Gezondheid alle pijlers

Mirena spiraal

10-05-2019 10:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik ben een meisje van 18 en na 4 jaar aan de pil te hebben gezeten heb ik iets meer dan een maand geleden een mirena spiraaltje laten zetten. Nu heb ik sinds 2 weken een hele harde opgezette onderbuik, lijk wel zwanger. S’avonds is t erger dan s’ochtends en de pijn werd steeds meer. Heel erg last gekregen van afscheiding en afgelopen dinsdag een paar uur echt ongesteld geweest met zoveel pijn dat ik t bed niet uitkwam. Nu heb ik hem vanochtend eruit laten halen. Ben vanaf die opgezette buik erg onzeker geworden. Constant verdrietig en weet niet meer wat ik ermee moet. Zwangerschapstest gedaan en die was negatief. Heb het idee dat het door t spiraaltje komt vandaar ook meteen eruit laten halen vanochtend. Nu is mijn vraag hebben andere hetzelfde meegemaakt als ik? En zo ja hoe lang duurde het voor de opgezette buik wegtrok. Mag over 2,5 week op vakantie maar sta daar nu niet echt op te wachten.
Je hebt hem er vanochtend uit laten halen? Heb je gelijk gevraagd wanneer die buik wegtrekt? Hier erg onzeker en verdrietig over zijn lijkt me niet nodig, gaat vanzelf over en anders even aan de dokter vragen.

Ik heb ook een Mirena gehad, in het begin ging het goed maar na 3 jaar kreeg ik steeds regelmatig (paar dagen per maand) extreme buikpijn. Ik dacht toen dat het zware blaasontsteking was maar er kwam niks uit een testje bij de HA. Op sommige dagen kon ik amper meer rechtop kon lopen en snapte echt niet wat er nou was. Toen wees m'n moeder erop dat het die Mirena wel eens zou kunnen zijn. Eruit laten halen, in eerste instantie gewoon bij de HA. Die faalde, kon hem niet vinden en heeft aan mn baarmoeder lopen sjorren met een tang en ging "onverrichter zake".

Toen moest ik voor een nieuwe afspraak naar het ziekenhuis, de gyn had hem in 3 seconden te pakken. Volgens mij voelde vrij snel daarna alles weer normaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier inderdaad de huisarts nog even over bellen, die kan je meer vertellen over jouw situatie. Het lijkt mij niet nodig om hier erg onzeker over te zijn hoor! Je opgezette buik trekt vast snel weg. Let er wel op dat je nu weer vruchtbaar bent, zonder spiraal!

Mijn ervaring met de Mirena is ook ongeveer hetzelfde als Moezy. In het begin nergens last van, maar na 3,5 jaar ongeveer kreeg ik steeds meer en vaker last van buikpijn, opgezette buik en hele erge ongesteldheidskrampen. Er is toen een echo gemaakt om te kijken of de spiraal wellicht was gaan zwerven door mijn buik, maar die zat nog helemaal goed. De huisarts heeft de spiraal verwijderd en daarna nergens last meer van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ja ben de afgelopen 2 weken al vaker langs de huisarts geweest en die bleef het gooien op een spastische darm en dat het wel weer wegtrok. Heb inderdaad al 3 jaar last van gevoelige darmen, maar weet precies hoe ik daar mee om moest gaan om er zo min mogelijk last van te hebben en verder nooit 3 weken lang een opgezette buik gehad. Voelt een beetje alsof ze me niet serieus nemen. Dus zelf de keuze gemaakt het spiraaltje eruit te halen, want heb alleen maar hele negatieve bijwerkingen gehad. Het is nu 8 uurtjes geleden dat die eruit is gehaald en nog steeds een opgezwollen buik en af en toe een lichte steek in mn buik. Verder was hij er wel binnen 5 seconden uit, zonder pijn. Zal ook willen dat ik me er niet onzeker door zal voelen, maar de afgelopen dagen erg verdrietig geweest en zeg leuke dingen af, omdat ik er echt niet lekker door in mn vel zit.
Alle reacties Link kopieren
@moezy
Toen ik vroeg wanneer de buik weg zal trekken zei de huisarts dat ze niet kon zeggen of t daaraan lag en of het dus snel weg zal trekken. Ben wel al een week verschillende verhalen van mensen aan t lezen en kom nog wel regelmatig tegen dat ze ook last kregen van een opgezette buik en zwanger leken en dat dat na het eruit halen langzaamaan weg trok. Maak me toch wel zorgen
Alle reacties Link kopieren
@lulu
Ja ik blijf nu even zonder anticonceptie zodat ik even geen hormonen meer binnenkrijg en ga binnenkort dan maar weer terug aan de pil
Alle reacties Link kopieren
Lulu62 schreef:
10-05-2019 10:51
Ik zou hier inderdaad de huisarts nog even over bellen, die kan je meer vertellen over jouw situatie. Het lijkt mij niet nodig om hier erg onzeker over te zijn hoor! Je opgezette buik trekt vast snel weg. Let er wel op dat je nu weer vruchtbaar bent, zonder spiraal!

Mijn ervaring met de Mirena is ook ongeveer hetzelfde als Moezy. In het begin nergens last van, maar na 3,5 jaar ongeveer kreeg ik steeds meer en vaker last van buikpijn, opgezette buik en hele erge ongesteldheidskrampen. Er is toen een echo gemaakt om te kijken of de spiraal wellicht was gaan zwerven door mijn buik, maar die zat nog helemaal goed. De huisarts heeft de spiraal verwijderd en daarna nergens last meer van gehad.
he dat is herkenbaar.. heb je daar ook tussentijdse bloedingen bij?

Ik heb de mirena nu zo`n 3 jaar en mijn menstruatie is al denk ik zo`n 2,5 jaar weg ( hoera!!) maar de laatste drie maanden heb ik op de meest onvoorspelbare momenten toch bloedingen, het is niet veel maar genoeg om niet onbezorgd een witte broek te dragen ;-) heel erg vervelend dus, kan zo een week lang om de dag zijn , dan weer paar dagen niet , twee dagen wel, drie weken niet: om gek van te worden!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ongeveer 1x in de 2 of 3 maanden wel een bloeding. Maar dat had ik vanaf het begin al. Ik hoorde helaas niet bij de gelukkigen bij wie het helemaal uitbleef. Maar het was wel echt heel weinig en maximaal 3 dagen en dan was het weer voorbij. Ik voelde het vaak ook wel aankomen dus dan zorgde ik dat ik in ieder geval tampons bij me had. En witte broeken droeg ik al niet dus daar hoefde ik me geen zorgen over te maken 😀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven