Gezondheid alle pijlers

Ervaring koperspiraal

12-06-2019 17:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2,5 jaar heb ik een koperspiraal.
De eerste maanden moest mijn lichaam daar erg aan wennen maar daarna was mijn cyclus zo goed als normaal tot afgelopen januari.
Ik ben nu weer in onderzoek bik de gyn.
En verwacht geen medisch advies maar ben wel benieuwd naar jullie ervaring en of er ineens veranderingen waren wat dit uiteindelijk was.
Alle reacties Link kopieren
Koperspiraal heeft bij mij niks veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Menstruatie vele malen heftiger en langer.
Altijd tampon plus maandverband en minimaal 7 dagen, soms langer.
Alle reacties Link kopieren
Welk type koperspiraal heb je? Ik vraag me af of dat verschil maakt.

Zelf heb ik een ander type spiraal dan de in Nederland gebruikelijke modellen t-safe, multiload, gynefix en recent geplaatst dus (nog) geen langere termijn ervaring.
Ruim 10 jaar ervaring. Eerst multiload en daarna T-safe. Aan mijn cyclus merk ik helemaal niets, en ik heb ook geen andere bijwerkingen.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik ook de t-safe. Geen idee of het verschil maakt eigenlijk. Denk dat dat niet uit maakt
Merk wel dat de pijn wat scherper is geworden en dat mijn ongesteldheid wat langer en heviger is.
Nu is mijn cyclus helemaal in de war.
Denk dat het wel van de spiraal
komt vandaar.
Ik heb diegene die je 10 jaar in mag houden . Ik denk de T safe.
Geen klachten en zeer tevreden.
Wel een wat langere menstruatie (meestal 6 dagen ) en meer bloedverlies dan zonder spiraal maar aangezien dat de enige klacht is neem ik dat graag op de koop toe
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 jaar een koperspiraal gehad, uiteindelijk in 2013 laten verwijderen ivb kinderwens. Ik had zwaardere menstruaties tijdens de koper spiraal. Gebruik nu geen voorbehoedsmiddelen en merk dat de menstruaties veel lichter zijn en ook net iets korter duren. Kortom, naast het beetje extra bloedverlies amper bijwerkingen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Heb nu de mirena, maar daar wil ik heel graag vanaf omdat ik de afgelopen maanden meer dagen wel dan niet ongesteld ben.
Ik zat te kijken naar de Flexi-T, iemand die daar ervaring mee heeft?
Zoals verwacht loopt alles anders
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de t-safe gekregen omdat ze deze standaard zetten geloof ik.
De gewone bijwerkingen zijn naar mijn idee wel aanwezig maar goed te hendelen.
Vervelend als de mirena niet doet wat je hoopt.
Ik had het idee dat er aan het koperspiraaltje meer negatieve ervaringen zitten maar lees dat niet terug.
Hebben jullie wel eens tussentijdsbloedverloes gehad?
Alle reacties Link kopieren
Vivavrouw0321 schreef:
12-06-2019 19:46

Hebben jullie wel eens tussentijdsbloedverloes gehad?
Met de koperspiraal nooit. Ik had de multi load destijds. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met Mirena oid. Daarvoor slikte ik de pil en had daarmee wel doorbraak bloedingen (en een pil wisseling hielp ook niet - vandaar de koper spiraal).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Vivavrouw0321 schreef:
12-06-2019 19:46
Ik heb de t-safe gekregen omdat ze deze standaard zetten geloof ik.
De gewone bijwerkingen zijn naar mijn idee wel aanwezig maar goed te hendelen.
Vervelend als de mirena niet doet wat je hoopt.
Ik had het idee dat er aan het koperspiraaltje meer negatieve ervaringen zitten maar lees dat niet terug.
Hebben jullie wel eens tussentijdsbloedverloes gehad?
Ik heb destijds alle spiralen bekeken en vergeleken en toen die gekocht die mij het meest aansprak, zou moeten zoeken welke dat ook alweer was.

Nooit last gehad van tussentijdse bloedingen.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
12-06-2019 19:52
Ik heb destijds alle spiralen bekeken en vergeleken en toen die gekocht die mij het meest aansprak, zou moeten zoeken welke dat ook alweer was.

Nooit last gehad van tussentijdse bloedingen.
+1
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 1,5 jaar ongeveer de multiload. Mijn menstruatie is daar niet heel erg door veranderd (gelukkig). Wel heb ik een periode gehad waarin mijn cyclus compleet van slag was. Dit had uiteindelijk te maken met stress en niet met het spiraaltje. Zou dit het bij jou ook kunnen zijn? Of heb je vaker problemen gehad met je cyclus?
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Alle reacties Link kopieren
Zal er uiteindelijk veel verschil zitten tussen de verschillende koperspiraaltjes?
Eerder nooit last gehad van tussentijds bloeden. Echt een menstruatie is het ook niet. Ook al was deze ook wisselend.
Stress is denk ik niet een oorzaak. Wel werd een bacterie verdacht maar na een kweek was er niks te vinden vandaar verdere onderzoeken bij de gyn.
Ha gaf aan dat tussentijds bloedverlies er bij kan horen vandaar de vraag naar ervaringen
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven