Gezondheid alle pijlers

Norovirus, shit

12-05-2019 21:18 38 berichten
Thuis ligt alles plat met het Norovirus. Ik begon een paar dagen terug met diarree maar voelde me nog niet ziek. Het was hooguit naar, maar ben vanaf vrijdag echt goed ziek geweest incluis koorts, diarree en zo’n beetje projectielkotsen (excuses)

Man man man, ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld. Vandaag wat soep gegeten, wat gescharreld in huis, en het gaat wel weer aardig. Man en jongste liggen nu plat helaas want het is gruwelijk besmettelijk. Diep in mijn hart wil ik morgen gaan werken, ik ben net een nieuwe opdracht gestart. Maar ik weet ook dat ik zelfs nadat ik me beter voel zeker nog tot 5 dagen ‘contagious’ ben. Man gaat zeker niet werken want werkt in een ziekenhuis dus dat is logisch. Ik werk op kantoor. Ik twijfel nu echt heel erg. Anderzijds, had ik ze aangestoken had ik dat vorige week al per ongeluk gedaan toen ik nog niet wist dat ik ziek was en alleen maar wat symptomen had en dacht iets verkeerds te hebben gegeten. Wat zouden jullie doen? Mezelf als ‘biohazard’ zien en ondanks dat ik me goed of iig beter voel thuis blijven? Of gaan werken. Thuis werken kan helaas niet. Dit bedrijf heeft ivm protocol en veiligheid deze mogelijkheid niet. Anders was het probleem meteen verholpen natuurlijk.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 21:20
2.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk blijf je thuis.
Goeie topictitel :D

Ik zou gewoon gaan werken, besmettelijk was je toch al.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 21:22
60.00% gewijzigd
Ik zou het helemaal niet op prijs stellen als een collega die zo ziek is geweest komt werken en me besmet. Zeker niet als ze weet dat ze besmettelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Orgh is t weer in het land ? Ik heb ooit eens een nachtdienst gedraaid in de zorg waar drie kwart van de mensen het had. Nog nooit zoveel shit gezien. En 3 kwart van t personeel ziek. Echt verschrikkelijk arme mensen.

Ik raad je echt aan om thuis te blijven want het is zo besmettelijk als de pest.
staafmixer wijzigde dit bericht op 12-05-2019 21:25
15.89% gewijzigd
Jawlensky schreef:
12-05-2019 21:22
Ik zou het helemaal niet op prijs stellen als een collega die zo ziek is geweest komt werken en me besmet. Zeker niet als ze weet dat ze besmettelijk is.
Maar vorige week was ze ook al besmettelijk, en toen is ze gewoon gaan werken want ze wist niet dat ze besmettelijk was. Dus als haar collega's het moeten krijgen krijgen ze het toch wel.

Of ze krijgen iets anders, van iemand in de bus of zo. Als je zo gaat redeneren als jij kun je maar beter eeuwig thuis blijven.
Jawlensky schreef:
12-05-2019 21:22
Ik zou het helemaal niet op prijs stellen als een collega die zo ziek is geweest komt werken en me besmet. Zeker niet als ze weet dat ze besmettelijk is.

Stel dat je collega's met kleine baby's of een andere kwetsbare groep thuis hebt. Dan steek je die dus ook aan. Ik zou je niet heel dankbaar zijn.
Ik heb het (denk ik) opgepikt op mijn werk. Op de kantoortuin waar ik werk hebben ze sinds twee weken 60 mensen rechtstreeks uit India geïmporteerd tijdelijk voor een IT project.

En ik weet idd staafmixer hoe extreem besmettelijk het is. Ik heb me werkelijk nog nooit zo gruwelijk beroerd gevoeld. Maar verder gezond dus komen ik, man en zoon er wel weer bovenop. Maar iemand die al ziek zou zijn of een zwak immuunsysteem heeft dit ‘geven’ kan rotgevolgen hebben natuurlijk. Morgen blijf ik iig thuis. Ik werk daar niet fulltime dus draai ik mijn dagen voor nu wel even om

Tenzij het idd die Indiers zijn geweest. Dan krijgt de rest van het team het ook vanzelf
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 21:30
7.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je 24 uur klachtenvrij bent mag je bij ons in het ziekenhuis weer gaan werken. Dus 24 uur na de laatste diarree of kots ronde.
Ben je weer helemaal beter?
Zo niet, dan zou ik nog een dagje thuisblijven. Als je over projectielbraken vertelt, dan hebben je baas en collega´s vast begrip.
ambra schreef:
12-05-2019 21:30
Als je 24 uur klachtenvrij bent mag je bij ons in het ziekenhuis weer gaan werken. Dus 24 uur na de laatste diarree of kots ronde.
Bij het norovirus?
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
12-05-2019 21:30
Als je 24 uur klachtenvrij bent mag je bij ons in het ziekenhuis weer gaan werken. Dus 24 uur na de laatste diarree of kots ronde.
Dit inderdaad ja....
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk thuisblijven. Ik heb het norovirus 1 jaartje geleden gehad omdat een collega zo nodig moest gaan werken, halve team ziek geworden.
Pffff ben zo ziek geweest ervan. Kwam voor en achter tegelijk eruit.

Beterschap, even uitzieken. Maar zeker niet gaan werken.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
ambra schreef:
12-05-2019 21:30
Als je 24 uur klachtenvrij bent mag je bij ons in het ziekenhuis weer gaan werken. Dus 24 uur na de laatste diarree of kots ronde.
Dit lijkt me een goede regel.
Rosalind schreef:
12-05-2019 21:30
Ben je weer helemaal beter?
Zo niet, dan zou ik nog een dagje thuisblijven. Als je over projectielbraken vertelt, dan hebben je baas en collega´s vast begrip.
Beter is een groot woord. Zwakjes. Maar ik heb dan ook twee dagen amper tot niets gegeten (lang leve smoothies...) maar ik ga er nu in (bed) dus zal ik wel snel beter zijn. Nog steeds kramp in zowel maag als darmen. Maar eten blijft er nu iig in en de koorts is weg. Man en zoon zijn nog in de projectielfase dus vooral in de weer met poetsen, dettol, handen wassen, wc’s ontsmetten etc etc
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 21:37
1.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is d.m.v. onderzoek vastgesteld dat het om het Noro-virus gaat? Niet om je bang te maken, maar Indiase mensen kunnen ook andere zeer besmettelijke virussen bij zich dragen, en zij hebben vaak andere hygiene-standaards dan ons (met name bij wc-gebruik).
Alle reacties Link kopieren
Nu gaan werken is niet nobel maar aso.... Doe het niet! Ik werk in een verpleeghuis en als de noro hier uitbreekt sterven ze met bosjes tegelijk en kan het personeel weken lang in plastic pakken werken.... De collega die jij besmet kan ook een oma in het verpleeghuis bezoeken of een pasgeboren baby...
Ja, is vastgesteld. Anders had ik het gewoon een buikgriep genoemd denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de kant thuisblijven.
Volgens mij nog nooit gehad.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
12-05-2019 21:37
Ja, is vastgesteld. Anders had ik het gewoon een buikgriep genoemd denk ik.
Ok. Pfieuw!

En verder zou ik ook gewoon thuisblijven. Als het van kantoor komt, ben je vast de enige niet.
Hangmat schreef:
12-05-2019 21:37
Nu gaan werken is niet nobel maar aso.... Doe het niet! Ik werk in een verpleeghuis en als de noro hier uitbreekt sterven ze met bosjes tegelijk en kan het personeel weken lang in plastic pakken werken.... De collega die jij besmet kan ook een oma in het verpleeghuis bezoeken of een pasgeboren baby...
Klopt. Maar woensdag had ik al symptomen (was er nog niet ziek van) en heb in een overvolle kroeg voetbal staan kijken. Toen was ik waarschijnlijk ook al besmettelijk. Baal ik van, maar toen wist ik niet beter natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
12-05-2019 21:30
Als je 24 uur klachtenvrij bent mag je bij ons in het ziekenhuis weer gaan werken. Dus 24 uur na de laatste diarree of kots ronde.
Dit dus, dat is de richtlijn. En goede hygiëne na toiletgang, ontlasting blijft nog gedurende 3 weken een bron van besmetting.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
12-05-2019 21:31
Bij het norovirus?
ja specifiek bij het noro virus
Hangmat schreef:
12-05-2019 21:37
Nu gaan werken is niet nobel maar aso.... Doe het niet! Ik werk in een verpleeghuis en als de noro hier uitbreekt sterven ze met bosjes tegelijk en kan het personeel weken lang in plastic pakken werken.... De collega die jij besmet kan ook een oma in het verpleeghuis bezoeken of een pasgeboren baby...
En ik geloof je meteen dat in een verpleeghuis mensen hier aan kunnen sterven. Er is bijna niet tegenop te drinken aan water. En die mensen lukt dat al helemaal niet lijkt me. Man hier heeft gelukkig meer verstand van gezondheidsdingen dus ging er gewoon verplicht 4 liter in maar dar is nog te weinig feitelijk. Wat je er van boven ingooid komt er bijna letterlijk uit alle kanten weer uit. Je bent een soort ‘vergiet’ lijkt wel
blauwe_emmer schreef:
12-05-2019 21:44
Dit dus, dat is de richtlijn. En goede hygiëne na toiletgang, ontlasting blijft nog gedurende 3 weken een bron van besmetting.
Goeie nick in dit verband :D

En een goede hygiëne na toiletgang lijkt me eigenlijk altijd wel handig. Al is het dus alleen maar omdat je ook Noro opgelopen kunt hebben zonder het (al) te weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven