik heb soms de indruk dat ik van 1 oxazepam wel twee nachten kan slapen. De dag ertussen ben ik dan echt slomer en waziger.
Ik hou een langere 'herstel'tijd aan dan in de bijsluiter en rij dan bijv geen auto.
Volgens de boeken heeft oxazepam juist een korte halfwaardetijd en is na een uur of 6 à 8 echt wel uitgewerkt. Bijzonder hoe het bij iedereen dus anders werkt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Zo extreem als jij mee maakt zijn de bijwerkingen bij mij niet. Maar ik gebruik ook geen oxazepam meer omdat ik er juist angstiger van word.
Ik weet niet of je met de auto weg moet, maar houd er rekening mee dat je reactievermogen nog flink is aangetast en je eigenlijk geen auto kunt rijden nu.
Bij mij duurde het echt wel zo'n anderhalve dag voor een halve pil van 10 mg was uitgewerkt.
Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven