Gezondheid alle pijlers

scootmobiel

13-05-2019 12:04 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb dit weekend bedacht dat ik graag een scootmobiel wil gaan aanschaffen.
Financieel is het geen probleem en ik zag dat ik er met een paar muisklikken al morgen 1 in huis kan hebben.
Maar.... wat is een goede? Wie heeft er tips? Aanraders? Afraders?

Ik wil hier niet de hele medische situatie beschrijven (nieuwsgierigen mogen loepen), maar ik denk dat dit me veel vrijheid op zal gaan leveren. Ik zit nu veel thuis, en ik weet dat wandelen goed is (en dat probeer ik dus ook echt), maar dat gaat gewoon niet altijd. De basisschool van de kinderen haal ik al weken niet meer lopend. Fietsen mag ik niet van de artsen vanwege rugklachten.
Ik ben trouwens 38 en heb een rijbewijs :) (maar nu ruim een half jaar niet meer gereden omdat ik het zelf niet meer verantwoord vond)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Waarom vraag je het niet bij de gemeente aan? Via de wmo zou je hem in bruikleen kunnen krijgen. De eigen bijdrage die ze daar nu voor vragen is maximaal €18 per 4 weken (afgerond)
En volgens mij kan het best snel geregeld worden, zeker als je jouw medische situatie en urgentie uit de doeken doet.
Er zijn ook hele prima opklapbare! Misschien is dat wat, kan je ook meenemen in auto en vakantie ed.
Alle reacties Link kopieren
Als je via de WMO aanvraagt heb je keuze uit wat zij je aanbieden. Betaal jezelf dan kun je meer je eigen wensen volgen. Let vooral op dat het een stevig model is. Eentje die niet overhelt als je de bocht neemt.
Alle reacties Link kopieren
Veel hulpmiddelwinkels hebben een heel assortiment met scootmobielen. Sommige bedrijven komen ook bij jou thuis met verschillende modellen, zodat je rustig kan proberen, en ook meteen kan kijken of de scootmobiel door de deur van de schuur (bijvoorbeeld) past. Kijk daarmee ook naar de draaicirkel. Ik paste prima met mijn driewieler door de deur, alleen na de deur kon ik niet meer afstappen.

En bij mijn oma heeft mijn tante via de WMO een scootmobiel geregeld. Die kwamen ook met 4 modellen, en oma kreeg ‘m pas toen ze 4x les had gehad en de gemeente het pad naar haar schuur had aangepast. Was binnen 3 weken geregeld.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Tessa44- schreef:
13-05-2019 12:13
Er zijn ook hele prima opklapbare! Misschien is dat wat, kan je ook meenemen in auto en vakantie ed.
https://www.scootplaza.nl/scootmobiel-m ... gIWrvD_BwE

Zoiets. Ik stuur je pb om te vertellen waar ik deze tegenkom en daarom weet dat het een prima ding is.

Edit ik heb je een pb gestuurd ik zie hem bij mezelf niet meer terug, ik weet dus niet of die aangekomen is. 😬
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 15:37
11.67% gewijzigd
Mocht je hem wel zelf kopen, denk aan een verzekering!
Alle reacties Link kopieren
ririanneke schreef:
13-05-2019 12:16
Let vooral op dat het een stevig model is. Eentje die niet overhelt als je de bocht neemt.
Dit. Je hebt er met drie of met vier wielen. Link
En ik kan je een paar rijlessen aanbevelen. Heb er wel eens in gezeten en in geprobeerd te rijden, maar het valt nog niet gelijk mee als je het nooit gedaan hebt. Heb al meerdere oude mensen met wonden of breuken in het ziekenhuis zien belanden doordat ze zelf ergens tegenaan gebotst zijn.

Ik kwam ook een keuzewijzer tegen Link
Wat een goed idee van je!
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat heerlijk! Dan kun je weer lekker Pokemons vangen en op je gemakje al rijdend je eieren uitbroeden. Je kinderen uit school halen en misschien zelf wel een boodschapje doen.

Ik vraag me serieus af waarom wij als meelezers/meelevers dit nooit bedacht hebben om voor te stellen.

Veel plezier met uitzoeken! En als ik dan toch nog een tip mag geven: ik zou een roze nemen. 🌸
Alle reacties Link kopieren
ik heb je een dm gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop tips al, bedankt!
Ik ga ze even op mijn gemak doorlezen.

Mijn oma van 90 zat te vertellen dat ze elke zondagochtend met de scootmobiel naar een vriendin gaat om koffie te drinken, en toen dacht ik ineens "mijn oma heeft een actiever leven buitenshuis dan ik" :O
Ik wil ook bij vriendinnen koffie thee gaan drinken!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Tessa44- schreef:
13-05-2019 12:33
https://www.scootplaza.nl/scootmobiel-m ... gIWrvD_BwE

Zoiets. Ik stuur je pb om te vertellen waar ik deze tegenkom en daarom weet dat het een prima ding is.

Edit ik heb je een pb gestuurd ik zie hem bij mezelf niet meer terug, ik weet dus niet of die aangekomen is. 😬
Ik heb geen pb ontvangen.

Ik zag die opklapbare op internet ja, maar ik vond ze er wel minder comfortabel uitzien. Er moet wel een goede stoel op zitten vanwege mijn rug (er zit een breuk in mijn ruggenwervel). Maar inderdaad wel handig om ergens mee naar toe te kunnen nemen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Een ergotherapeut kan je helpen bij je vraag en de rijlessen, die weet ook de weg in ‘aanvraagland’.
Er zit een vergoeding in de basisverzekering voor ergotherapie.
Nou pb lukt me op één of andere manier niet. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geprobeerd jou een pb te sturen Tessa. Misschien dat dat wel lukt.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
AnnA_C schreef:
13-05-2019 21:37
Ik heb geprobeerd jou een pb te sturen Tessa. Misschien dat dat wel lukt.
Nee ook niet binnengekomen. :-(
Eerder lukte het me wel. Vreemd, zal wel weer een viva dingetje zijn.

Maar goed beetje algemener dan:

Het komt er op neer dat ik in mijn werk regelmatig de mobiele scootmobiel tegenkom en de wendbaarheid en de stabiliteit verbaasd me altijd enorm.

Wat ik niet weet is of ze lekker zitten, het ziet er wel comfi uit, maar ik weet het niet omdat ik er zelf nooit ingezeten heb. misschien kun je ergens proef-zitten...!?

Volgens mij kun je ze ook huren, maar weet niet zeker.

In ieder geval goede beslissing, hier ga je heel veel plezier mee/van hebben, welke je ook kiest!
Ik zou voor twee van die dingen gaan. Een grote voor bij huis een een inklapbare voor in de auto. Ga gewoon naar een grote winkel in de buurt, daar kunnen ze je alles uitleggen. Mijn Opa heeft zijn grote daar gekocht en een kleine opvouwbare via Marktplaats. Omdat hij vaak reist hebben we er ook al een paar keer eentje gekocht en dan weer verkocht via Marktplaats of gewoon gehuurd. Gaat eigenlijk nooit iets fout. Een keertje kapotte accu, ANWB kwam hem vervangen. (Zit bij zijn verzekering in.)

Het is echt superfijn om weer mobiel te zijn.

Zeg bij de winkel even specifiek dat je kinderen waarschijnlijk soms een eindje mee willen rijden, er zijn er voor twee personen, met een opstapje en die een groter gewicht aankunnen.
Alle reacties Link kopieren
KessAgain schreef:
13-05-2019 13:22
Oh, wat heerlijk! Dan kun je weer lekker Pokemons vangen en op je gemakje al rijdend je eieren uitbroeden. Je kinderen uit school halen en misschien zelf wel een boodschapje doen.

Ik vraag me serieus af waarom wij als meelezers/meelevers dit nooit bedacht hebben om voor te stellen.

Veel plezier met uitzoeken! En als ik dan toch nog een tip mag geven: ik zou een roze nemen. 🌸
Jawel hoor! :D
Ik stuitte op dit topic, ben heel blij dat je deze (echt wel grote) stap wil nemen (al hebt genomen?) :cheer:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Proefrijden! Echt de enige manier om uit te zoeken wat voor jou het prettigst is.
Er zijn ook bedrijven die met een paar modellen aan huis komen. Gewoon ff bellen.
Anna, heb je er al één? Ben wel benieuwd welke keuze je gemaakt hebt en of je er blij mee bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven