Gezondheid alle pijlers

Help kiespijn, hoe ga ik daar mee om

11-06-2019 20:32 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al vanaf zaterdag kiespijn, gelukkig een goede tandarts waar ik vanochtend na het lange weekeinde direct terecht kon. Helaas was het niet iets wat de tandarts zelf op kon lossen, het gaat om een ontsteking in de wortelpunt van een kies waar ik eerder een wortelkanaal behandeling gehad heb.

Ondanks pijnstilling slaap ik al nachten nauwelijks. Eten gaat ook steeds meer pijn doen, dus ik krijg ook steeds minder binnen. Mensen nog tips hoe ik beter met de pijn om kan gaan? Kan morgenochtend naar de kaakchirurg, maar die zal eerst beoordelen niet meteen behandelen. Ik heb wel eerder kiespijn gehad, maar deze keer lijkt het alles te overheersen. Afleiding helpt maar eventjes.
Op zich kan de kaakchirurg ook morgen direct ingrijpen hoor!
En zo niet, vraag dan gelijk om sterkere pijnstilling
Alle reacties Link kopieren
Wat rot!
Ooit gelezen dat het bijten op een kruidnagel helpt, dus met die kies. Geen idee of het werkt.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de hap even bellen en dit verhaal voorleggen en vragen of ze je een sterke pijnstiller kunnen voorschrijven voor vanavond, vannacht en morgenochtend. En dan bedoel ik geen pcm en ibu.

Sterkte, kiespijn zuigt :hug:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Bijten op een kruidnagel. De stof die daaruit komt werkt verdovend bij kiespijn. En dan asap bellen
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
11-06-2019 20:34
Ik zou de hap even bellen en dit verhaal voorleggen en vragen of ze je een sterke pijnstiller kunnen voorschrijven voor vanavond, vannacht en morgenochtend. En dan bedoel ik geen pcm en ibu.

Sterkte, kiespijn zuigt :hug:
Ik weet niet of ze dit voor een operatie willen voorschrijven, maar bellen kan altijd.
Op mijn consult bij de kaakchirurg volgde meteen een operatie. (spoed doorverwijzing tandarts) Dan hoef je slechts deze nacht te overleven. Hopelijk is dat een geruststelling.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook de hap even bellen! Sterkte, kiespijn is echt afschuwelijk...
Alle reacties Link kopieren
missmisery schreef:
11-06-2019 20:41
Ik weet niet of ze dit voor een operatie willen voorschrijven, maar bellen kan altijd.
Op mijn consult bij de kaakchirurg volgde meteen een operatie. (spoed doorverwijzing tandarts) Dan hoef je slechts deze nacht te overleven. Hopelijk is dat een geruststelling.
Ja hoor, met wat ik in gedachten heb kun je prima de volgende dag geopereerd worden, ook een uurtje na inname nog ;) . Ik ben een groot voorstander van je patiënten zo min mogelijk pijn laten lijden. Dus overleggen kan altijd. Hoe beter iemand slaapt hoe beter een lichaam in staat is tot herstel. Hetzelfde geldt voor voeding. Dus ik hoop dat de hap iets voor je kan betekenen Nimbus.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ze laten je echt niet bungelen met een ontsteking in je kaakbot.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk niet dat je iets kan doen op dit moment. Ik heb toen ik dit had, huilend aan de telefoon gezeten, gesmeekt om sterkere pijnstilling maar ik kreeg het niet.

Gelukkig kan je morgenochtend naar de kaakchirurg, als de pijn echt te erg is dan kan hij de kies trekken. Dit zal niet fijn zijn aangezien verdoving maar nauwelijks werkt bij een ontsteking maar daarna is de pijn wel weg. Ik heb destijds deze keuze gemaakt.
GinnyJones schreef:
11-06-2019 20:51
Ik denk niet dat je iets kan doen op dit moment. Ik heb toen ik dit had, huilend aan de telefoon gezeten, gesmeekt om sterkere pijnstilling maar ik kreeg het niet.

Gelukkig kan je morgenochtend naar de kaakchirurg, als de pijn echt te erg is dan kan hij de kies trekken. Dit zal niet fijn zijn aangezien verdoving maar nauwelijks werkt bij een ontsteking maar daarna is de pijn wel weg. Ik heb destijds deze keuze gemaakt.
Bij mijn man werkte de verdoving wel prima bij deze ontsteking en het trekken van de kies
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
11-06-2019 20:51
Ik denk niet dat je iets kan doen op dit moment. Ik heb toen ik dit had, huilend aan de telefoon gezeten, gesmeekt om sterkere pijnstilling maar ik kreeg het niet.

Gelukkig kan je morgenochtend naar de kaakchirurg, als de pijn echt te erg is dan kan hij de kies trekken. Dit zal niet fijn zijn aangezien verdoving maar nauwelijks werkt bij een ontsteking maar daarna is de pijn wel weg. Ik heb destijds deze keuze gemaakt.
Ik kreeg wel sterkere pijnstillers. Het ligt heel erg aan wie er werkt. Maar niet geprobeerd is sowieso een klote nacht...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
600mg ibu in combi met paracetamol hielp bij mij altijd wel iets.
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
[...]
Ik had nog niet zo lang geleden precies hetzelfde een wortelpuntontsteking aan een kies waarin al een wortelkanaalbehandeling was gedaan.
ik heb van de tandarts eerst antibiotica gekregen omdat de Kaakchirurg alleen een wortelpuntbehandeling kan doen als de ontsteking rustig is. Het heeft wel 5 dagen geduurd voordat de Ab werkte.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2019 09:50
Reden: Medisch advies
20.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2019 09:47
Reden: Medisch advies
98.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bloemnon schreef:
11-06-2019 21:04
[...]
Ik heb geen beste maag maar toch nooit een maagbeschermer nodig gehad of voorgeschreven gekregen. Je gebruikt het natuurlijk ook maar een paar dagen. Maar idd het is rotspul voor je maag. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2019 11:21
Reden: Medisch advies
30.85% gewijzigd
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
[...] Succes morgen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2019 11:22
Reden: Medisch advies
87.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
11-06-2019 20:41
Bijten op een kruidnagel. De stof die daaruit komt werkt verdovend bij kiespijn. En dan asap bellen
Bij echt scheurende kiespijn (of botontsteking) waarbij je het behang van de muur krabt, kan je een kruidnageltje rustig vergeten. Überhaupt ergens op bijten is dan al de hel.
To, bellen, en rap.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
Roelanje schreef:
11-06-2019 21:14
Ik heb geen beste maag maar toch nooit een maagbeschermer nodig gehad of voorgeschreven gekregen. Je gebruikt het natuurlijk ook maar een paar dagen. Maar idd het is rotspul voor je maag. [...]
Grote kans dat de kaakchirurg eerst antibiotica geeft en pas een wortelpuntbehandeling kan doen als de ontsteking wat rustiger is. Dan slik je toch gauw flink wat dagen velen pijnstillers en dan is een maagbeschermer echt wel verstandig.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2019 11:21
Reden: Medisch advies
6.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goh mensen, zullen we het voorschrijven en bepalen van doses over laten aan de professional...

Nimbus, heb je de hap al gebeld?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2019 11:20
Reden: Medisch advies
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
11-06-2019 21:23
Goh mensen, zullen we het voorschrijven en bepalen van doses over laten aan de professional...

Nimbus, heb je de hap al gebeld?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2019 11:19
Reden: Medisch advies
46.48% gewijzigd
[...]

Ik neem aan dat je tandarts je tand/kies open heeft gemaakt om schoon te maken en er iets van medicatie in heeft gedaan?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2019 11:18
Reden: Medisch advies
66.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bloemnon schreef:
11-06-2019 21:33
[...]
Tja, en nog is het aan de voorschrijvend arts om de dosering te bepalen.

En ik heb wél oxycodon voorgeschreven gekregen voor deze ellende. En ik belde om iets anders te overleggen, ondanks mijn eigen kennis kon ik op dat moment niet heel goed meer logisch nadenken door slaapgebrek en pijn. Maar hij vond dat er wat sterkers in moest. Ben die man nog altijd dankbaar.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2019 11:17
Reden: Medisch advies
28.83% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven