Gezondheid alle pijlers

Zo’n vreselijke nekpijn.

22-05-2019 15:58 39 berichten
De titel zegt het al. Die nekpijn en lichte schouderpijn duurt al bijna 4 maanden en dat was voor 3 weken terug zonder hoofdpijn.
Helaas nu dus met hoofdpijn. De achterkant van m’n hoofd is contstant pijnlijk met elke abdrupte beweging vreselijke steken in m’n voorhoofd en achter mijn oog.

Ik smeer, slik, doe rekoefeningen maar helaas.
Volgende week kan ik bij de fysio terecht.
Iemand tips om die week door te komen?
Wel of niet pilates blijven volgen?
Afgelopen week niet gegaan vanwege braken door de hoofdpijn.

Mijn dank is groot :worship:

Update: het blijkt cervicale facetpijn te zijn. Iemand ervaring en eventueel tips?
anoniem_63d7ddcace0a9 wijzigde dit bericht op 27-05-2019 18:47
9.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Ah, dit komt bij mij altijd door stress! Dat pak ik op dit moment aan door een combinatie van psycholoog en fysiotherapie. Blijven bewegen helpt, volgens mijn fysio, maar niets overbelasten. Verder doe ik veel mindfullness, dat helpt mij persoonlijk erg goed.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
22-05-2019 16:00
Wat zegt de huisarts?
Dit.

Je bent toch hoop ik wel naar de huisarts geweest?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Huisarts. Zeker gezien het braken tgv je hoofdpijn.
Ja herkenbaar, hier ook door de stress. Tijdje geleden kon ik mijn nek amper nog bewegen. Fysio kon ik snel terecht en na 3 behandelingen had ik nergens meer last van. Inderdaad blijven bewegen en mindfullness.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-05-2019 16:27
Reden: medisch advies
94.81% gewijzigd
Als het zo heftig is zou ik geen pilates doen, omdat dat je spieren nog verder verkrampt.

Maar....wat zegt je huisarts? Je loopt al erg lang rond met deze klachten.
Ik had stress, deze is voorbij dus ik dacht dat de spieren zich ook wel zouden ontspannen. Het is gelukkig maar aan 1 kant en ik vind de klachten niet belangrijk genoeg om naar de huisarts te gaan. Als de fysio er anders over denkt ga ik alsnog.
Dat braken is puur vanwege de pijn.
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
22-05-2019 16:17
Ik had stress, deze is voorbij dus ik dacht dat de spieren zich ook wel zouden ontspannen. Het is gelukkig maar aan 1 kant en ik vind de klachten niet belangrijk genoeg om naar de huisarts te gaan. Als de fysio er anders over denkt ga ik alsnog.
Dat braken is puur vanwege de pijn.
Verkeerde volgorde wat mij betreft, juist omdat het maar aan één kant zit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik zou toch maar naar de huisarts of fysio gaan.

Ik merk het bij mezelf ook, zodra ik weer wat stress krijg heb ik gelijk last van mijn nek/schouders.
Het is bij mij nu in rustiger vaarwater en dat merk ik gelijk. Heb je oefeningen meegekregen van je fysio?
Heb net de Exedrin opgezocht klinkt veel belovend. Ik smeerde me in met creme waar ook -acetylsalicylzuur in zit alleen is de huid daardoor erg geïrriteerd dus daar ben ik mee gestopt.
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
22-05-2019 16:17
Ik had stress, deze is voorbij dus ik dacht dat de spieren zich ook wel zouden ontspannen. Het is gelukkig maar aan 1 kant en ik vind de klachten niet belangrijk genoeg om naar de huisarts te gaan. Als de fysio er anders over denkt ga ik alsnog.
Dat braken is puur vanwege de pijn.

Als je moet braken vanwege de pijn, dan ben je ernstig genoeg voor de huisarts. Sterker nog: als dit in een weekend was geweest had ik je van harte aangemoedigd de HAP te bellen. Ik zou niet afwachten, maar indien mogelijk vandaag nog een afspraak maken voor morgen.
VivaYfke schreef:
22-05-2019 16:17
Ik had stress, deze is voorbij dus ik dacht dat de spieren zich ook wel zouden ontspannen. Het is gelukkig maar aan 1 kant en ik vind de klachten niet belangrijk genoeg om naar de huisarts te gaan. Als de fysio er anders over denkt ga ik alsnog.
Dat braken is puur vanwege de pijn.

Je moet braken omdat je zoveel hoofd- en nekpijn hebt, maar vindt dat niet belangrijk genoeg om mee naar de dokter te gaan? Dat vind ik best nonchalant van je, zeker omdat je al drie weken flinke hoofdpijn hebt.
anoniem_383085 wijzigde dit bericht op 22-05-2019 16:25
4.78% gewijzigd
Kwebbeltje, ik kan as maandag pas terecht bij de fysio.
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
22-05-2019 16:24
Kwebbeltje, ik kan as maandag pas terecht bij de fysio.

Echt. Ga in godsnaam deze week nog naar een huisarts. Eenzijdige nek/hoofdpijn en braken vanwege pijn is écht voldoende reden om op korte termijn een arts te bezoeken. Een fysio is geen arts.
Alle reacties Link kopieren
Je kan je kin wel op je borst leggen?
Anders zou ik vandaag nog bellen voor een afspraak bij de huisarts. En anders morgen bellen. Echt. Om vervelende dingen uit te sluiten. En huisarts kan ook andere medicatie voorschrijven..
Ja, dat kan ik gelukkig wel Draakje. Ook geen rode plekjed, koorts etc.
VivaYfke schreef:
22-05-2019 16:24
Kwebbeltje, ik kan as maandag pas terecht bij de fysio.

Jeetje dan pas?? Bel dan iig de huisarts.
Ik ben ooit eens van de trap gevallen met als resultaat een nek die ‘op slot’ zat. De huisarts schreef me toen een paar valiumpjes voor totdat het weet kon ontspannen.
Diazepam slik ik al om de boel te laten ontspannen. Misschien te onregelmatig omdat ik bang ben voor verslaving maar ik slaap er goed op en zonder pijn totdat ik wakker wordt.
Vannacht heb ik 14 uur geslapen.
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
22-05-2019 16:47
Ja, dat kan ik gelukkig wel Draakje. Ook geen rode plekjed, koorts etc.
Er zijn meer ernstige ziektebeelden dan meningitis die gepaard gaan met hoofdpijn. Ik weet waar ik het over heb. Ga naar de huisarts.
eefje677 wijzigde dit bericht op 22-05-2019 17:26
5.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Serieuze vraag: waarom reageer je niet op de oproepen om naar de huisarts te gaan? Ik vind echt dat je veel te nonchalant omspringt met je gezondheid. Je bent iets aan het downplayen wat wel degelijk ernstig kan zijn. (En nee, ik zeg niet dat het ernstig is, ik zeg kan zijn. En om dat uit te sluiten raad ik een bezoek aan een arts aan)
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
22-05-2019 17:13
Diazepam slik ik al om de boel te laten ontspannen. Misschien te onregelmatig omdat ik bang ben voor verslaving maar ik slaap er goed op en zonder pijn totdat ik wakker wordt.
Vannacht heb ik 14 uur geslapen.

Maar je bent niet naar de huisarts geweest, dus die ben je op eigen houtje gaan slikken? Je had ze toevallig nog in huis?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind het maar een raar verhaal. Je loopt al maanden met pijn, die ook nog eens steeds verder uitbreidt en neemt verschillende middelen (waaronder die voorgeschreven moeten worden), maar wil niet naar de huisarts. Of je bent absurd onverstandig over je gezondheid of je zit ons in de maling te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven