Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Dreamer schreef:
25-06-2019 20:13
Oh, nou toch. Hoe dat zo?
Deze hing nog een beetje in het luchtledige. Ik tikte dat ik geen leven heb.

Dat bedoelde ik uiteraard niet zo zwaar, maar ik merk wel dat ik veel meer bezig ben met onbenulligheden dan vroeger. En schrikbarend genoeg herken ik mijn moeder daarin :rofl:
Dreamer schreef:
27-06-2019 09:55
Met een eigen bedrijf kan ik het me voorstellen, maar verder voel ik me nu net zo onafhankelijk als wanneer we het apart zouden doen, denk ik. Maar dan steeds die herberekening en dergelijke en voor mijn gevoel komt het op hetzelfde met: bijdragen naar kunnen of inkomen.
Ja, zo sta ik er ook in. Als je tenminste geen bedrijf hebt. En bij ons werkt dat prima. Man verdient veel meer dan ik en toch zijn er nooit problemen geweest. Ik heb wel bij ons huwelijk mijn naam gehouden en daar ben ik altijd blij om geweest. Man haalt nogal eens de pers en ik word nooit aan hem gelinkt.

Fijne vakantie vast Dreamer!
Dreamer schreef:
27-06-2019 09:55
Met een eigen bedrijf kan ik het me voorstellen, maar verder voel ik me nu net zo onafhankelijk als wanneer we het apart zouden doen, denk ik. Maar dan steeds die herberekening en dergelijke en voor mijn gevoel komt het op hetzelfde met: bijdragen naar kunnen of inkomen.
Bij ons gaat het verder allemaal heel losjes en vrij eigenlijk. Het is niet dat ik elke maand met een boekhouding en rekenmachine zit te rekenenen of het allemaal wel eerlijk gaat.
Alle reacties Link kopieren
:hello: even 10 minuten over dus gauw een zwaai hier.
Dreamer, een hele fijne vakantie gewenst!

Wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd, bedrijf man is van hem, masr qua gezin hebben we alles op één hoop. Bevalt prima. Nooit gezeur over.
Grote uitgaves doen we in overleg, kleinere niet.
Huis moest helaas wel borg staan ooit voor financiering bedrijf dus in de praktijk stelt dat huwelijkse voorwaarden niet veel voor.
Maar bedrijf is nagenoeg afbetaald, we hebben 2 huizen waarvan maar een met hypotheek dus dat zal nu wel loslopen.
In de crisisjaren was het een groter probleem.

Vanmiddag naar POH.
Dan nog naar moeder.
Verder heb ik info gevraagd voor een cursus mindfullness.
Volgens de beschrijving helpt het ook bij omgaan met chronische pijn :rofl:
Jaja..
Tegen stress. Nee leren zeggen.
Dat laatste vond man niet zo'n goed idee zei hij :proud:
Ja. Dat snap ik wel :devil:
Waarschijnlijk ga ik het samen met zus doen. En anders alleen.

Verder drukdrukdruk. Rennen en vliegen van de ene naar de andere moeder. Werken ( maandag, dinsdag, vrijdag én de zaterdag)
Bijspringen bij man met kleine hand en spandiensten.
Had vanmiddag ook gemoeten maar ik heb na een maand wachtlijst eindelijk een gesprek bij de POH dus hij neemt nu zwager mee. Was 80% voor de gezelligheid( handel ophalen) dus dat lukt zwager wel. Vind het wel leuk, geeft hem een gevoel nodig te zijn ook ( want ziek thuis vanwege zijn kanker)

Ik zal blij zijn als het zaterdagavond is.
Sterkte allemaal!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
He Lientje, fijn dat je even komt kijken.

Hoe gaat het met je moeder?

Succes bij de POH vanmiddag.

Over mindfullness, ik heb het ook gehad. Het idee erachter is dat je kunt ontspannen en je lijf daardoor minder pijn doet. Althans, zo is het mij verteld. Het is niet helemaal mijn ding, maar als ik het een beetje op mijn eigen manier doe helpt het wel een klein beetje.

Ik prefereer overigens wel een massage van mijn man. Dat is ook heel mindfull :P
Succes vanmiddag Lientje.
Ik heb van de mindfullnesscursus geleerd dat de pijn er is en die te voelen. Ik verzet me minder tegen. Dat geeft rust.
Moyrrie- schreef:
27-06-2019 11:08
Succes vanmiddag Lientje.
Ik heb van de mindfullnesscursus geleerd dat de pijn er is en die te voelen. Ik verzet me minder tegen. Dat geeft rust.
Dat heb ik er ook van geleerd ja.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
27-06-2019 10:42
:hello: even 10 minuten over dus gauw een zwaai hier.
Dreamer, een hele fijne vakantie gewenst!

Wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd, bedrijf man is van hem, masr qua gezin hebben we alles op één hoop. Bevalt prima. Nooit gezeur over.
Grote uitgaves doen we in overleg, kleinere niet.
Huis moest helaas wel borg staan ooit voor financiering bedrijf dus in de praktijk stelt dat huwelijkse voorwaarden niet veel voor.
Maar bedrijf is nagenoeg afbetaald, we hebben 2 huizen waarvan maar een met hypotheek dus dat zal nu wel loslopen.
In de crisisjaren was het een groter probleem.

Vanmiddag naar POH.
Dan nog naar moeder.
Verder heb ik info gevraagd voor een cursus mindfullness.
Volgens de beschrijving helpt het ook bij omgaan met chronische pijn :rofl:
Jaja..
Tegen stress. Nee leren zeggen.
Dat laatste vond man niet zo'n goed idee zei hij :proud:
Ja. Dat snap ik wel :devil:
Waarschijnlijk ga ik het samen met zus doen. En anders alleen.

Verder drukdrukdruk. Rennen en vliegen van de ene naar de andere moeder. Werken ( maandag, dinsdag, vrijdag én de zaterdag)
Bijspringen bij man met kleine hand en spandiensten.
Had vanmiddag ook gemoeten maar ik heb na een maand wachtlijst eindelijk een gesprek bij de POH dus hij neemt nu zwager mee. Was 80% voor de gezelligheid( handel ophalen) dus dat lukt zwager wel. Vind het wel leuk, geeft hem een gevoel nodig te zijn ook ( want ziek thuis vanwege zijn kanker)

Ik zal blij zijn als het zaterdagavond is.
Sterkte allemaal!
De neuropsycholoog raad mij ook de mindfullness aan. Hihi, ze zei je denkt aan zoveel dingen dat je moet leren ontspannen in je gedachten. Ik vertelde dat ik moet lezen om te kunnen slapen omdat ik anders niet kan slapen. Ze zei, als je mindfullness beheerst heb je dat niet meer nodig. Net als het wandelen met de hond, je dan meer kan genieten van je omgeving i.p.v. je boodschappenlijstje maken. Maar bij de reva kan je dat als module kiezen dus wellicht doe ik dat wel. Yoga lijkt me ook wel wat.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Moge, hier een zware nacht gehad, veel nachtmerries. Denk niet dat ik ga werken vandaag. Duim en elle boog zijn er allebei uit/in gegaan vannacht, ben gisteren omgevallen met mijn fiets (zakte bij afstappen door mijn voet) en moest mezelf opvangen met mijn arm. Blauw en pijnlijk, dus al een reden om werk te skippen, heb mijn handen hard nodig.

Plus mentaal gaat het ff fout.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Sterkte Kohaku :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Kohaku!

En :hello: Lientje! En succes bij POH

Mijn oudste leerde bij mindfullness dat 'de pijn er mag zijn'. Alles 'mag er zijn'. Hij werd daar behoorlijk kriegelig van :proud:
Als ik lees over mindfullness dan doe ik al veel uit mezelf. Ik kijk juist al heel veel naar de omgeving en geniet (bewust) als ik met de hond uitben. Door allerlei andere klachten heb ik ook leren ontspannen. Artsen en fysio verbazen zich hier altijd over, als ze voor arm ofzo zeggen "even helemaal loslaten". Dat lukt dan wel, maar in dagelijks leven span ik het allemaal weer aan.
Maar het kan altijd werken!

We hebben weer internet en tv... pf. Ik heb nog niet zo heel veel gedaan, eigenlijk, in de tijd dat ik alle tijd had.
Later is nu
Nou Kohaku, ik zou maar thuis blijven, :hug:
Dreamer schreef:
27-06-2019 11:37
Sterkte Kohaku!

En :hello: Lientje! En succes bij POH

Mijn oudste leerde bij mindfullness dat 'de pijn er mag zijn'. Alles 'mag er zijn'. Hij werd daar behoorlijk kriegelig van :proud:
Als ik lees over mindfullness dan doe ik al veel uit mezelf. Ik kijk juist al heel veel naar de omgeving en geniet (bewust) als ik met de hond uitben. Door allerlei andere klachten heb ik ook leren ontspannen. Artsen en fysio verbazen zich hier altijd over, als ze voor arm ofzo zeggen "even helemaal loslaten". Dat lukt dan wel, maar in dagelijks leven span ik het allemaal weer aan.
Maar het kan altijd werken!

We hebben weer internet en tv... pf. Ik heb nog niet zo heel veel gedaan, eigenlijk, in de tijd dat ik alle tijd had.
Toen ik dat tegen mijn md zei, was ze het toch niet helemaal met me eens :biggrin:

Ik werd er behoorlijk kriegelig van dat je je moest focussen op een bepaald lichaamsdeel, zonder daar verder over na te denken. Dus dan begon zij over linkerbeen en linkervoet, en lag ik daar vervolgens over na te denken. Hoe het eruit ziet, wat je ermee kunt, de anatomie ervan. En dat was nu net niet de bedoeling :rofl:
Ik ben blij dat het vandaag koeler is. Inmiddels vijf wassen gevouwen en, waar nodig, gestreken en de badkamer is schoon. Daar kan ik zo tevreden van worden.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
27-06-2019 11:39
Toen ik dat tegen mijn md zei, was ze het toch niet helemaal met me eens :biggrin:

Ik werd er behoorlijk kriegelig van dat je je moest focussen op een bepaald lichaamsdeel, zonder daar verder over na te denken. Dus dan begon zij over linkerbeen en linkervoet, en lag ik daar vervolgens over na te denken. Hoe het eruit ziet, wat je ermee kunt, de anatomie ervan. En dat was nu net niet de bedoeling :rofl:
Ja, dat heb ik dus ook. Voordat mindfullness nog ademhalingsoefeningen heette zat ik dan: “ je linkerbeen wordt zwaar: oh ja, die moet ik nog ontharen. Er zit ook een blauwe plek.:rofl:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
27-06-2019 12:01
Ja, dat heb ik dus ook. Voordat mindfullness nog ademhalingsoefeningen heette zat ik dan: “ je linkerbeen wordt zwaar: oh ja, die moet ik nog ontharen. Er zit ook een blauwe plek.:rofl:
Dat ook ja.
Of dat de vogeltjes buiten lekker fluiten en wat voor vogels dat zijn dan.
Bloeduitslagen waren binnen. Beide vitaminegehaltes zaten wel binnen de norm en waren heel iets gestegen t.o.v. drie maanden geleden, maar het blijft aan de onderkant zitten dus de assistente bood zelf al aan om het toch even bij de huisarts voor te leggen. Maar goed, die zal het wel prima vinden allemaal.
De tuin is onkruidvrij en brandnetelvrij. Er moet alleen nog een struik weg. En dan is het eindelijk over. De rotzooi ligt er nog, maar dat word door een ander bedrijf opgehaald.
Ik zit nu voor het eerst in 13 jaar buiten op mijn terras.
Wel in de schaduw.
Geen overgang hier, dacht dat ik de overgang inging, nou, vandaag toch ongesteld
Wat fijn Nartjie dat je tuin is opgeknapt!
Lise, nu het huis nog. Dan ben ik helemaal een wrak. Bij de tuin hoef ik niet aanwezig te zijn. Bij huis wel, en dat word helemaal wat, want allemaal mannen en 1 vrouw. Ik heb al gezegt ik sluit mij op in mijn slaapkamer, met tablet, telefoon, eten en drinken en blds meter.
Spver vroegnog en als je dan weggaat uit huis, dat ik dan niet aanwezig ben. Ik zei, nee, dan voel ik me nog onveiliger dan als ik er ben
Dat is wel naar ja Nartjie. Maar wel slim dat je je terugtrekt in je slaapkamer dan. Misschien dan ook een film of serie kijken of muziek aan doen zodat je zo min mogelijk geluiden mee krijgt? Of vind je dat juist niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
27-06-2019 12:10
De tuin is onkruidvrij en brandnetelvrij. Er moet alleen nog een struik weg. En dan is het eindelijk over. De rotzooi ligt er nog, maar dat word door een ander bedrijf opgehaald.
Ik zit nu voor het eerst in 13 jaar buiten op mijn terras.
Wel in de schaduw.
Geen overgang hier, dacht dat ik de overgang inging, nou, vandaag toch ongesteld
Dat je helemaal niet meer ongesteld wordt kan nog heel lang duren toch?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
27-06-2019 09:57
Deze hing nog een beetje in het luchtledige. Ik tikte dat ik geen leven heb.

Dat bedoelde ik uiteraard niet zo zwaar, maar ik merk wel dat ik veel meer bezig ben met onbenulligheden dan vroeger. En schrikbarend genoeg herken ik mijn moeder daarin :rofl:

Oh, dat is altijd een moment van zelfreflectie, als je je moeder in jezelf herkend :proud:
Gelukkig heb je nog best een leven dan :redrose:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja, overgang is al voordat je niet meer ongesteld bent, Nartjie. Het begint vaak met onregelmatige cyclus, heb ik me laten vertellen.

Mijn man had het er steeds over dat we rúimte zát in de auto hadden en ik had zoiets van "jaja, natuurlijk, met z'n tweetjes, moet lukken" Nu blijkt dat hij dacht dat we samen 1 tas zouden gebruiken voor kleding. Echt niet! Ik heb liever een koffer en begin meestal redelijk georganiseerd aan de vakantie (verder ben ik dat eigenlijk nooit) met stapeltjes kleding die bij elkaar horen, shirts, broeken, etc. Man pakt uit de kast waarvan hij denkt "ohja, die moet ook" en stopt dat opgerold in de tas. Scheelt volgens hem ruimte. Vervolgens is hij bij de eerste keer dat hij wat in de tas zoekt, al alles kwijt, waarna álles door elkaar gesmeten wordt. Ik heb dit 1x gedaan en moest mijn kleding tussen dat van hem wegvissen. Gék werd ik ervan.
"Is niet zo", zei man vanmorgen nog. Alleen met een toernooi (juist en wát gingen we de eerste week doen?), maar in Porto heb ik hem op 1 dag 3x zo door z'n tas zien razen. Echt niet dat ik daar m'n spullen bij in doe.
Afijn, ruimte zat in de auto, iets minder dan man dacht :rofl:
(m'n boeken gaan ook nog mee he :hihi: )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
wacht Ff hoor; wat moet er allemaal in de auto dan? Die Leon toch?
Twee koffers/tassen en boeken. Of mis ik iets?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven