Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat snel... :)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Soms beleef je ‘s nachts gewoon een heel leven. Dromen blijf ik een heel bijzonder iets vinden. Tijdens de zwangerschap van mijn derde droomde ik elke nacht over boten. Elke nacht een andere boot. Op een gegeven moment had ik een nacht waarbij ik Jonas was en uit mijn bootje was gevallen maar dan niet opgeslokt werd maar op de rug van de walvis mocht meevaren en elke keer kreeg ik dat spuitgatwater lekker over mij heen. Toen werd ik wakker en was ik kletsnat omdat er ‘s nachts een noodweer was losgebarsten en het dakraam nog wagenwijd openstond.
Mijn vriend had een paar maanden terug een paar keer dat ie mij steeds schopte in zijn slaap. Eenmaal was ie aan het voetballen, eenmaal hardlopen en eenmaal trapte hij iemand in elkaar. Normaal is ie heel vredelievend :rofl: bizarre is dat mijn vader toen mijn moeder van mij zwanger was haar in de buik geschopt heeft tijdens zijn slaap. Hij maakte de mooiste goal van zijn leven.
Als baby draaide ik al alle kanten op in bed. Mijn ouders kwamen toen op het idee om me aan het matrasje vast te maken. Had ik me dus met matrasje en al omgedraaid. Waren ze me kwijt :rofl:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Huh, nu alweer een volgend deel? Voor mijn gevoel is het pas 3 weken geleden dat je het vorig topic opende Lise :rofl:

Haha Suzy :rofl:
Alle reacties Link kopieren
schoppen doe ik nooit in mijn slaap. Als dromen tot activiteit leiden, Ehm, dan is het maar goed dat het mijn vrouw is die naast me slaapt :roll:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Kwebbeltje91 schreef:
16-05-2019 23:03
Huh, nu alweer een volgend deel? Voor mijn gevoel is het pas 3 weken geleden dat je het vorig topic opende Lise :rofl:

Haha Suzy :rofl:
We kletsen wat meer ;-)
@suzy, ik droomde eens dat ik achtervolgd werd. Toen werd mijn man wakker van mijn rennende bewegingen in bed :bonk:
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 23:19
0.43% gewijzigd
Dubbel
JollyRider schreef:
16-05-2019 23:09
schoppen doe ik nooit in mijn slaap. Als dromen tot activiteit leiden, Ehm, dan is het maar goed dat het mijn vrouw is die naast me slaapt :roll:

:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Haaai! Gevonden!

Heb even het middel door Google gegooid Suzy, maar de bijwerkingen zijn hetzelfde.
Ook gewichtstoename dus. Niet kunnen afvallen staat er bij beide niet bij overigens.
Dus dat zou ook geheel in mij als persoon kunnen zitten. Het is me vroeger al wel meerdere keren gelukt, dus ik ben bang dat het wellicht combinatie overgang / stress is.
Dat boek heb ik ook gegoogeld, sommige dingen zijn logisch en misschien handig, qua eten neigt het weer naar koolhydraatarm en dat werkte helaas bij mij ( ook al) niet.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader heeft ooit mijn moeder het bed uitgetrapt in zijn droom al roepend: eruit , de boot zinkt!
Lag mijn moeder naast het bed.
En mijn man was ooit aan het vechten in zijn droom, kreeg ik een dreun op mijn neus. Was ik niet zo blij mee.

Vandaag weer werken.
Het zal wel weer druk worden verwacht ik.
Collega die er al héél lang werkt zuchtte van de week ook al, het moet niet nóg drukker worden, dit is behoorlijk pittig zo.
En die is megafit en gezond. Logisch dus dat ik het ook zwaar vind dan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! :sun:
(ja, het is bewolkt, maar er is mooi weer voorspeld.. )

jeetje, wilde ik in het andere topic reageren, kon dat niet. Dacht al dat ik weer uitgelogd was, ook al niet.. hebben we gewoon alweer een nieuw topic! :cheer2:

Ik moet lachen om jullie dromen. Volgens mij heb ik zelf nooit zoiets raars gedaan, maar zowel m'n ex als m'n huidige man hebben wel eens rare dingen uitgekraamd, waar ik erg om kon lachen (helaas weet ik dat niet meer) Ik lag een keer met m'n zus in bed, slaat ze met haar elleboog tegen m'n mond (en bedankt) ze werd er zelf wakker van, kijkt me verbaast aan en zegt "Gaf jij mij een kusje?" :rofl: zat ik daar met een zere mond.

Terugkomend op vorig topic: ik zou met 2 body's om de nek nog meer pijn krijgen volgens mij. Heb nu al zo'n soort heuptasje, dat me met 1 camera al zwaar is. Met krukken lijkt het me helemaal ingewikkeld @(

Gisteren een bijeenkomst gehad over vrouwenkiesrecht. Vooral de vrouwen uit de noordelijke provincies, en dan met name Groningen, waren actief. Best trots op. Blijkt dat ook overgrootmoeders van beide kanten, vader en moeder, hier actief in waren (maar dan weer niet in Groningen). Vraag me af waar ik mijn laisse faire houding vandaan heb dan. Mijn zus zie ik zo op de barricades staan.
Aan de andere kant: ik ben eigenwijs genoeg en heb er een hekel aan als me verteld wordt wat ik moet doen. Blijkt dat vrouwen tot 1971 (!) niets te zeggen hadden in het huwelijk! Ze moesten hun man volgen. Ja, dan zie ik mezelf dus ook wel weer op barricades.

Fijne dag iedereen!
Ik heb een druk weekend voor de boeg, en jullie?
Later is nu
Vandaag nog werken en dan weekend. Morgen doe ik mee met de garagesale en zondag met wat vrienden bowlen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag Lientje! Zo'n opmerking van een gezonde en fitte collega is dan toch een teken aan de wand.

Knap Kwebbeltje, dat je nog ging sporten!

Ik heb spierpijn van meer fietsen dan normaal, deze week :facepalm: Moet toch niet gekker worden. Zoveel fietste ik tenslotte niet. Achillespees vertoond niet echt verbeteringen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lukt bowlen bij jou, Kwebbel?
Ik vind het heel leuk, maar krijg na een kwartier echt veel pijn in de pols. Ook heb ik wel het gevoel dat m'n pols 'oprekt' ofzo.
Maar wel druk dus.

Suzy, ik zag de zwanen vanmorgen! Word ik dan zo blij van hè. Toen ik met de hond liep, was de vijver eigenlijk helemaal leeg, op 1 meerkoetje na. Viel me al op dat we veel minder eenden/meerkoeten/waterhoentjes lijken te hebben dan vorig jaar. En het ijsvogeltje zie ik ook al een hele tijd niet. Jammer hoor.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nu al weer een nieuwe topic, dat ging wel heel erg snel.
Ik lees jullie dromen,zelf droom ik veel, vaak ga ik in mijn droom verder waar ik mee bezig ben geweest overdag.
Dan vind ik wel de oplossing die ik overdag niet kon vinden.

Dreamer, dat klinkt als een hele mooie avond , ik had emancipatie en kiesrecht in mijn eindexamenpakket.
Daarna nog jaren in de zorg gewerkt, waar nog steeds zo werd gedacht,vrouwen horen achter het aanrecht, vrouw hand en een paardentrams staan nooit stil.
De laatste jaren zag ik steeds meer en meer vrouwen die tegen die grenzen aanliepen en waar de man en de vrouw ongelukkig waren, juist door die opvattingen.
Er gaan wel een paar generaties overheen,voordat het zover is dat iedereen gelijk is, tenminste in de westerse wereld.



Iedereen een goed weekend gewenst,
Wij gaan verder met het klussen in huis.
hemke wijzigde dit bericht op 17-05-2019 08:34
46.66% gewijzigd
IJsvogels :flirting:
Daar heb ik echt al duizenden foto’s van en het verveelt nooit :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
17-05-2019 08:20
Goedemorgen! :sun:
(ja, het is bewolkt, maar er is mooi weer voorspeld.. )

jeetje, wilde ik in het andere topic reageren, kon dat niet. Dacht al dat ik weer uitgelogd was, ook al niet.. hebben we gewoon alweer een nieuw topic! :cheer2:

Ik moet lachen om jullie dromen. Volgens mij heb ik zelf nooit zoiets raars gedaan, maar zowel m'n ex als m'n huidige man hebben wel eens rare dingen uitgekraamd, waar ik erg om kon lachen (helaas weet ik dat niet meer) Ik lag een keer met m'n zus in bed, slaat ze met haar elleboog tegen m'n mond (en bedankt) ze werd er zelf wakker van, kijkt me verbaast aan en zegt "Gaf jij mij een kusje?" :rofl: zat ik daar met een zere mond.

Terugkomend op vorig topic: ik zou met 2 body's om de nek nog meer pijn krijgen volgens mij. Heb nu al zo'n soort heuptasje, dat me met 1 camera al zwaar is. Met krukken lijkt het me helemaal ingewikkeld @(

Gisteren een bijeenkomst gehad over vrouwenkiesrecht. Vooral de vrouwen uit de noordelijke provincies, en dan met name Groningen, waren actief. Best trots op. Blijkt dat ook overgrootmoeders van beide kanten, vader en moeder, hier actief in waren (maar dan weer niet in Groningen). Vraag me af waar ik mijn laisse faire houding vandaan heb dan. Mijn zus zie ik zo op de barricades staan.
Aan de andere kant: ik ben eigenwijs genoeg en heb er een hekel aan als me verteld wordt wat ik moet doen. Blijkt dat vrouwen tot 1971 (!) niets te zeggen hadden in het huwelijk! Ze moesten hun man volgen. Ja, dan zie ik mezelf dus ook wel weer op barricades.

Fijne dag iedereen!
Ik heb een druk weekend voor de boeg, en jullie?
Haha! Mijn moeder was ook zo hoor. Ze hield ook als een van de eerste vrouwen gewoon lekker haar eigen achternaam toen ze trouwden. Ze zijn nog wel net getrouwd maar vooral omdat het gewoon makkelijker was met kinderen. Zij werkte ook gewoon en volgde opleidingen.
Het stemmen op een vrouw etc heb ik dan ook van haar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
17-05-2019 08:24
Lukt bowlen bij jou, Kwebbel?
Ik vind het heel leuk, maar krijg na een kwartier echt veel pijn in de pols. Ook heb ik wel het gevoel dat m'n pols 'oprekt' ofzo.
Maar wel druk dus.

Suzy, ik zag de zwanen vanmorgen! Word ik dan zo blij van hè. Toen ik met de hond liep, was de vijver eigenlijk helemaal leeg, op 1 meerkoetje na. Viel me al op dat we veel minder eenden/meerkoeten/waterhoentjes lijken te hebben dan vorig jaar. En het ijsvogeltje zie ik ook al een hele tijd niet. Jammer hoor.
Ja, dat viel mij ook al op! Maar de eenden zijn nog erg onrustig en nog niet aan het nesten volgens mij. Ik zie ze vooral rondlopen. En de uitbundige kerstmensen aan de weg hebben hun broodvoorraad ook weer steeds uitgedeeld dus daar zit het eendenpaar ook steeds.

Een van de katten was al even (anderhalve dag) weg. Allemaal oproepjes gedaan. Anderhalfuur lopen zoeken in de buurt. Otje (broertje) liep mee. Komen we een enorm hond tegen. Hahaha! Otje was twee keer zo groot. Kom ik thuis. Hang mijn jas op en wie komt daar cool aangelopen :geek:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
17-05-2019 08:28
Nu al weer een nieuwe topic, dat ging wel heel erg snel.
Ik lees jullie dromen,zelf droom ik veel, vaak ga ik in mijn droom verder waar ik mee bezig ben geweest overdag.
Dan vind ik wel de oplossing die ik overdag niet kon vinden.

Dreamer, dat klinkt als een hele mooie avond , ik had emancipatie en kiesrecht in mijn eindexamenpakket.
Daarna nog jaren in de zorg gewerkt, waar nog steeds zo werd gedacht,vrouwen horen achter het aanrecht, vrouw hand en een paardentrams staan nooit stil.
De laatste jaren zag ik steeds meer en meer vrouwen die tegen die grenzen aanliepen en waar de man en de vrouw ongelukkig waren, juist door die opvattingen.
Er gaan wel een paar generaties overheen,voordat het zover is dat iedereen gelijk is, tenminste in de westerse wereld.



Iedereen een goed weekend gewenst,
Wij gaan verder met het klussen in huis.

Mooi dat je zegt dat vrouw én man ongelukkig waren in de oude situatie. Vaak wordt gedacht dat emancipatie alleen voor vrouwen is, maar het brengt de man ook zoveel! Ik heb ook bewondering voor de mannen, die in die tijd vochten voor het vrouwenrecht. IK lees nu ook een boek over een vrouwelijke Belgische fotograaf uit 1904, die tegen allerlei obstakels oploopt. Een man trouwt, mede door de mogelijkheden die zijn leven haar biedt. Die gewoon niets heeft met handwerken en schoonmaken. Dat is niet nieuw, zulke dingen komen nu pas naar voren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
17-05-2019 09:01
Ja, dat viel mij ook al op! Maar de eenden zijn nog erg onrustig en nog niet aan het nesten volgens mij. Ik zie ze vooral rondlopen. En de uitbundige kerstmensen aan de weg hebben hun broodvoorraad ook weer steeds uitgedeeld dus daar zit het eendenpaar ook steeds.

Een van de katten was al even (anderhalve dag) weg. Allemaal oproepjes gedaan. Anderhalfuur lopen zoeken in de buurt. Otje (broertje) liep mee. Komen we een enorm hond tegen. Hahaha! Otje was twee keer zo groot. Kom ik thuis. Hang mijn jas op en wie komt daar cool aangelopen :geek:
Qua meerkoeten valt het me vooral op, omdat die altijd met z'n allen op het veldje zaten, als ik met de hond ging wandelen. Grote schrik en paniek, rennen naar het water (waar een andere meerkoet ze bedreigde, dus was het kiezen tussen hond en mij of die éne agressieve meerkoet) Dat zie ik nu al een tijdje niet. Wel eenden, heeel veel mannetjes, zelden vrouwtjes. Bij het eilandje zit trouwens elk jaar een waterhoentje te broeden in zo'n afgezaagde boom. Ook heel leuk :-]

Affijn,
Tot zover mijn omgeving :couple:

Op het werk loopt de digitalisering even niet zoals het zou moeten. Heb de computer al 3x opnieuw opgestart, omdat er geen programma's waren of omdat de boel vastliep. Heb de neiging onderdrukt om dan maar naar huis te gaan. Echt productief is het niet. :furious:

Tot later
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Irritant als computers niet doen wat moet. Ik ben zelf van Windows afgestapt want dat was altijd gedoe. Voor de (jongere) kinderen heb ik een chromebook en zelf een MacBook. Dat is gewoon opstarten en klaar. Nog nooit gedoe mee gehad. Maar denk dat jouw werkcomputer de boel ook nog van het netwerk moet trekken, of niet?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
17-05-2019 08:31
IJsvogels :flirting:
Daar heb ik echt al duizenden foto’s van en het verveelt nooit :biggrin:

Die blijven ook al niet zitten :nut:
Ben dus een beetje jaloers op jou ;-))

Ja, Suzy, netwerk. En er is vanalles ge-update en vernieuwd, dus .. gaat het fout. Het is net het forum :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Moge! Ik was jullie al kwijt :p
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Dreamer schreef:
17-05-2019 10:18
Die blijven ook al niet zitten :nut:
Ben dus een beetje jaloers op jou ;-))
Vanuit een observatiehut, dat scheelt een hoop. Al heb ik weleens vier uur zitten wachten op een paar seconden actie. Jammer dat ik dat nu niet meer trek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven