Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
18-07-2019 16:38
Severus, wat maakte het gesprek met je vriendin dan dat je twijfelt of je niet te snel gaat? Zoveel zien jullie elkaar niet toch?
We zien elkaar inderdaad niet super veel. Kennen elkaar nu 7 weken in de zin van ook echt elkaar gesproken, in die 7 weken hebben we elkaar 4 keer in de kroeg gezien en 2 keer nu dan bij mij thuis, morgen de derde keer.
Wel hebben we in al die keren al super veel besproken, en dan bedoel ik ook de ‘grote’ onderwerpen als samenwonen, trouwen, kinderen, toekomstplannen etc. Wat het lastig maakt is dat hij wel meteen de eerste keer dat we elkaar echt spraken aangaf mij al langer leuk te vinden en beter wilde leren kennen, maar niet durfde. Op zich durf ik, vooral door die gesprekken, wel te zeggen dat de basis goed zit, we elkaar al best goed kennen en qua toekomst op één lijn zitten. We hebben de afgelopen week ook super veel geappt dus het contact zit echt wel goed en ook goede gesprekken.
Daarbij komt dat we allebei geen 18 meer zijn en ook geen 28.
Op de avond dat we elkaar leerden kennen hebben we al gezoend, en de afgelopen 2 dates ook het bed gedeeld. Allebei geen spijt van. Morgen blijft hij slapen voor het eerst, en dat vinden we allebei best een stap, blijf niet zomaar bij iemand slapen of iemand bij mij. Nu heb ik zoiets van tja, als het ter sprake komt wil ik wel weten waar ik aan toe ben zeg maar. Ik heb geen zin om nog heel veel weken of maanden zo door te gaan en dan zien of het een relatie wordt. Niet dat ik hem morgen onder druk ga zetten ofzo, of de hele avond ga aansturen op die vraag. Maar als het zo loopt wil ik wel bespreken waar we heen gaan en of we dit stiekem gaan blijven doen of naar buiten brengen dat we het leuk hebben. Als het niet ter sprake komt is het ook prima.

Nu vind die vriendin dat ik veel te snel ga, dat je dat na 6 weken nog helemaal niet kunt weten en we elkaar nog helemaal niet kennen. Zij en haar vriend hebben er wel een half jaar over gedaan om elkaar te leren kennen en toen pas een eerste date met zijn tweeën en daarna nog 2 maanden voor het een relatie was. Nu vind ik dat persoonlijk heel lang, en zij waren 18 en 20 toen ze elkaar leerden kennen dus ook echt wel een andere levensfase en eigenlijk nog helemaal niet weten wat je wil. Het is haar eerste relatie.

Maar goed, nu twijfel ik toch of zij gelijk heeft en ik inderdaad niet te snel ga en hem afschrik. Anderzijds begint hij ook regelmatig over kinderen, relaties, hoe sta je er in en dergelijke.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Jeetje heel verhaal geworden zie ik, sorry, ben gewoon even stom onzeker.

Suzy wat super heftig van je kennis. Hier in de vriendengroep van dichtbij gezien en nog steeds hoe heftig dit soort dingen zijn. Hopelijk hoor je snel wat, bij ons in de vriendengroep is al meer dan 10 jaar geen spoor en dat is echt de hel.
"After all this time?" "Always."
Severus: voor wat het waard is: man is na één week bij mij ingetrokken en dat is dit jaar 45 jaar geleden. Er zijn nooit garanties.
Severus_Snape schreef:
18-07-2019 17:57
Jeetje heel verhaal geworden zie ik, sorry, ben gewoon even stom onzeker.

Suzy wat super heftig van je kennis. Hier in de vriendengroep van dichtbij gezien en nog steeds hoe heftig dit soort dingen zijn. Hopelijk hoor je snel wat, bij ons in de vriendengroep is al meer dan 10 jaar geen spoor en dat is echt de hel.
Weet je, ik denk dat daar geen magisch antwoord op is. Regenboog denkt meer zoals jou. Ik ben meer van het “als je na 1 jaar nog bij me bent dan zullen we misschien wel bij elkaar passen, maar sorry mijn relatie van 9 jaar is kapot gelopen en dat had ik echt nooit verwacht. Het is leuk, en we zijn samen, en ik wil niemand anders dus Ehm let’s go?”. Nu ik dit zo neer typ heb ik echt te doen met mijn eigen vriend, die moet me een partij geduld hebben.

Mijn kat is ziek. De oudste die ik al 6 jaar heb. Ik woon 7 jaar op mezelf. En heb die makker echt van hot naar her meegezeuld. Hij ligt nu te crashen onder mijn slaapplek onder het bed zeg maar. En ik mag hem wel oppakken en dan kruipt hij in me weg. Maar hij snottert. Hij wil niet eten. Ik heb hem niet bewust zien drinken maar ik was naar de dagbesteding. Hij reageert wel op snoepjes maar eet ze niet op. Zelfs kipfilet wat hij normaal van Regenboog zijn brood probeert te stelen wil hij niet... Ik heb hem wel proberen te stomen in de badkamer. Warme douche open.. en toen hoorde ik van alles loskomen.

De dierenarts net gebeld en we moeten zijn huidplooi in de gaten houden op vocht. En ik ga niet liegen dat dit een grootte te verwerken kostenpost is want we gaan er morgen ochtend sowieso mee naar de dierenarts. Maar Damn die kat is mijn wereld. Toen ik hem 6 jaar geleden nam was financieel alles op orde, en hij moest mijn ex niet. Ik voel me zo schuldig dat ik dat geld niet zo klaar heb staan maar iets moet gaan verzinnen maar wat had ik dan met t beestje moeten doen.
Ach Yellow, wat zielig, die kat. Misschien kun je straks nog eens stomen? En anders met een plantenspuit proberen er wat vocht in te krijgen?
cesium24 schreef:
18-07-2019 18:14
Severus: voor wat het waard is: man is na één week bij mij ingetrokken en dat is dit jaar 45 jaar geleden. Er zijn nooit garanties.
Mijn man en ik hadden binnen een jaar al een huis gekocht samen.

Je moet echt doen wat voor jezelf (en voor hem) goed voelt.
cesium24 schreef:
18-07-2019 19:35
Ach Yellow, wat zielig, die kat. Misschien kun je straks nog eens stomen? En anders met een plantenspuit proberen er wat vocht in te krijgen?
Ja dat wilde ik sowieso doen.

Dat van die plantenspuit is wel een goed idee! Ik zou het ook gewoon zielig vinden als ik hem vanavond met de bus naar de dierenarts in Breda moet gaan brengen. Overdag zit er hier een vlakbij.

Ik had hem eigenlijk ook een uur eerder even moeten checken maar ik was langer bij de dagbesteding geweest en normaal is hij de hort op de hele dag dus het duurde ook te lang voordat het kwartje viel van Yellow, kat checken.
Alle reacties Link kopieren
Severus, ik denk dat niemand jou een goede raad hierin kan gaan geven. Jij zal naar jouw eigen gevoel moeten gaan luisteren, jouw onderbuik gevoel, en kijke; hoe jij daar naar handelt.
Iedereen kijkt anders, ieder heeft zijn eigen rugzakje, zijn eigen blik hierin.
Yellow, ook bij de dierenarts even overleggen, vaak kan het in termijnen betaald worden, voor jouw kat beterschap en jij sterkte, het valt niet mee een ziek huisdier te hebben,je maakt je er zorgen over.
Dagbesteding, ga niet te snel en denk om jouw grens,hierin.

Lientje, ik wens je sterkte, spannend ,jouw dochter in het ziekenhuis.
Is er inmiddels meer nieuws over haar ??


Verdikkeme, ik hoor op journaal, korting op pensioen, snotverdikkem.
Daar heb ik en mijn man jaren voor gewerkt, strakjes een paar honderd euro minder in de maand,
Alle reacties Link kopieren
Aah Yellow, wat vervelend. Strekte ermee.

Jij ook sterkte Lientje met dochter.

Hier hoofdpijn. Wel leuke dag gehad, plaatsje bekeken.
Later is nu
Ik dacht altijd dat ik best een nuchtere droogkloot was met zulke dingen Hemke maar absoluut niet.

Halleluja er zou maar iets met je kind zijn. @(
Alle reacties Link kopieren
Yellow wat rot van je kat. Ik snap het wel hoor, je huisdieren zo zien lijden is gewoon echt heel rot.

@allen bedankt voor jullie verhalen. Ik vind mezelf ook vooral stom dat ik me zo laat beïnvloeden door die woorden van een vriendin, die in een hele andere situatie en leeftijd haar vriend heeft leren kennen. Vanuit mijn laatste ‘relatie’ heb ik toch meer onzekerheid meegenomen dan ik dacht. En tot nu toe heb ik juist naar mijn gevoel geluisterd, daarom heb ik zelf de stap gezet hem uit te nodigen voor een date, dit gewoon thuis te doen en weet ik weel welke andere ‘ongeschreven regels’ ik heb overtreden, omdat het goed voelde. En dit heeft ook telkens goed uitgepakt. Dus ik weet dat ik ook nu gewoon naar mijn gevoel moet luisteren. Tot nu toe is alles zo lekker vanzelf en vertrouwd gegaan dat ik hier ook wel vertrouwen in heb dat het met de tijd goedkomt, als dat morgen is is het goed, als dat niet is is het ook goed. Tot nu toe blijven we gewoon tegen elkaar zeggen hoe leuk, lief, lekker we elkaar vinden en hoe blij we van elkaar worden. Verder zo maar even een drankje pakken en proberen los te laten tot morgen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
18-07-2019 17:57
Jeetje heel verhaal geworden zie ik, sorry, ben gewoon even stom onzeker.

Suzy wat super heftig van je kennis. Hier in de vriendengroep van dichtbij gezien en nog steeds hoe heftig dit soort dingen zijn. Hopelijk hoor je snel wat, bij ons in de vriendengroep is al meer dan 10 jaar geen spoor en dat is echt de hel.
Ik denk dat je helemaal niet gek bezig bent hoor. Als je inmiddels al de 25 gepasseerd heb je het koetjekeuterige in relaties wel gehad. Logisch dat je al verder kijkt dan alleen maar het leuk hebben samen. Er is een biologisch klokje dat tikt en je hebt ook al het eea meegemaakt. Het gaat om jullie, als het goed voelt dan voelt het goed en dan kan de ‘buitenwereld’ er best wat van vinden maar die heeft geen verkering met jullie ;)
Genoeg mensen die nog veel sneller gaan in relaties. Het heeft m.i. Geen zin in een relatie te blijven hangen als iemand anders in het leven staat dus zijn dat wel zaken die je snel bespreekt als je al wat ouder bent dan 25.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Yellow, ik heb er twee honden rondlopen, daar maak ik mij ook regelmatig zorgen over.
Terwijl het twee kerngezonden beesten zijn, maar dan nog ........
Alle reacties Link kopieren
Yellow, wat sneu voor je kat zeg. Vind het met katten altijd zo lastig omdat de niet kunnen praten. Als mijn kind sneu en snotterig en niet lekker zou zijn zou ik het nog even aankijken maar bij een dier is dat toch anders hoor. Je weet ook nooit zo goed of ze zich niet al langer wat minder voelen omdat ze dat niet zo snel laten merken (onze katten iig niet), dan slapen ze even wat meer en dat is het.
Onze katten drinken binnen nauwelijks uit het bakje maar bij voorkeur uit de wc (gatsie) of een druppend kraantje (buitenwater het allerliefst). Beterschap voor het beestje.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Precies wat je zegt Suzy. Wij hebben op de eerste avond in de kroeg al gesproken over trouwen en kinderen krijgen, en over behoorlijk heftige gebeurtenissen die we hebben meegemaakt. Voor die vriendin was daar destijds geen sprake van, zij zijn nu 9 jaar samen en zijn eens aan het nadenken of ze wel of niet willen trouwen.Voor ons was duidelijk dat wanneer met name die kinderwens niet overeenkomt we er niet eens aan gingen beginnen. We zijn beide tussen de 30 en 40 dus hebben geen tijd om ‘te zien over 10 jaar’. Maar goed, waarschijnlijk maak ik me druk om niks en wordt het morgen gewoon super leuk weer, blijven slapen is weer een volgende stap en van daaruit kijken we weer verder.
"After all this time?" "Always."
Arm beestje, Yellow. Natuurlijk maak je je zorgen.

Lientje, dat is schrikken, dat Fem weer opgenomen is. Veel sterkte!

Balen Dreamer, dat je zoveel hoofdpijn op vakantie hebt.

Severus, wat de anderen ook al zeggen : gewoon je gevoel volgen.
Ik wou dat er goed nieuws van Lientje kwam..
Severus mijn man en ik woonden ook na 1 week al samen (en groot commentaar van iedereen), en een jaar later was ik zwanger. We zijn nu alweer 12 jaar samen en het gaat nog steeds onwijs goed. Ik vind wel dat ik op deze manier gauw hem leerde kennen en wist wie ik voor mij had. Hiervoor 5 jaar lang een lat-relatie gehad met iemand die ik 2 dagen per week zag en niet wist wat hij wilde. na 5 jaar nog steeds niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook elke keer op een update van Lientje. Hopelijk gaat alles naar omstandigheden goed.

Het is ook wel grappig, ik hoor jullie verhalen van dat het juist snel ging. Mijn broertje woonde ook binnen een paar maanden samen, binnen een jaar een huis gekocht en binnen 1,5 jaar getrouwd en zijn vrouw zwanger. En toen riep ik tegen iedereen die commentaar had dat ze zich niet zo druk moeten maken, als het goed voelt voelt het goed en waarom moet iedereen zich bemoeien. Maar nu het andersom is, vind ik het toch lastiger. Misschien ben ik stiekem toch op zoek naar dat laatste stukje bevestiging, al laat hij aan alles merken dat ie me leuk vind en dat het super klikt.
"After all this time?" "Always."
Jeetje, ik loop gelijk twee dagen en meerdere pagina's achter :whut:

Ik heb inmiddels alles bij gelezsn! Ik kan helaas niet overal op reageren want dat wordt nu een beetje veel.

Nartije, wat naar voor je, al de verschillende klachten :| heb je voldoende hulp? Ik las dat je om vrijwilliger voor het bijhouden van de tuin hebt gevraagd; hoe doe je dat met bijv huishouden? Misschien echt allang mosterd: heb je al eens aanvraag ingediend bij WMO voor dit soort praktische dingen?

Lientje en dochter, veel sterkte voor jullie allemaal :redrose:

Snape, volgens mij echt niet verkeerd om sommige dingen al uitgesproken te hebben. Ik ben wel van mening dat het goed is om daarna gewoon rustig door te gaan om te kijken of de klik er is (zonder alle "zware" gesprekken). Je weet nu al dat jullie er in de basis hetzelfde over denken, dat is al hartstikke fijn, toch? (Ik besprak sommige dingen ook al in het begin hoor; doet niet iedereen dat een beetje? Alvast aftasten om mening te kunnen vormen?)
Met rustig doorgaan bedoel ik: proberen niet te druk te maken: als het goed is, is het goed, toch? En zo niet: dan merk je dat vanzelf
Severus, volg je gevoel. Je bent de fase van je strategisch anders voordoen dan je bent / dan je je voelt al voorbij. Dat die opmerking van je vriendin je aan het twijfelen brengt is logisch als je wil dat iets slaagt. Maar dat wil nog niet zeggen dat je er iets mee móet doen.

Yellow, altijd zielig als er iets met je huisdier is. Zeker katten zijn moeilijk te ‘lezen’ vind ik altijd (en ik heb mijn hele leven katten gehad). Maar slecht eten / drinken is altijd iets om mee naar de dierenarts te gaan. Goed dat je morgen gaat! In plaats van met een plantenspuit, zou je evt ook met een klein gewoon spuitje water en evt verdund blikvoer in het bekje kunnen druppelen. Ik hoop dat hij snel weer opknapt! :cat:

Lientje en Fem, heel veel sterkte! Ik hoop dat het weer een beetje beter gaat nu (wellicht te vroeg daarvoor). Maar in elk geval hoop ik dat jullie allebei het gevoel hebben dat Fem nu weer de goede kant op zal gaan. Sterkte!

Dreamer, fijn dat je een leuk plaatsje hebt bezocht!

Lise, bij een onverwachte ontmoeting met een ex, moet ik altijd denken aan die scène uit ‘When Harry met Sally’. Nee, niet de beroemde orgasme/diner scène, maar die dat ze karaoke staan te zingen. Heerlijk!

De rest: even een :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook een goede om te onthouden doro. Het is er maar ik moet er niks mee. Dank.
"After all this time?" "Always."
Severus_Snape schreef:
18-07-2019 22:53
Dat is ook een goede om te onthouden doro. Het is er maar ik moet er niks mee. Dank.

:lips: Geen dank!
Yellow, hoe gaat het nu met poes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven