Gezondheid alle pijlers

Paroxetine van een ander merk werkt minder goed?

11-05-2019 00:47 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan dat kloppen?

Mijn vriend heeft sinds kort paro van een ander merk gekregen (Zandoz) en heeft het idee dat deze minder goed werkt.
Paniekgevoelens steken weer de kop op, kan weer makkelijk klaarkomen.

Leek mij altijd een beetje onzin want de werkzame stoffen moeten gelijk zijn lijkt mij. Wel zelf ervaring met amitriptyline van een ander merk dat ik er een drogere mond van kreeg maar dat schijnt door de hulpstoffen te komen. Mij lijkt dat bij angstremmende medicatie deze werking wel gewaarborgd moet blijven.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik geloof het ook nooit zo, maar ik heb zelf wel ervaring met andere medicijnen die bij mij in een iets andere vorm totaal niet werkten, wat volgens de apotheek ook niet kon, omdat de werkzame stof hetzelfde was.
Dus ik weet dat het kan, maar meestal heb je geen keuze en krijg je gewoon het merk dat de apotheek heeft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
11-05-2019 00:49
Tja, ik geloof het ook nooit zo, maar ik heb zelf wel ervaring met andere medicijnen die bij mij in een iets andere vorm totaal niet werkten, wat volgens de apotheek ook niet kon, omdat de werkzame stof hetzelfde was.
Dus ik weet dat het kan, maar meestal heb je geen keuze en krijg je gewoon het merk dat de apotheek heeft.

Ik slik ook AD en kreeg een ander merk . Aangegeven bij de apotheek dat die medicijnen niets voor mij doen en dat ik het oude merk wilde. Ze hebben het in hun computer gezet en nu krijg ik mijn eigen merk
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel, bij twee totaal verschillende soorten medicatie (sederend en de pil). Mijn oplossing is om bij de pil om het merk te vragen, bij de sederende medicatie heb ik een totaal ander middel nodig als mijn normale middel niet leverbaar is. Arts weet dit ook en schrijft dus iets anders voor.

Overleg dus met de arts. Het is zeker geen onzin, en je vriend heeft, naar mijn mening, recht op medicijnen die hem helpen.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan zeker! Dus ik zou overleggen met de apotheker over wat jullie nu merken qua veranderingen, en aangeven dat hij het eerste merk weer terugwil.
Als de apotheker dat niet (“zomaar”) wil doen, dan even de voorschrijvend arts vragen om een recept met als toevoeging dat het persé dit specifieke merk moet zijn.

Bij mijn apotheek zijn ze met heel veel soorten medicatie heel makkelijk qua merk wisselen (het is iedere keer weer een verrassing wat er uit welk doosje komt), behalve met mijn anti-epilepsie medicijnen. Dat moet en zal hetzelfde zijn, want elke wisseling qua hulpstoffen/opvulpoedertjes kan volgens de apotheek zelf aanvallen veroorzaken. Dus dat hulpstoffen effect kunnen hebben, weten ze heel goed.

Succes!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie. De apotheek is in zijn geheel over op het andere merk, vandaar dat ie dus deze kreeg.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Angst maakt dat je wantrouwig wordt en dingen kan gaan geloven die normaal minder aannemelijk zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De werking kan niet zoveel minder zijn.
Ik had alleen van merkloze paroxetine nog meer diarree dan Seroxat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven