Gezondheid alle pijlers

Weekend weg schoonfamilie ziekte

13-05-2019 07:44 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Dit weekend gaan wij een weekendje weg met de schoonfamilie. We zitten met zijn allen in 1 huisje op Landal. Het wordt geen super actief weekend, maar wel elke dag wat doen + elke dag uiteten. Nu heb ik een darmziekte en ben ik zwanger en gaat het met mijn darmen sinds de zwangerschap slechter. Ik zit 100% in de ziektewet en moet vooral veel rust nemen en op mijn eten letten enz. Nu hadden wij dit weekend 2x eters op bezoek en heb veel last van mijn buik gekregen dat ik verder niks kon doen dan op bed liggen.
Nu weet ik niet wat ik dit weekend moet doen. Ik heb er veel zin in, alleen zal het qua darmen lastig worden. Sowieso vind ik het moeilijk dat we met zijn allen in 1 huisje zitten en ik het gevoel heb dat ik geen moment rust ga hebben.

Zouden jullie wel of niet meegaan?
Alle reacties Link kopieren
Nee, als het bereikbaar is wel een dag langsgaan.
Alle reacties Link kopieren
erizito schreef:
13-05-2019 07:47
Nee, als het bereikbaar is wel een dag langsgaan.
Dit lijkt me al een prima voorstel.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch niet aan alle activiteiten deel te nemen?

Wanneer de rest gaat wandelen of een spelletje doen, ga jij lekker naar je eigen kamer om te slapen, boek te lezen of een filmpje te kijken.

Je moet wel een hele rare schoonfamilie hebben die daar geen rekening mee houdt en begrip toont.

Bespreek dit vooraf met je partner zodat deze op je kan letten en ook kan zorgen dat jij niet over je grenzen heen gaat.

Neem je eigen eten mee, en bij de meeste restaurants houden ze rekening met mensen met bepaalde eetvoorschriften.

Zie je het niet zitten ga dan niet, of alleen 1 dag.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou niet meegaan.
Met z'n allen een heel weekend op elkaars lip. Brrr vreselijk, en dan ook nog zwanger en darmaandoening.

Als je het financieel aan kunt zou ik een huisje bijboeken.
Dan kun je je altijd even terugtrekken als je rust nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
is er op het park niet nog een huisje over? huur zelf iets
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor jullie reacties!

Wij hebben het financieel niet ruim en hebben al een vakantie in de zomer geboekt dat we niet nu nog een huisje extra kunnen bijboeken. Bij het boeken van dit weekend was ik nog niet zwanger en ging het redelijk met mijn buik, dus dacht ik dat dat wel zou lukken. Nu is het helaas een ander verhaal. We wonen allemaal verspreid in NL dus partner rijdt zelf met auto naar Landal park en wij hebben maar 1 auto. Het is ongeveer 2u rijden. Ik dacht: misschien ga ik 1e dag mee en zelf terug met trein, maar 1e dag is zo'n aankomstdag dus dat is ook niet echt een leuke dag om te komen.
Ik ga er nog eens over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is het huisje? Kan je eventueel een eigen wc claimen (als dat nodig is hoor)?
Maar vooral: hoe is je schoonfamilie? Laten ze je gewoon op bed/bank liggen met je boek of vinden ze dat je wel mee moet doen met alle activiteiten?
In het eerste geval zou ik mee gaan, in het tweede absoluut niet.
Misschien is het nog een optie om het weekend wat korter te maken? Pas vrijdagavond gaan en zondagmiddag weer weg. En dan samen met man bedoel ik.
Succes en veel plezier dit weekend!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Is het geen optie om het aan schoonfamilie uit te legen waar je nu tegen aan loopt. Ze zullen vast wel begrip op kunnen brengen. Geef aan dat rust belangrijk is en je je daarom geregeld even terug zal trekken naar je kamer of even alleen zal gaan wandelen.

En als het niet gaat ga je eerser naar huis met partner.
Alle reacties Link kopieren
LaParisienne schreef:
13-05-2019 08:02
Thanks voor jullie reacties!

Wij hebben het financieel niet ruim en hebben al een vakantie in de zomer geboekt dat we niet nu nog een huisje extra kunnen bijboeken. Bij het boeken van dit weekend was ik nog niet zwanger en ging het redelijk met mijn buik, dus dacht ik dat dat wel zou lukken. Nu is het helaas een ander verhaal. We wonen allemaal verspreid in NL dus partner rijdt zelf met auto naar Landal park en wij hebben maar 1 auto. Het is ongeveer 2u rijden. Ik dacht: misschien ga ik 1e dag mee en zelf terug met trein, maar 1e dag is zo'n aankomstdag dus dat is ook niet echt een leuke dag om te komen.
Ik ga er nog eens over nadenken.
Je partner kan toch gewoon met je teruggaan?
Zijn vrouw is ziek&zwanger, prioriteiten liggen even bij haar
LaParisienne schreef:
13-05-2019 08:02
Het is ongeveer 2u rijden. Ik dacht: misschien ga ik 1e dag mee en zelf terug met trein.
Als een lange rit metde trein een optie is terwijl je je zo voelt, kun je net zo goed blijven en je rustig houden.
Ik denk dat dat minder belastend is dan een langer rit met de trein. Ik neem aan dat je schoonfam. Op de hoogte is van je probleem. Ga het gesprek met ze aan ze zullen vast begrijpen dat je je wat vaker zal terugtrekken.
Laat je vriend gewoon alleen gaan. Het is zijn familie tenslotte dus dan kan hij lekker met z'n ouders bijkletsen.
Je kan ook een autootje huren dan hoef je niet met de trein terug.
En je zag er al tegen op om met zijn alle in een kleine ruimte te zitten.Toen ze er over begonnen had je al nee kunnen zeggen.
Moet je dan dus ook veel naar de wc met die darmen? Want dat zou voor mij reden zijn om niet mee te gaan. Ik wil geen zaken als diarree of weet ik wat hebben als ik niet thuis ben.
Volgens mij heb je die darmziekte al langer? Met het huisje boeken had je al vanaf het begin af aan er over kunnen hebben.
Schoonouders hou er rekening mee dat ik dat mankeer de kans is groot dat ik thuis blijf.
2019 schreef:
13-05-2019 08:38
Volgens mij heb je die darmziekte al langer? Met het huisje boeken had je al vanaf het begin af aan er over kunnen hebben.
Schoonouders hou er rekening mee dat ik dat mankeer de kans is groot dat ik thuis blijf.
Met dat soort dingen heb je vaak fases dat het gewoon tijden goed gaat. Om nou bij alles steeds je ziekte aan te moeten halen is vervelend. Zeker als je denkt dat het onder controle is.

Nu gaat het gewoon even niet zo goed, dan kun je prima afzeggen. Ze had ook een andere zwangerschapskwaal kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ho ho, ik geef toch aan dat het met mijn darmen redelijk ging in de tijd dat we het boekten? Dat het nu zoveel slechter gaat had ik toen niet kunnen weten.
Moet idd veel naar de wc ook en we hebben maar 1 wc daar. Ik heb inmiddels besloten niet mee te gaan, vriend mag lekker met zijn familie zijn, ik blijf rustig thuis.
Nitflex schreef:
13-05-2019 08:50
Met dat soort dingen heb je vaak fases dat het gewoon tijden goed gaat. Om nou bij alles steeds je ziekte aan te moeten halen is vervelend. Zeker als je denkt dat het onder controle is.

Nu gaat het gewoon even niet zo goed, dan kun je prima afzeggen. Ze had ook een andere zwangerschapskwaal kunnen hebben.
Buiten alle gezondheidskwalen om vond ze het al moeilijk om met zijn alle in 1 ruimte te zitten. Toen er een voorstel kwam om naar Landal te gaan had to al kunnen aangeven dat ze niet wilde. Vanaf het begin al.
LaParisienne schreef:
13-05-2019 08:51
Ho ho, ik geef toch aan dat het met mijn darmen redelijk ging in de tijd dat we het boekten? Dat het nu zoveel slechter gaat had ik toen niet kunnen weten.
Moet idd veel naar de wc ook en we hebben maar 1 wc daar. Ik heb inmiddels besloten niet mee te gaan, vriend mag lekker met zijn familie zijn, ik blijf rustig thuis.
Heel goed.
Wow, maar 1 wc in een ruimte waar je met meer dan 2 personen moet verblijven zou ik al een no go vinden zónder darmklachten. Wat 'n armoe.
Is die ene w.c. ook nog in de enige gezamenlijke badkamer? Dat is een extra reden om niet te gaan, zoals je al besloten hebt.
Beterschap en succes met je zwangerschap!
Voor de volgende keer... Wij boeken bij Centerparcs altijd een huisje met twee badkamers en 2 wc’s. Zelfs dat is soms nog krap met 8 personen, maar 1 wc is voor meer dan 3 personen al behelpen.
Alle reacties Link kopieren
Landal heeft zelfs in 4p huizen 2 wc's.
because wijzigde dit bericht op 13-05-2019 09:35
25.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb al gezegd tegen schoonfamilie dat wij de volgende keer sowieso een eigen huisje boeken omdat we dan een baby hebben. Dus dan is het al veel beter te doen. Maar ik trek het nu idd niet om 1 wc te delen met de rest. Daarnaast zien we de schoonfamilie elke 2 weken wel dus het is ook niet zo dat we ze maar 1/2 keer per jaar zien met dit soort uitjes. We hebben net een verhuizing achter de rug ook en ik ben even gewoon helemaal op dus ga dit weekend maar maximaal rust nemen dan.
Alle reacties Link kopieren
LaParisienne schreef:
13-05-2019 09:35
Ja ik heb al gezegd tegen schoonfamilie dat wij de volgende keer sowieso een eigen huisje boeken omdat we dan een baby hebben.
maar waarom dan dit jaar niet?
ik zou het doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven