Gezondheid alle pijlers

Voetschimmel - handeczeem

12-05-2019 07:47 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Is hier iemand bekend met ‘acrovesiculeus eczeem’ op de handen icm voetschimmel?
Het blaasjeseczeem op de handen is een soort reactie op de voetschimmel..
Het is best pijnlijk kan ik zeggen..

Mocht je er bekend mee zijn wat was dan het beloop en is het weg gegaan na behandeling van de voeten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde,alleen dan in combinatie met ringworm.
Heel erg vervelend,en komt ook steeds weer terug.
Ik gebruik zalf tegen schimmel infecties,maar het duurt weken voor er verbetering optreed,dus heb niet echt het idee dat t goed werkt.
Ben benieuwd of iemand een betere oplossing heeft,want het is op de handen idd pijnlijk,word er soms wakker van,en als je dan gaat jeuken is her hek van de dam,en doe je geen oog meer dicht.
c'est le ton qui fait la musique
Alle reacties Link kopieren
snert schreef:
12-05-2019 08:47
Ik heb hetzelfde,alleen dan in combinatie met ringworm.
Heel erg vervelend,en komt ook steeds weer terug.
Ik gebruik zalf tegen schimmel infecties,maar het duurt weken voor er verbetering optreed,dus heb niet echt het idee dat t goed werkt.
Ben benieuwd of iemand een betere oplossing heeft,want het is op de handen idd pijnlijk,word er soms wakker van,en als je dan gaat jeuken is her hek van de dam,en doe je geen oog meer dicht.
Ik ben nu aan het proberen dit met voeding aan te pakken.
- geen geraffineerde suiker
- kefir
- kombucha
- low carb high fat (koolhydraten en suiker zorgen voor allerlei ontstekingen)
- sole (keltisch zeezout)
- supplement omega 3

Mijn huisarts zegt wel als de voetschimmel weggaat dan worden de handen ook beter....
hoe was dat bij jou?
Geen tips, maar het leest heel naar. Hopelijk krijg je snel verlichting.
Ik prik de blaasjes door met een naald, dat haalt de jeuk weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg zalf voorgeschreven, voor eentje moest ik betalen. Hielp prima, zo van klachten af. Heel af en toe jeuk aan de handen nog, daar heb ik exceemcreme van de drogist voor liggen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werd het dishydrotisch eczeem genoemd (Google leert dat dat hetzelfde is). Goed invetten en na handenwassen extra goed droogmaken was bij mij de oplossing. Hier geen voetschimmel toen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Irma3110 schreef:
12-05-2019 11:00
Bij mij werd het dishydrotisch eczeem genoemd (Google leert dat dat hetzelfde is). Goed invetten en na handenwassen extra goed droogmaken was bij mij de oplossing. Hier geen voetschimmel toen trouwens.
Is het bij jou helemaal weg nu?

Wist niet dat dat hetzelfde was. Bij mij is de voetschimmel al weg, dus of het een relatie heeft weet ik even niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb het maar een korte periode gehad. Later, weer in de winter, nog even terug gekregen, maar door de vorige ervaring gelijk begonnen met extra handcreme smeren en heel snel weer onder knie.
Alle reacties Link kopieren
Irma3110 schreef:
12-05-2019 15:07
Ja, ik heb het maar een korte periode gehad. Later, weer in de winter, nog even terug gekregen, maar door de vorige ervaring gelijk begonnen met extra handcreme smeren en heel snel weer onder knie.
Hoelang heeft het bij jou geduurd? En wat zijn goede handcremes?

Heb je ook schimmelnagels toevallig?
Bij mij noemen ze het een ‘allergische reactie’ op een schimmel ergens anders.. dwz je kunt niks aan je handen doen... ben ik mooi klaar mee!
Ik heb hetzelfde. Heb voetschimmel gehad, dat is weer over. Maar eczeem op 1 vinger van mijn hand. Ik heb het nu al zeker 7 jaar en heb vanalles geprobeerd. Niks helpt...
Alle reacties Link kopieren
bibi72 schreef:
12-05-2019 18:05
Ik heb hetzelfde. Heb voetschimmel gehad, dat is weer over. Maar eczeem op 1 vinger van mijn hand. Ik heb het nu al zeker 7 jaar en heb vanalles geprobeerd. Niks helpt...
Voeding aanpassen ook geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Voeding aanpassen lijkt mij ook wel wat,ik denk alleen dat je wel een lange adem moet hebben voor het gaat werken maar proberen kan natuurlijk altijd!
Ik heb het al jaren,maar altijd als ik een ringwormuitbraak heb,en dat kan overal zitten,dan heb ik ook de blaren op mijn handen.
Het hoort echt bijelkaar.
c'est le ton qui fait la musique
Alle reacties Link kopieren
marla862 schreef:
12-05-2019 16:08
Hoelang heeft het bij jou geduurd? En wat zijn goede handcremes?

Heb je ook schimmelnagels toevallig?
Bij mij noemen ze het een ‘allergische reactie’ op een schimmel ergens anders.. dwz je kunt niks aan je handen doen... ben ik mooi klaar mee!
Nee, ik heb geen schimmelnagels, ooit wel eentje gehad, maar die is vanzelf best wel snel overgegaan. Ook wel eens voetschimmel gehad, maar nooit problematisch en geen relatie gemerkt met mijn dishydrotisch eczeem.
Het zou kunnen dat ik destijds een lichte hormooncreme heb gehad, triamcinolon, maar dat weet ik niet zeker. Dat zou ik dan maar kort gebruikt hebben, om verder over te gaan op alleen handcreme. Wat ik een fijne vind is de heel simpele witte pot/tube van Nivea, die is minder vet dan de blauwe, of Atrix.
Ik heb trouwens daarna een lange tijd prednison en andere afweeronderdrukkers gehad, samen heftige hormooncremes voor een ernstige huidaandoening. In die periode kon ik allerlei zogenaamde indifferente cremes en zalven voorgeschreven krijgen om extra te smeren, dit omdat mijn huid bij alle behandelingen heel droog werd en omdat de huidziekte veel jeuk gaf. Indifferente zalf (vetter) en creme (luchtiger, makkelijker smeerbaar) heeft geen medisch werkzame bestanddelen. Ze zijn dan ook zonder recept te krijgen. Ik weet dat apotheken ook een pakketje kunnen samenstellen met allerlei indifferente cremes en zalven. Van allerlei middelen 1 tube, zodat je kunt testen wat bij jou goed bevalt, dat is heel persoonlijk. Vraag er eens naar, of ga ze een voor een uittesten. Een keer goed testen en jij weet welke je voortaan moet kopen. Ik vond koelzalf met rozenolie en vaseline/paraffine de fijnste.
Alle reacties Link kopieren
snert schreef:
12-05-2019 20:15
Voeding aanpassen lijkt mij ook wel wat,ik denk alleen dat je wel een lange adem moet hebben voor het gaat werken maar proberen kan natuurlijk altijd!
Ik heb het al jaren,maar altijd als ik een ringwormuitbraak heb,en dat kan overal zitten,dan heb ik ook de blaren op mijn handen.
Het hoort echt bijelkaar.
Dus de uitbraak op je handen is wel steeds tijdelijk?

Voeding geloof ik wel echt in!
Alle reacties Link kopieren
Ja,de uitbraak is tijdelijk,als de ringworm weer genezen is gaan de blaren ook weg.
Het komt alleen altijd weer terug(stress??)en kan zo 6-8weken weer duren.
De ringworm probeer ik te bestrijden met anti schimmel creme van zowel huisarts als gewoon kruitvat ofzo,gaat tenslotte om de werkzame stof,maar duurt lang voordat het over gaat.
Voeding wil ik wel proberen,maar eigenlijk zijn het geen ontstekingen maar schimmel,zou het dan wel werken?
c'est le ton qui fait la musique
marla862 schreef:
12-05-2019 18:31
Voeding aanpassen ook geprobeerd?
Yep.
Ik eet al heel gezond. Drink sinds een paar jaar geen alcohol meer, ik vermijd geraffineerde suikers. Eet heel veel groente en fruit. Heb dit een jaar of vier geleden veranderd. Ben supergezond en fit, maar die ene vinger wordt niet beter. Warm weer heeft wel heel duidelijk invloed (dan erger)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven