Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
18-05-2019 19:11
Is jaarlijkse controle. Ivm diabetes moet ik elkaar naar oogarts, dan kunnen ze zien of de diabetes mijn ogen al dan niet heeft aangetast.


Ik ben altijd blij met mijn vakantiegeld.
Oh ja, natuurlijk. Ik moet nu ook regelmatig om te laten controleren dat ik geen papiloedeem krijg. Dit is bij mij namelijk een teken dat de oogzenuw aangetast wordt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-05-2019 09:39
Ik vind dit wel een lastig, want dat doe ik ook. Ik zie het niet als automutileren.
Maar een elastiekje, dat je laat ketsen op je pols schijnt te helpen. Bij mijn oudste niet genoeg.
Wat doe jij dan dreamer?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-05-2019 09:42
Haihai

ik keek dus ook geen songfestival, maar leuk dat hij gewonnen heeft (wij gewonnen hebben :proud: )

Hoor inderdaad vanalles over Madonna. Ik zou wel graag onze Nederlandse puntengeefster nog zien, die via DWDD zo haar best deed om dit baantje te krijgen :hyper:

Zo nu eerst ontbijt

hier nog droog, Lientje. Wel half bewolkt. Ben bang dat je aan ons weer dus even niets hebt. Succes met de was! Vaak helpt wind beter dan zon, maar dan moet het wel droog zijn, natuurlijk.
Oh open ff de NOS en je kan al die beelden terugzien (Emma wortelboer). Ik zit bij mijn vriend en werd net gewekt door een stralende zon.
Gisteren konden we buiten Waylon en navarone horen.

Late nachtje niet best voor mijn hoofd. Hele halve gezicht is verdoofd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Suzy!

Hier voelen al mijn ledematen zwaar en vermoeid aan.
Pijn is wel te doen maar mijn hele lijf is moe lijkt het wel.
Afijn. De derde was draait en bedden zijn afgehaald. Straks maar weer verder. Heb het gevoel of het al laat is maar het is pas 11 uur.
Dat krijg je natuurlijk als je om zes uur opstaat.
Ik ga nog ff languit op de bank denk
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Jezus, die man van mij heeft zich het vipgedeelte op Zandvoort gewerkt.
Gewoon doorgelopen en gezegd dat hij van YouTube was :facepalm:
Echt... af en toe....
Stuurde net een foto van zwager, die kijkt wat angstig om zich heen :rofl:
Man is ook echt hondsbrutaal en durft alles. Zou in mij niet opkomen zoiets.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje helpt bij mij echt niet. Heb al veel geprobeerd, want automutilatie was Het Geen waar ik vooral mee naar de ha ging toen ik geholpen wilde worden met depressie.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
19-05-2019 10:40
Wat doe jij dan dreamer?

Korstjes krabben.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-05-2019 12:32
Korstjes krabben.
Doe ik ook altijd.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
19-05-2019 12:23
Elastiekje helpt bij mij echt niet. Heb al veel geprobeerd, want automutilatie was Het Geen waar ik vooral mee naar de ha ging toen ik geholpen wilde worden met depressie.
Dapper dat je het hier deelt, Kohaku :hug:

Hier ook zware spieren, Lientje, en nog geen was gedaan! Waarom moet dat allemaal vandaag? En kan zoon ook was ophangen voor je?
Later is nu
Lientje, als ik ze heb, dan plaats ik een foto

Suzy, ook ik heb papiloedeem. Tja wat heb ik niet gehad met mijn rechteroog. Het begon eerst met ontsteking, rood pijnlijk oog. Ik kreeg druppels en zalf mee. Hielp voor geen meter. Ontsteking ging weg, zo ook de roodheid en de pijn. Nog steeds konden ze niks vinden. Heb een echo van mijn oog gehad, ben zelfs in het Radbout geweest. Niks.
Vele malen bloedgeprik. Niks. Toen een MRI scan, verhoogd hersendruk/oogdruk. Later toch weer niet.(bewezen door lumbaalpunctie)
Voorlopige diagnose gezwollen oogzenuwen in rechteroog. Ze weten niet waar dat vandaan komt.
Maar nu is het een half jaar ongeveer, dezelfde klachten linkeroog. En vorig jaar bij laatste controle heb ik gezegt dat ik rechts weer last krijg met scherpe hoofdpijn erbij. Nee hoor, niks van te zien.
Om gek van te worden. Zit nu bij mijn 3e oogarts.
Alle reacties Link kopieren
Morgen met moeder naar het ziekenhuis Dreamer.
Dan heb ik geen tijd
En een groot deel moet mee met man , dat moet ik nog strijken voor dinsdag als hij weer voor 14 dagen weg moet.
Zoon haalt dochter op van haar werk en dan gaan ze samen naar de film
Pokémon. :rofl: jeugdsentiment.
Dus die is net weg.

Man vermaakt zich uitermate op Zandvoort.
Stuurde net een foto van prins Bernard en Tom Coronel van dichtbij.
Zegt hij: ik zei doei doei tegen Tom. Stak hij zijn duim op. :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Maar alles hangt hoor. Moet alleen bed nog opmaken. En een fruitsalade maken voor het avondeten. We eten verder aardappelkroketjes en kippepootjes uit de oven dus dat is makkelijk.
Rustige middag nu verder dus voor me
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Kohaku :hug:

Nartjie, klinkt ook niet fijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Oh dear, ook nog strijken. Ben zo blij dat ik dat niet meer doe ;)
Succes ermee dan maar :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Alleen de shirts en overhemden Dreamer.
Maar daar ben ik morgenmiddag/ avond ook nog wel ff zoet mee.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ooh wat heb ik er een spijt van dat ik voor vanmiddag iets gepland heb..
Mijn lichaam voelt als lood. Gisteren garagesale gehad en dan zeggen mensen nog: Hoe kun je daar nu moe van worden? Je zit de hele dag!
Ik heb er maar even niet op gereageerd.
En gisteren natuurlijk opgebleven voor de finale van het songfestival.
Echt, ik ben zo brak.
Dadelijk nog een half uurtje rijden naar de bowling. Eerst wat vrienden oppikken en dan doorrijden.

Ben weer teveel over mijn grenzen gegaan. Nu is het gelukkig aankomende week wat rustiger in mijn agenda.
Voor iedereen een :hug:

Ik heb net getracht wat ongedierte op de foto te krijgen maar dat mislukte jammerlijk.

Ik ga de rest van de middag maar met een boek op de bank hangen.
Ben in een boek bezig waar ik echt verdiept in kan raken, dat is zo’n heerlijke ontspanning.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat je komende week wat rustiger is dan kwebbel .
Ik heb het songfestival niet gezien. Vreesde dat ik dan vanmorgen door de wekker heen zou slapen. :proud:
Sterkte nog vandaag!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
19-05-2019 13:19
Alleen de shirts en overhemden Dreamer.
Maar daar ben ik morgenmiddag/ avond ook nog wel ff zoet mee.

Ik doe dus ook geen shirts en overhemden, Lientje.
Zijn dat werkshirts van je man?

Sterkte Kohaku. Juist dat zitten op verkeerde stoeltjes en dergelijke is killing.

Balen lise, dat ongedierte niet lukte. :photo:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
19-05-2019 11:35
Jezus, die man van mij heeft zich het vipgedeelte op Zandvoort gewerkt.
Gewoon doorgelopen en gezegd dat hij van YouTube was :facepalm:
Echt... af en toe....
Stuurde net een foto van zwager, die kijkt wat angstig om zich heen :rofl:
Man is ook echt hondsbrutaal en durft alles. Zou in mij niet opkomen zoiets.
Geweldig!!! Die van mij zou dat dus ook doen hè. Schaam me soms dood maar ja, brutalen hebben de halve wereld.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
19-05-2019 12:38
Lientje, als ik ze heb, dan plaats ik een foto

Suzy, ook ik heb papiloedeem. Tja wat heb ik niet gehad met mijn rechteroog. Het begon eerst met ontsteking, rood pijnlijk oog. Ik kreeg druppels en zalf mee. Hielp voor geen meter. Ontsteking ging weg, zo ook de roodheid en de pijn. Nog steeds konden ze niks vinden. Heb een echo van mijn oog gehad, ben zelfs in het Radbout geweest. Niks.
Vele malen bloedgeprik. Niks. Toen een MRI scan, verhoogd hersendruk/oogdruk. Later toch weer niet.(bewezen door lumbaalpunctie)
Voorlopige diagnose gezwollen oogzenuwen in rechteroog. Ze weten niet waar dat vandaan komt.
Maar nu is het een half jaar ongeveer, dezelfde klachten linkeroog. En vorig jaar bij laatste controle heb ik gezegt dat ik rechts weer last krijg met scherpe hoofdpijn erbij. Nee hoor, niks van te zien.
Om gek van te worden. Zit nu bij mijn 3e oogarts.
Klinkt toch als mijn klachten dan. Maf hoor. Dan zou je weer een lumbaal moeten laten doen. Weet je nog wat je hersendruk destijds was? Want er zijn veel neurologen die zich vasthouden aan standaardwaarden maar voor sommige mensen kan een hersendruk van 15 al te hoog te zijn terwijl anderen bij 23 nog geen klachten hebben.
In de regel is het goed tussen de 5 en de 15 maar mag tot 20 en zien ze vanaf 25 als te hoog. Maar dat is maar net welke neuroloog of oogarts je treft. Mijn oogarts zegt dus vanaf 20 gewoon standaard diamox/topamax (topomiraat) voorschrijven, je hebt immers maar 1 paar ogen en die kan je niet vervangen en bij papiloedeem sowieso. Oh ja, en die drukwaarden gooien neurologen graag omhoog als je overgewicht hebt omdat je hersendruk dan iets kan toenemen. Maar in mijn geval ben ik juist daarna veel aangekomen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
19-05-2019 14:30
Geweldig!!! Die van mij zou dat dus ook doen hè. Schaam me soms dood maar ja, brutalen hebben de halve wereld.
Ze hebben dikke pret die twee samen. Zwager is ook nog geïnterviewd voor tv , leuk voor hem hoor.
Ik hoor er ook niet bij hoor als man zulke acties uithaalde. Dan ga ik wel een paar meter verderop staan.
Maar ze zien extra veel nu. En dat met gratis kaarten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
19-05-2019 14:03
Voor iedereen een :hug:

Ik heb net getracht wat ongedierte op de foto te krijgen maar dat mislukte jammerlijk.

Ik ga de rest van de middag maar met een boek op de bank hangen.
Ben in een boek bezig waar ik echt verdiept in kan raken, dat is zo’n heerlijke ontspanning.
Welk boek???
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, ja voor het werk. Maar Italiaan hè. Moet er kreukloos en netjes uitzien.... :hamer:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Het trok hier rond 12:00 even dicht maar nu is het hier weer heerlijk zonnig. Love it! Windje erbij. Kan alleen niet meer zo goed in de zon zitten helaas. Maar parasolletje is ook goed.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven