Gezondheid alle pijlers

Wie heeft er chronische pijn revalidatie gedaan?

08-05-2019 13:20 6 berichten
Wie heeft er chronische pijn revalidatie gedaan?
Waar heb jij dat gedaan? en waarom heb je dat gedaan?
Wat vond jij ervan? Heeft het je geholpen?
En kon je daarna weer doen wat je altijd deed? Ik bedoel ben je daar de oude weer mee geworden of moet je wel dingen laten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb chronische pijn revalidatie gedaan.

Je pijn gaat er niet van over, je leert ermee omgaan. Je leert hoe je dingen doet en er wordt gekeken waarom je de dingen zo doet. Daarnaast wordt er gewerkt aan je beweging. Bij mij tenminste.

Ik had vooral veel aan de ergotherapie, waarbij ik eerst een week (of 2) op moest schrijven en in een schema moest zetten wat ik op een dag zoal deed. Daarna werd gekeken welke dingen ik kon schuiven. Zo bleek ik na een dag werken, ik werk als secretaresse, thuis gelijk achter de computer te kruipen. Dan kan het ene wel werk en het ander ontspanning zijn, voor je lichaam is dat toch redelijk hetzelfde doen. Dus nu doe ik thuis eerst wat anders, vaak. Ik neem vaker even kort rust. Bij thuiskomst met een kop thee op de bank en een boek is dus beter. (ik moet wel eerst met de hond uit) Of even 20 minuten rustig liggen en daarna eten maken enz.
Ik heb ook geleerd dat ik niet gelijk op hoef te springen, als iemand mij wat vraagt.

Het klinkt allemaal heel logisch, maar het was fijn om hier met iemand anders naar te kijken, die je ook wijst op bepaalde gewoontes.

'Doen wat ik altijd deed' is voor mij lastig, aangezien ik me volgens mij m'n hele leven al aanpas aan m'n lichaam. Vroeger werkte ik wel in de horeca, dat kan ik niet meer. Een hele dag op hakken lopen ook niet.
Je leert dus ook te kijken naar wat voor jou belangrijk is om te (blijven) doen en wat je zou kunnen minderen.

Hulp vragen was bij mij ook al een dingetje.