Gezondheid alle pijlers

Letselschade

22-05-2019 18:45 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste

Ik heb twee jaar geleden een ongeval voorgehad waarbij ik van 10m naar bendenen viel. Daarbij liep ik verschillende breuken op, een longcontusie en een zenuwletsel. De blijfende letslet worden geschat op 50% invaliditeit. Het ongeval was een menselijke fout van de aannemer. Hierbij heb ik recht op een schadevergoeding. De rechtzaak wordt met een M.M.E berecht. Ik heb echter geen idee hoe hoog de schadevergoeding zal bedragen. Heeft er iemand een idee hoeveel ik kan verwachten. Voor mezelf heb ik nog geen bedrag in gedachten, waardoor ik niet telleurgesteld kan zijn. Weet er ook iemand of ik deze schadevergoeding per maand zou kunnen krijgen?

Alvast Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Wat is de eis?
ik geef mn bek ook maar een douw
Wat zegt je advocaat erover?
gizzmo-returns schreef:
22-05-2019 18:52
Wat zegt je advocaat erover?
Dit.
Hoe kom je hier terecht?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat een M.M.E. is maar het lijkt mij inderdaad dat je een letselschade advocaat in de arm moet nemen als je die nog niet zou hebben.

De schadevergoeding is iets dat meestal gebaseerd is op basis van je opleiding en inkomen (naast in hoeverre je zelf ook aansprakelijk bent, de medische situatie en de prognoses daarvan, etc.). Het gaat om het inkomen dat je nu misloopt en eventueel (!) de carrierekansen die je misloopt (gederfde inkomen). Daarnaast ook nog de medische onkosten d.w.z. als je aanpassingen nodig hebt in je huis of voor het werk of als je behandelingen nodig hebt die niet (geheel) vergoed worden door je zorgverzekering (zoals eigen risico).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even met een fiscaal expert overleggen wat handig is qua uitbetaling, zodra je weet wat je krijgt. Op zich hoef je over letselschade vergoeding geen belasting te betalen. Een uitkering per maand zou echter gezien kunnen worden als (aanvulling op) inkomen en dat stukje kan dan evt wel door de fiscus worden belast.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Balen dat het je is overkomen, maar reken je in Nederland niet rijk...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
22-05-2019 20:41
Balen dat het je is overkomen, maar reken je in Nederland niet rijk...
Waarom niet? Ik ken iemand die bij een bedrijfsongeval zijn onderarm verloor en die kon daardoor niet meer werken in zijn beroep. Hij kreeg een half miljoen voor inkomstenderving.

Mijn dochter hield een litteken over aan een ongeval op straat en kreeg bijna €1000 per cm litteken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben al langs geweest bij mijn eigen aagestelde expertise-arts.Tot op heden ben ik aan het wachten op reactie van de tegenexpertise-arts. Deze zal mij ook onderzoeken en vaststellingen doen om hiervover een rapport te schrijven, waarna deze vergeleken wordt met het rapport van mijn eigen arts. De beide artsen zullen overleggen en een beslissingen nemen wat mijn gebreken zijn en zullen blijven in de toekomst. Dan zal de tegenpartij (verzekering van de tegenpartij) een voorstel doen waarmee ik akkoord kan gaan of niet. zo niet zal er een arbiter worden aangesteld. Die dan ook een eindverdikt zal vormen die niet aangevochten kan worden. veel zegt mijn expertise-arts er niet over. Moeilijke situatie denk ik dat met veel factoren kan beïnvloed worden.

Ik zit in mijn laaste jaar van mijn bachelor; bestuurskunde en publiek management. Een gevarieerde richting waarmee ik zeer veel kanten uit kan. Hierbij denk ik da de gederfde inkomsten moeilijk te bereken zullen worden.
WoutKey schreef:
23-05-2019 00:20
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben al langs geweest bij mijn eigen aagestelde expertise-arts.Tot op heden ben ik aan het wachten op reactie van de tegenexpertise-arts. Deze zal mij ook onderzoeken en vaststellingen doen om hiervover een rapport te schrijven, waarna deze vergeleken wordt met het rapport van mijn eigen arts. De beide artsen zullen overleggen en een beslissingen nemen wat mijn gebreken zijn en zullen blijven in de toekomst. Dan zal de tegenpartij (verzekering van de tegenpartij) een voorstel doen waarmee ik akkoord kan gaan of niet. zo niet zal er een arbiter worden aangesteld. Die dan ook een eindverdikt zal vormen die niet aangevochten kan worden. veel zegt mijn expertise-arts er niet over. Moeilijke situatie denk ik dat met veel factoren kan beïnvloed worden.

Ik zit in mijn laaste jaar van mijn bachelor; bestuurskunde en publiek management. Een gevarieerde richting waarmee ik zeer veel kanten uit kan. Hierbij denk ik da de gederfde inkomsten moeilijk te bereken zullen worden.
Nogmaals , wat zegt je advocaat?
Alle reacties Link kopieren
Dat is nu net het ding, ik vind het moeilijk om met mijn advocaat over zulke dingen te praten omdat dat zo hebberig overkomt en prcs lijkt of ik op geld uit ben. Daarom probeer ik het lang deze weg en probeer ik naar gelijkaardige ervaringen te zoeken van andere mensen.
Alle reacties Link kopieren
WoutKey schreef:
23-05-2019 10:06
Dat is nu net het ding, ik vind het moeilijk om met mijn advocaat over zulke dingen te praten omdat dat zo hebberig overkomt en prcs lijkt of ik op geld uit ben. Daarom probeer ik het lang deze weg en probeer ik naar gelijkaardige ervaringen te zoeken van andere mensen.
Ja en? Je denkt dat je advocaat daar wakker van ligt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg toch ook da ik zoek naar mensen met een gelijkaardige ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch heel normaal om over geld te praten? Als je 50% afgekeurd wordt, zal dat heel veel inkomensverlies voor de toekomst zijn. Praat daar over met je advocaat.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
WoutKey schreef:
23-05-2019 10:24
Ik zeg toch ook da ik zoek naar mensen met een gelijkaardige ervaring.
Kan ik kort over zijn: die zijn er niet!!!

Ieder geval staat op zichzelf.
Jij bent nog jong en had een carrière in het verschiet die nu zal moeten worden aangepast.

Je advocaat is juist degene om dit soort zaken mee te bespreken. Die moet voor jou het onderste uit de kan halen. Je kunt dit proces maar een keer doen, dus zorg ervoor dat je er nu alles uit haalt.
WoutKey schreef:
23-05-2019 10:06
Dat is nu net het ding, ik vind het moeilijk om met mijn advocaat over zulke dingen te praten omdat dat zo hebberig overkomt en prcs lijkt of ik op geld uit ben. Daarom probeer ik het lang deze weg en probeer ik naar gelijkaardige ervaringen te zoeken van andere mensen.
Maar dat is toch de basis van de rechtszaak? Dat je gecompenseerd moet worden in je schade? Het gaat toch per definitie om geld? Ik denk dat de advocaat het juist vreemd vindt dat je er niet over praat.,
Alle reacties Link kopieren
Ok bedankt voor de goede raad.

Gwn een bedenking. Baseren ze het inkomenverlies daadwerkelijk op verschil in toekomstig salaris. Laten we zeggen dat bv. twee studenten hetzelfde ongeval meemaken. De ene studeert voor leerkracht de andere voor dokter. Dan zou in dat geval diegene die dokter studeert veel meer inkomstenverlies lijden dan diegene dat leerkracht studeert. en dus ook veel meer schadevergoeding krijgen?
WoutKey schreef:
23-05-2019 11:01
Ok bedankt voor de goede raad.

Gwn een bedenking. Baseren ze het inkomenverlies daadwerkelijk op verschil in toekomstig salaris. Laten we zeggen dat bv. twee studenten hetzelfde ongeval meemaken. De ene studeert voor leerkracht de andere voor dokter. Dan zou in dat geval diegene die dokter studeert veel meer inkomstenverlies lijden dan diegene dat leerkracht studeert. en dus ook veel meer schadevergoeding krijgen?
Advocaat ...
Alle reacties Link kopieren
Echt, vraag het je letselschadeadvocaat!
Daar is ie voor hoor.
Alle reacties Link kopieren
Jep ik kon het maar proberen via deze weg eh.
Daar dienen forums voor denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou je een forum van letselschadeadvocaten moeten vinden/proberen.

Alle letselschadezaken zijn puzzels op zichzelf.
Een ervaring van een ander zegt dus niets over jouw zaak/verloop.

Als je een goede letselschadeadvocaat heb, moet je er maar vanuit gaan dat dat voor jou situatie de beste uitkomst zal hebben.
Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Jep das waar.
Toch bedankt ;)
Alle reacties Link kopieren
WoutKey schreef:
23-05-2019 11:01
Ok bedankt voor de goede raad.

Gwn een bedenking. Baseren ze het inkomenverlies daadwerkelijk op verschil in toekomstig salaris. Laten we zeggen dat bv. twee studenten hetzelfde ongeval meemaken. De ene studeert voor leerkracht de andere voor dokter. Dan zou in dat geval diegene die dokter studeert veel meer inkomstenverlies lijden dan diegene dat leerkracht studeert. en dus ook veel meer schadevergoeding krijgen?
Ja dat werkt zo. Het gaat om compensatie van het verlies aan inkomen.

Verder wat de anderen ook zeggen, praat er met je advocaat over. Het is wel heel bijzonder dat je hem niet gevraagd hebt hoe de letselschadevergoeding opgebouwd is, welke factoren een rol daarbij spelen en wat dat 'in grote lijnen' voor jou betekent.

Voor algemene info:
https://www.juridischloket.nl/politie-e ... selschade/
Als jij al het gehele traject een goeie letselschadeadvocaat hebt, dan zou je deze vraag ook niet hier hebben gesteld. Ik heb bijna 5 jaar in zo’n traject gezeten en alles werd overlegd tussen advocaat en mij. Van welke brieven wanneer werden verstuurd tot welke stappen nu.

Daarnaast, hoezo heb jij zelf een expertise-arts in moeten schakelen, ook dit wordt namelijk altijd door de desbetreffende partijen gedaan. Niet 2 expertise-onderzoeken, maar 1 onafhankelijke arts waarmee zowel ik als de tegenpartij mee akkoord gingen.

Alle berekeningen, voorschotten en andere financiële zaken werden ook steeds overlegd.

Iets zegt mij dat jij geen letselschadeadvocaat hebt gehad tijdens het gehele traject.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven