Gezondheid alle pijlers

Ervaring Primolut

11-06-2019 18:12 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-06-2019 17:18
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaren geleden gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen tijdens een eindexamen. Daar hielp het goed voor. Een andere reden om dit gebruiken ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijd primolut gebruikt toen ik zwanger probeerde te worden en clomid kreeg die ik op de 3e dag van mijn menstruatie moest slikken. Omdat ik op natuurlijke wijze geen menstruatie kreeg, werd deze telkens opgewekt door middel van primolut. Dat werkte perfect.
Hier ook gebruikt voor uitstel menstruatie.
Ik heb Primolut gebruikt voor uitstel menstruatie toen ik een week op een soort alternatief kamp ging. (Lees: gat in de grond als w.c. en wassen doe je maar in de rivier.) Ik wilde daar niet ongesteld zijn.
Ik vond de frequentie van innemen nog een heel gedoe.
Ik was niet aan pil en HA raadde me dit aan.


Van een andere forummer hoorde ik dat ze een opgeblazen gevoel had en haar spijkerbroek niet meer dichtkreeg.
Alle reacties Link kopieren
Het idiote van dit middel (vind ik) dat je het zowel kunt gebruiken om een menstruatie uit te stellen, als op te wekken als wel - wat ik had- een wekenlange bloeding stop te zetten. Ik had gelukkig geen last van bijwerkingen terwijl ik normaal wel heftig op medicijnen reageer.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

@Victoria_87; had je ook veel last van bijwerkingen? voel wel de hele tijd zo'n naar menstruatie gevoel in mijn onderbuik, ik moet na vandaag nog 5 dagen. Vraag me af of dit een goed (voor)teken kan zijn.

@Odense; Ja ik heb dat dus ook, kan de broek niet meer dicht dus ik loop maar in een soort joggingsbroek rond, iets anders kan ik niet aan. Kon gister de deur niet eens uit door de bijwerkingen. Zo vervelend!

@vlaginvaas; Ja vind ik ook hoor! Las ook dat je met opwekking 2 tabletten moet per dag, maar ik moet van de huisarts 3 doen. Maar ja, hij zal het wel weten denk ik? Ik reageer altijd heel heftig op medicijnen, dit is dan ook 1x en niet weer... dankjewel voor je reactie hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Graag jullie advies.
Ik heb dus dit topic gestart een tijdje terug. Het is zo gegaan; primolut genomen, 10 dagen 3 tabletten per dag. Echt een vreselijke hel. Heel erg benauwd, last van het hart, bultjes op de buik, misselijk, opgezette buik, buikpijn, krampen, duizelig, pijn in de borsten, haargroei EN haaruitval, ik kon niet slapen maar verschrikkelijk moe, heel veel vochtvasthouden (ben wel 2 kilo zwaarder dan normaal).
Na een aantal dagen, rond de vijfde dag begon het helemaal onder in de buik ook op te zwellen, bij de eierstokken. Heel veel stekende pijn er van.

Inmiddels afgelopen maandag de laatste pil genomen, vrijdag begon een lichte onttrekkingsbloeding, gister ook. Vandaag nog heel weinig. Heb sinds stoppen met de pillen heel erg last van acne, tijdens het slikken had ik dit niet.
Maar mijn buik blijft enorm opgezwollen, ben nog steeds 2 kilo zwaarder en die zwelling en stekende pijn bij de eierstokken is er ook nog steeds. Ben ook nog erg misselijk, zo'n zwaar gevoel in de buik en heb geen eetlust. Lig ook de hele tijd in bed, want ik ben extreem moe, heel veel huilen steeds.

Nou ja, mijn vraag is, is dit normaal wat de zwelling in de buik en rond de eierstokken betreft? En het enorme steken hiervan? Het neemt ook maar niet af. Heeft dit tijd nodig? Hoe zit dit precies? Morgen is het dus een week geleden dat ik de laatste pil neem en ik weet dat mijn lichaam heftig op alles reageert en dat alles heel langzaam pas weer herstelt, maar zelfs voor mijn doen is dit extreem.

Ik weet gewoon niet zo goed wat ik hier mee aan moet, vooral door die zwelling en stekende pijn in de eierstokken. Ik vind dit erg spannend.

Heeft iemand tips/advies?
Terug naar de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Blondkoppie schreef:
23-06-2019 12:59
Terug naar de huisarts?
Ik twijfel dus of ik nog even moet afwachten of dat ik er weer heen moet, ik vind dat erg lastig, met name omdat ik het dus zo spannend vind..
Ach, wat naar.


Ik ken alleen wat huismiddeltjes tegen vocht vasthouden (zonder gelijk plaspillen te gebruiken), maar ik ben bang dat ik dan een waarschuwing krijg vanwege het geven van medisch advies.
Alle reacties Link kopieren
Odense schreef:
23-06-2019 13:08
Ach, wat naar.


Ik ken alleen wat huismiddeltjes tegen vocht vasthouden (zonder gelijk plaspillen te gebruiken), maar ik ben bang dat ik dan een waarschuwing krijg vanwege het geven van medisch advies.
Ja het is echt naar. Ik ben gewoon helemaal mijzelf niet meer geestelijk en dan ook die lichamelijke klachten er nog bij.
Merk wel dat die "angst" klachten erger zijn geworden na het stoppen van die primolut (merk dus dat mijn hormonen totaal uit balans zijn).

Wat denk je, dat ik nog even aan moet kijken en wat tijd moet geven of moet ik weer heen?
Sunmi schreef:
23-06-2019 13:11
Ja het is echt naar. Ik ben gewoon helemaal mijzelf niet meer geestelijk en dan ook die lichamelijke klachten er nog bij.
Merk wel dat die "angst" klachten erger zijn geworden na het stoppen van die primolut (merk dus dat mijn hormonen totaal uit balans zijn).

Wat denk je, dat ik nog even aan moet kijken en wat tijd moet geven of moet ik weer heen?
Lieverd, maak maar een afspraak met de huisarts.
Jij kent je lichaam al je hele leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Primolut al vaker gebruikt om menstruatie uit te stellen en jouw omschrijving van de bijwerkingen herken ik wel. Je krijgt ook best een flinke bom hormonen binnen met de dosering van 10 dagen x 3 pillen. Om die reden bouw ik de kuur nu langzaam op: de eerste twee en de laatste twee dagen 1x per dag. En de dagen er tussenin max 2 pillen per dag. Zo doet het toch zijn werk, maar zijn de bijwerkingen echt een stuk minder. Uiteraard in overleg met je huisarts.
Maar ik hoop dat deze Primolutkuur zijn werk heeft gedaan bij jou en dat je mijn tip niet nodig hebt. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
@Odense: Dankjewel hoor! Ik vind het echt fijn dat ik zo'n lieve reactie krijg, zal ik doen.

@VivaAnna; Ik wist niet dat dit kon. als ik dat had geweten dan had ik dat ook gedaan. Had al aangegeven bij de huisarts dat ik eigenlijk geen hormonen wil gebruiken omdat ik heftig reageer, maar ja als dat zijn advies is dan volg je dat vaak toch maar gewoon op. Ik weet wel dat ik dit nooit weer doe. Dus die pijn en zwelling bij de eierstokken herken jij ook wel? Of dat dan weer niet?
Alle reacties Link kopieren
Ja die zwelling en pijn herken ik wel van de eerste keren met een hoge dosering. Dat is een stuk minder geworden met max 2 per dag. Wel hou ik last van hoofdpijn en een algeheel beroerd gevoel en bijpassend humeur :) Het blijft troep die ik alleen voor noodgevallen gebruik. Uiteindelijk trekken die klachten wel weg, maar dat duurt bij mij wel ruim een week. Als je het nu niet vertrouwd zou ik gewoon even overleggen met je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
@VivaAnna: Dat stelt me wel iets gerust, maar ik ga toch een afspraak maken met de huisarts morgen. Ik vertrouw het inderdaad niet. Merk wel dat mijn paniek en angst klachten erger zijn door de hormonen, maar ja, geruststellen bestaat ook uit het taken pakket van de huisarts denk ik dan maar ;)
Heel erg bedankt hoor, dat vind ik echt fijn.
Alle reacties Link kopieren
Rot voor je Sunmi, ik zou zeker de huisarts raadplegen. Sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven