Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Lise wat ongelofelijk balen zeg... Het is mij altijd een raadsel waar ze die percentages op baseren. Ik begrijp dat het ook toch nog wel weer beroepsgroepsafhankelijk is maar dat het wel bij passend werk bekeken moet worden.
Ik begrijp dus ook dat als je 70% kan werken je dus helemaal niets krijgt maar als je 69% kan werken wel? Ik vind het maar bizar. Niet om anderen af te vallen hoor maar moeder van een vriendinnetje van een van mijn dochters is volledig afgekeurd omdat ze wel eens flauwviel op haar werk, ze valt flauw als ze teveel spanning heeft. Ze valt onder de groep die nooit herkeurd hoeft te worden. Ze vindt zelf dat ze wel kan werken maar wordt nergens aangenomen zodra ze horen dat ze volledig is afgekeurd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
23-07-2019 14:01
Jeetje Lise wat ongelofelijk balen zeg... Het is mij altijd een raadsel waar ze die percentages op baseren. Ik begrijp dat het ook toch nog wel weer beroepsgroepsafhankelijk is maar dat het wel bij passend werk bekeken moet worden.
Ik begrijp dus ook dat als je 70% kan werken je dus helemaal niets krijgt maar als je 69% kan werken wel? Ik vind het maar bizar. Niet om anderen af te vallen hoor maar moeder van een vriendinnetje van een van mijn dochters is volledig afgekeurd omdat ze wel eens flauwviel op haar werk, ze valt flauw als ze teveel spanning heeft. Ze valt onder de groep die nooit herkeurd hoeft te worden. Ze vindt zelf dat ze wel kan werken maar wordt nergens aangenomen zodra ze horen dat ze volledig is afgekeurd.
Daar word ik dus ongelooflijk verdrietig van.

Ze kijken naar het laatst verdiende salaris en naar functies die ik volgens hun zou kunnen. Als ik daarmee meer dan 65% van het laatst verdiende salaris zou kunnen verdienen ben ik dus goedgekeurd. Zo komen ze op een percentage.

In de praktijk slaat het nergens op, maar ze kunnen op die manier voor zichzelf een mooi verhaaltje verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
23-07-2019 13:59
Herkenbaar.

Plus dat onze toekomstdromen nu ook in rook dreigen op te gaan. Ik heb het gevoel dat ik man nu belemmer.
Je zult, net als ik toentertijd, je toekomstplannen om moeten gooien. En dat is heel moeilijk
Het doet pijn.
Veel pijn. Maar een keuze heb je niet. Dat maakt het ook extra kut om het maar eens grof te zeggen.
Het helpt je niks. Maar ik weet precies hoe je je voelt. :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, terwijl de boer aan de overkant druk aan het grassen Is gewoon liggen slapen in de tuinstoel. :$
Oef. Dochter maakte me wakker, mam, u breekt de regels! :rofl:
Niet overdag slapen!
Nou ja. Was wel ff lekker hoor zo'n powernap. :biggrin:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lise wat super rot die uitspraak zeg. Echt ontzettend balen.
"After all this time?" "Always."
lientje69 schreef:
23-07-2019 14:39
Je zult, net als ik toentertijd, je toekomstplannen om moeten gooien. En dat is heel moeilijk
Het doet pijn.
Veel pijn. Maar een keuze heb je niet. Dat maakt het ook extra kut om het maar eens grof te zeggen.
Het helpt je niks. Maar ik weet precies hoe je je voelt. :hug:
Het helpt me wel, dank je :heart:
Severus_Snape schreef:
23-07-2019 15:36
Lise wat super rot die uitspraak zeg. Echt ontzettend balen.
Inderdaad. Enerzijds niet onverwachts, anderzijds wel.

Ik verwacht nu ook wel snel een oproep tot gesprek met iemand over de ww.
Lise: wat enorm rot voor je. Je houdt altijd rekening met een negatieve uitslag maar dan nog.
Inmiddels ook de beknopte motivering van het UWV binnen.
Zij vinden dat de verzekeringsarts voldoende onderzoek gedaan heeft naar mijn medische toestand en dat het aanvullend onderzoek n.a.v. het bezwaar dat besluit onderschrijft.

Ze zeggen dus eigenlijk dat ze het besluit alleen maar meer hebben kunnen motiveren door mijn bezwaar.

Ik moet de verslagen zelf nog ontvangen, maar dit maakt het nog meer bizar.
Alle reacties Link kopieren
Oh help hahaha!
De kinderen vanmorgen: ik kan mijn slippers nergens vinden!
Wat blijkt nu. Ze lagen nog in de speeltuin en daar is vanmorgen een gemeentewerker het gras gaan maaien. Resultaat: twee paar aan gort gemaaide slippers. :mrgreen:
We krijgen ze waarschijnlijk wel vergoed maar lullig is het wel :facepalm:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Jeetje Lise, wat rot voor je... Even kijken met de jurist of beroep zin heeft.

Lientje, ik snap het ook helemaal hoor. En het is heel lief van je. Maar je mag best ook eens voor jezelf opkomen als je het nodig hebt!

Hier begon de vakantie met gekriebel. Honderden donderbeestjes waaiden van het ene op het andere moment naar binnen. Bizar! Schijnt hier vaker voor te komen. Over 2 dagen zijn ze gelukkig weer weg. Het is nu binnen ver opgeruimd gelukkig. Maar ik kan niks openzetten omdat ze buiten nog rondzwermen. En dat met die hitte. Ben te moe nu om naar het strand te gaan. Dus ik blijf maar binnen.
Jemig Lise wat ongelooflijk!
Ik heb er even geen woorden voor.

Hier inmiddels gearriveerd in ons hotel. Ik heb 2 nieuwe dingen geleerd. Rijden in het buitenland en rijden in de bergen. Ben trots op mezelf. Het is hier een prachtige omgeving en we hebben hier een zwembad dus ik verveel me niet.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
23-07-2019 16:52
Jemig Lise wat ongelooflijk!
Ik heb er even geen woorden voor.

Hier inmiddels gearriveerd in ons hotel. Ik heb 2 nieuwe dingen geleerd. Rijden in het buitenland en rijden in de bergen. Ben trots op mezelf. Het is hier een prachtige omgeving en we hebben hier een zwembad dus ik verveel me niet.
Dat klinkt goed. Fijne vakantie Kwebbeltje
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lise1985 schreef:
23-07-2019 15:49
Inmiddels ook de beknopte motivering van het UWV binnen.
Zij vinden dat de verzekeringsarts voldoende onderzoek gedaan heeft naar mijn medische toestand en dat het aanvullend onderzoek n.a.v. het bezwaar dat besluit onderschrijft.

Ze zeggen dus eigenlijk dat ze het besluit alleen maar meer hebben kunnen motiveren door mijn bezwaar.

Ik moet de verslagen zelf nog ontvangen, maar dit maakt het nog meer bizar.
Afbeelding

Wat een KUT situatie. In grote graffiti letters, die kut.
Dank jullie wel Kwebbel en Yellow :heart:

Ik ben nog steeds vooral verbijsterd en het dringt nog niet zo goed tot me door. Ik heb zo nog een vergadering dus dat geeft wat afleiding, naast een hoop gezeik.

Onder het eten nog een tijdje met man erover gehad. Hij is heel strijdvaardig en wil nu al weten hoe het verder gaat. Daar spreken we dus volgende week de jurist over. Dan hebben we ook alle stukken door kunnen nemen. Daar zie ik trouwens wel tegenop. De vorige keren waren al die verslagen ook vol leugens. Het is best heel pijnlijk om te lezen wat ze over je schrijven als het niet waar is.
Dat kan ik me voorstellen Lise!

Ik zou het liefst mijn medisch dossier opvragen, stukken laten verwijderen, en dan naar een nieuwe huisarts gaan.

Maar alle shit begon toen ik vlak voor de middelbare school uitvalsverschijnselen kreeg in mijn benen. Ik heb aanvallen gehad dat ik niet meer kon lopen maar ik kan het me niet meer herinneren. Toen ben ik meegenomen naar de reumatoloog en sindsdien zou ik er wel “overheen” groeien. Naja, uitvalverschijnselen op die manier kunnen ook psychisch zijn. Ik wil oprecht niet weten wat er geschreven is. Ik wil niet weten wat mijn reactie er op is. Gewoon echt niet.

Als ik alleen al bedenk wat de huisarts het afgelopen jaar tegen me gezegd heeft over hoe ik mijn leven zou verpesten door niet naar hem te luisteren etc. terwijl een bezoek aan een psychiater in het vakgebied zijn hele bullshit verhaal onderuit haalde. Sowieso, is het wat dat betreft, Roosendaal, Rotterdam, Breda, nog een extra psychiater tegen een lompe boeren huisarts en de crisisdienst van de ggz die je überhaupt niet serieus kan nemen.

Ze zouden toch eens hard op zeggen dat het systeem niet klopt he.

Ik bedoel, wat heb je aan 30% arbeidsgeschikt zijn. Hebben die mensen überhaupt wel hersens om na te denken. Of je nou überhaupt 32% of 28% arbeidsongeschikt bent, hoe denken ze dan dat je leven eruit ziet. En we leven echt niet in een land dat het nodig is om het geld bij die mensen te halen.

Ik zit in m’n zwembadje. Ga mijn kop even onder water duwen om af te koelen. Al is t water lauw en zei de thermometer net nog 46 graden in de zon. Om kwart voor 7.
Beestjes worden minder nu. Ik baalde er vreselijk van, maar nu ik jullie verhalen van vandaag lees, voel ik me net Yvonne Jaspers als ik daarover ga klagen. Dat doe ik dus maar niet :-) Ze gaan schijnbaar vanzelf weer weg als het kouder wordt.
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 22:08
0.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Lise, ik kan er niet echt inhoudelijk een antwoord op geven verder.

Ik ben 85/100 % afgekeurd, ik vind het apart dat het zo verschillend gaat. Nu is mijn afkeuring vooral door mijn autisme, en wist toen dat gebeurde nog niet dat HMS mijn leven zo zou beïnvloeden.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Wow, Yellow, da's wel heel erg heet trouwens.
Blij dat ik aan de kust woon, zou er niet aan moeten denken nu in het binnenland te zitten.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
23-07-2019 20:38
Heel veel sterkte Lise, ik kan er niet echt inhoudelijk een antwoord op geven verder.

Ik ben 85/100 % afgekeurd, ik vind het apart dat het zo verschillend gaat. Nu is mijn afkeuring vooral door mijn autisme, en wist toen dat gebeurde nog niet dat HMS mijn leven zo zou beïnvloeden.
Hier hetzelfde..

Ik heb net iemand leren kennen waar ik het goed mee kan vinden. En die is vandaag naar Noorwegen vertrokken. Dus ik ging foto’s terugzoeken van toen ik daar geweest was...

En toen zag ik daar de eerste foto van mijn hand in de tape met vers geoogste worteltjes. Dit najaar is het 5 jaar geleden dat mijn diagnose fibromyalgie is gesteld. Ik dacht dat ik hard aan mezelf ging werken en dat het beter zou worden. Zie me zitten. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Tja het is gewoon erg moeilijk, zo'n soort diagnose, vooral als je nog jonger bent.
Heb vandaag ook lekker met mijn beide duimen ingetaped gezeten (het was zebra tape, toepasselijk), mensen kijken dan toch eerder naar je ofzo. Nu trekken mijn splints wel aardig aandacht, vooral als ik korte mouwen draag want ze lopen best een eind door.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik kan mijn draai niet vinden. Mijn leven lang hield ik van warmte en nu kan ik er niet meer tegen. Hoofdpijn, draaierig, ik word oud.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte allemaal met de warmte en pijnen.

Ik mag morgen weer een dagje werken. Ben benieuwd hoe het zal gaan, heb de leiding en woensdag is altijd best druk.

Morgenavond komt man weer thuis. De komende 2 a 3 maanden blijft hij thuis dwz hij heeft dan werk op rij afstand ( 3 kwartier enkele reis zeg maar)
Dat zal ook weer even wennen worden voor ons allen hier.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Kohaku schreef:
23-07-2019 21:47
Tja het is gewoon erg moeilijk, zo'n soort diagnose, vooral als je nog jonger bent.
Heb vandaag ook lekker met mijn beide duimen ingetaped gezeten (het was zebra tape, toepasselijk), mensen kijken dan toch eerder naar je ofzo. Nu trekken mijn splints wel aardig aandacht, vooral als ik korte mouwen draag want ze lopen best een eind door.
Ik heb ook de zebraprint nu! Als ik dan mijn knalroze glitternagels heb is het echt een attractie. Maar tape zie je toch altijd zitten dus dan liever zo. :$
Hier 'the day after'

We wachten nog op de aanvullende stukken van het UWV. Dan kunnen we bedenken of we naar de rechter willen of niet.

De pijn in mijn schouders en nek lijkt iets minder na gisteren maar de fysiotherapeut is stevig bezig geweest geloof ik.

Morgenochtend naar de neuroloog.

Ik kan ook slecht tegen de warmte en ik ben ook benauwder nu. Mijn hartslag ligt ook aanmerkelijk hoger nu. Ik kan niet wachten tot het weer winter is :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven