Gezondheid alle pijlers

Oor dicht en op vakantie

09-06-2019 08:56 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een dicht oor (Door oorprop of verkoudheid?) en ga vliegen .... kreeg dit in het weekend dus kon niet meer naar de dokter. Volgens mij kan vliegen net dicht oor geen kwaad?
rotterdam19821982 wijzigde dit bericht op 15-06-2019 09:35
85.71% gewijzigd
Ga je vliegen?
Alle reacties Link kopieren
Ja
Ik zou me er niet druk om maken als ik met auto, trein of fiets op vakantie ging. Dan zou ik kijken of kauwgom kauwen helpt.
Als je gaat vliegen, zou ik het wel even overleggen met een arts, vanwege de drukveranderingen die dan ontstaan tussen de lucht in de cabine en de druk in je oren en gevolgen kunnen hebben als de buis van Eustachius niet goed functioneert omdat drukverschil van lucht in cabine en lucht in middenoor niet meer gecorrigeerd kunnen worden. Als je heel veel pech hebt, kan dat tot permanente gehoorschade leiden. De reden waarom een bevriend stewardess ook niet mag vliegen van werkgever, als ze verkouden is.
Fijne vakantie.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 09-06-2019 09:19
38.17% gewijzigd
Rotterdam19821982 schreef:
09-06-2019 09:05
Ja


Dan is de vlucht veel vervelender dan het risico dat je twee weken met een verstopt oor loopt. Bel even met de huisartsenpost voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Als je een ontsteking achter het trommelvlies hebt mag je niet vliegen. Buiten het trommelvlies mag wel.
Wanneer ga je weg dan?
Alle reacties Link kopieren
Of anders op Schiphol even langs de dokterspost
Alle reacties Link kopieren
Doe er in elk geval alvast een druppeltje olie in, zodat, mocht er een prop in zitten, zie er zó uitgespoten kan worden met water.
Marana schreef:
09-06-2019 09:14
Dan is de vlucht veel vervelender dan het risico dat je twee weken met een verstopt oor loopt. Bel even met de huisartsenpost voor de zekerheid.
Ik zou ook even overleggen. Ben hier een keer in het buitenland voor naar de dokter geweest (oor zat dicht na vliegen, hoorde er echt helemaal niets meer mee) en dat was geen pretje.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-06-2019 14:28
Reden: medisch advies
97.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Overleg even met de HAP, daar zijn ze voor als jij je zorgen maakt. Anders kun je nog langs een artsenpost op het vliegveld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in februari gaan vliegen met een oor dat al weken dicht zat. Heb 2 weken voor de vlucht contact gehad met huisarts, neusspray gehad en advies neus veel te spoelen.
Trommelvlies was wat teruggetrokken en ik was wat verkouden. Helaas hielpen middelen nauwelijks, het dalen met vliegen was horror voelde alsof trommelvlies ging scheuren.

Is niet gebeurd maar heb daarna nog wel behoorlijk doof gevoel overgehouden wat pas paar dagen later bijtrok. Overigens heb ik altijd wat last van oren tijdens vlucht dus dat zal zeker schelen. Heb geen permanente schade overgehouden Maar het was verre van aangenaam.

Huisarts gaf aan dat zo kort van te voren, 2 weken, er weinig gedaan kon worden als dicht oor niet door prop veroorzaakt wordt.
Ik heb het ook al gehad de eerste keer na het vliegen heeeel lang last gehad ik gebruikte ook neusspray enz. Hielp niet 2e keer heb ik speciale oordopjes gekocht met een tunnel erin. tijdens het vliegen ik was ook verkouden alles zat dicht icm neusspray was een opluchting toen ik ze eruit haalde m’n oren lekker zacht en niets gevoeld..
Hoe gaat het met je? Nog contact gehad met een arts?
Alle reacties Link kopieren
Huh? OP verwijderd??
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-06-2019 14:57
Reden: medisch advies vragen
99.38% gewijzigd
Ja dat heb ik dus ook gehad en daar waarschuwde ik je min of meer voor. Nee dat is hoogstwaarschijnlijk niet ernstig maar wel vervelend. Waarom ben je op vakantie niet naar een dokter geweest? Of beter nog, voor je op vakantie ging?
Alle reacties Link kopieren
Het was weekend en meteen erna gingen we weg! De weekend post doet alleen spoedgevallen 😄
Rotterdam19821982 schreef:
15-06-2019 14:24
Het was weekend en meteen erna gingen we weg! De weekend post doet alleen spoedgevallen 😄
Je hebt ze gebeld?
En waar je op vakantie was hadden ze ook geen artsen?
Alle reacties Link kopieren
Ja had gebeld
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam19821982 schreef:
15-06-2019 09:33
[...]
Eerst je openingspost leeg halen en nu is het forum weer goed genoeg?!
huisduif schreef:
15-06-2019 14:52
Eerst je openingspost leeg halen en nu is het forum weer goed genoeg?!
Ja en dan nu weer in het weekend met allemaal vragen komen waar de huisarts prima antwoord op heeft.
Je hoeft niet te reageren hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven