Gezondheid alle pijlers

Ketatosis pilaris, hoe kom je er vanaf?

13-06-2019 07:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Ik heb last van die rode bultjes op mijn bovenbenen én onderbenen. Het is nu zo erg dat er van die witte vlekjes omheen zitten.

Wat helpt?? Heeft iemand ervaring met een creme of behandeling?
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je dermatoloog?
Alle reacties Link kopieren
Is helaas niet te verhelpen. Wel een beetje te verminderen. Sommige mensen hebben veel baat bij Eucerin UreaRepair Plus met 10_% urea. Dat is een bodylotion. Te koop bij de apotheek. Witte fles, donkerblauwe dop.
Alle reacties Link kopieren
Wat het ook schijnt te verminderen is exfoliëren. Paula's Choice heeft een bodyspray met 2% salicylzuur daarvoor. Die heb ik ook, al heb ik geen KP. Het haalt dode huidcellen weg, met een gladde huid als resultaat. Ik vind hem geweldig, plakt niet, ruikt niet, trekt direct in.
Bij de reviews staat iemand die hem voor KP gebruikt heeft.

https://www.paulaschoice.nl/nl/clear-ex ... m6250.html
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
13-06-2019 07:52
Wat zegt je dermatoloog?
Soms wil je ervaring van anderen.
Alle reacties Link kopieren
De echte - en ik weet niet wat jij hebt - niet. Je kan de opperhuid wat afschuren met zo'n ontharingsschuurpad. Ooit gekocht bij Action. geen idee of ze die nog verkopen en of dat ook bij anderen werkt. En gewoon negéren; helpt ook. Als je minnaar gaat klagen neem je een andere.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
13-06-2019 08:26
Wat het ook schijnt te verminderen is exfoliëren. Paula's Choice heeft een bodyspray met 2% salicylzuur daarvoor. Die heb ik ook, al heb ik geen KP. Het haalt dode huidcellen weg, met een gladde huid als resultaat. Ik vind hem geweldig, plakt niet, ruikt niet, trekt direct in.
Bij de reviews staat iemand die hem voor KP gebruikt heeft.

https://www.paulaschoice.nl/nl/clear-ex ... m6250.html
Thanks voor de tip. Is exfoliëren hetzelfde als scrubben eigenlijk?

Herken jij ook witte vlekjes om de bultjes heen?
Alle reacties Link kopieren
Julia86 schreef:
13-06-2019 12:45
Thanks voor de tip. Is exfoliëren hetzelfde als scrubben eigenlijk?

Herken jij ook witte vlekjes om de bultjes heen?
Exfoliëren is dode huidcellen losmaken met een zuur, zoals glycolzuur, melkzuur of salicylzuur. Schubben is dode huidcellen weg masseren met een korrelige substantie.
Scrubben kan (hoeft niet, maar kan) kleine micro beschadigingen in de huid veroorzaken, waardoor de huid geïrriteerd raakt en vatbaarder is voor vochtverlies en bacteriën.
Exfoliant heeft vaak, naast dode huidcellen losmaken, nog andere voordelen. Sommige helpen bijvoorbeeld vocht in de huid te houden of hebben ook antioxidanten in zich en verbeteren de celdeling.
Een exfoliant smeer je als een gel, crème of lotion op je huid en meestal moet je het niet afspoelen. Veruit mijn voorkeur dus boven scrub. Ik scrub nooit.

Piepkleine witte vlekjes heb ik wel op mijn armen (misschien elders ook, maar dat kan ik dan niet zien). Bij mij isvdat volgens mij gewoon het tegenovergestelde van piepkleine moedervlekjes.
Ik heb het ook en ben tijden bezig geweest, van allerlei crèmes van de drogist tot crème van de huisarts, tot scrubpads ect ect...

Mijn conclusie is dat je je huid wel wat zachter maakt met bepaalde crèmes/scrubs, maar je ziet nog steeds duidelijk de bultjes.

Het enige wat bij mij enigszins helpt is zorgen dat benen flink bruin worden (dus zonnen/zonnebank) maar hoe ouder ik word, hoe minder dat ook helpt en ik heb een paar jaar geleden besloten dat ik geen huidziekte of huidkanker wil ontwikkelen, dus ik stop ermee.

Ik heb het geaccepteerd, heel cliché maar iedereen heeft wel wat en een ander ziet het amper en/of vindt er echt niks van.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
13-06-2019 13:03
Exfoliëren is dode huidcellen losmaken met een zuur, zoals glycolzuur, melkzuur of salicylzuur. Schubben is dode huidcellen weg masseren met een korrelige substantie.
Scrubben kan (hoeft niet, maar kan) kleine micro beschadigingen in de huid veroorzaken, waardoor de huid geïrriteerd raakt en vatbaarder is voor vochtverlies en bacteriën.
Exfoliant heeft vaak, naast dode huidcellen losmaken, nog andere voordelen. Sommige helpen bijvoorbeeld vocht in de huid te houden of hebben ook antioxidanten in zich en verbeteren de celdeling.
Een exfoliant smeer je als een gel, crème of lotion op je huid en meestal moet je het niet afspoelen. Veruit mijn voorkeur dus boven scrub. Ik scrub nooit.

Piepkleine witte vlekjes heb ik wel op mijn armen (misschien elders ook, maar dat kan ik dan niet zien). Bij mij isvdat volgens mij gewoon het tegenovergestelde van piepkleine moedervlekjes.
Thanks! Ga het eens proberen
Bij de Lidl hebben ze ook een verzorgingslijn met urea erin. Dit verzacht de huid enorm. Ook de bodylotion voor onder de douche doet wonderen voor mijn huid. Vooral na het douchen had mijn huid erg te lijden, maar nu met de lotion is het lekker zacht en meteen verzorgd zonder die vette boel na het insmeren.
groenebroek schreef:
13-06-2019 07:52
Wat zegt je dermatoloog?
Weet je wel wat het is? Hier ga je over het algemeen niet mee naar een dermatoloog in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het op mn bovenarmen. Waar ik bij toeval achterkwam, was dat het ineens wegtrok en mn huid weer zacht en glad werd na een uur in het zoutwaterbad in de welness te hebben gelegen. Na een paar weken kwam het langzaam terug.
Fake people have an image to maintain. Real people just don't give a f*ck.
De Buffy Body Butter van Lush is ook een aanrader; scrub en verzorging in een. Nog nooit zo'n zachte huid gehad.
Alle reacties Link kopieren
Vitamine A

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven