Gezondheid alle pijlers

Tongriem

09-05-2019 15:13 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb vanmorgen mijn tongriem laten knippen.
Ergens viel het mee maar aan de andere kant ben ik blij dat ik leef.
Ik lig inmiddels een beetje als een dood vogeltje op bed.

Arts wist niet dat ik een aangeboren afwijking had, waardoor het iets anders is gegaan. Uiteindelijk heeft hij een andere verdoving gegeven, het losgesneden en daarna met 7 hechtingen weer dichtgemaakt.

Ik heb er alleen heeeel veel over gelezen en weet wat het belang is van je tong goed stretchen na de ingreep omdat het anders voor niets is geweest. Op dit moment moet ik er alleen niet aan denken om mijn tong überhaupt te bewegen. Iedere beweging doet pijn. Laat staan hem nog wat verder doorduwen.

Oja! En ik had van andere gelezen dat ze veel koele dranken / ijsjes eten.. nu staat er alleen in de brief dat ik geen koude en warme dingen mag..
:thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Overleg met de arts. Wat voor instructies heb je meegekregen? Volg die op. Internet is niet alwetend. Dat is je behandeld arts in jouw specifieke situatie.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Is dit een heftige ingreep?

Mijn tongriem is doorgesneden in Australië toen ik een tongpiercing nam, maar het was echt in 1 seconde gebeurd en heb er daarna geen last meer van gehad. Heb wel alleen maar ijs gegeten tegen de zwelling van de piercing.
Je tongriem doorgesneden?
Maar waarom dan?
Kon je je tong niet goed bewegen?

Sterkte ermee♡
Alle reacties Link kopieren
Je tongriem doorgesneden?????
Ik weet niet of je lipriempje net zo gevoelig is als je tongriem, maar zowel mijn dochter als ik hebben die zelf in de kleutertijd ‘gekliefd’ met behulp van resp een trapje en een zandbakrand. Dat bloedde even hevig, was ook wel gevoelig, maar met een paar dagen helemaal over. Wonden in je mond genezen gelukkig heel snel.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
09-05-2019 15:24
Overleg met de arts. Wat voor instructies heb je meegekregen? Volg die op. Internet is niet alwetend. Dat is je behandeld arts in jouw specifieke situatie.
Ik heb weinig instructies gekregen toen ik ongeveer 15 jaar geleden mijn tongriem door liet snijden. Ik keek naar oefeningen op het internet. Een soort van tongfysiotherapie.

Daarna zag ik dat ik mijn tong ongeveer 3 cm verder kon uitsteken dan voor de operatie. Een enorme winst: een veel langere tong.

Ik kreeg Ibuprofen 600 mee, want de napijn is vervelend, werd er verteld. Door de sterke verdoving was praten lastig. Dat was inderdaad zo, maar de napijn was eigenlijk zo kort dat ik maar één tablet heb genomen. Daarna was het alleen pijnlijk tijdens het eten. Ik heb een paar dagen last gehad. Eindresultaat: een veel langer lijkende tong, en ik kon de tong-r veel beter uitspreken.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je nuttige reactie!
Heb je deze oefeningen direct gedaan na de ingreep?

Ik kreeg ook weinig tot geen instructies mee. Vanmiddag nog wel gebeld en zolang ik blij eten en praten moet de tong soepel genoeg blijven. Ik slik nu ibrobrufen 400 en zit nu op de... 4e. R is voor mij ook lastig zou een mooie bijkomstigheid zijn als dat ook verbeterd. 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven