Gezondheid alle pijlers

Geen menstruatie

14-06-2019 19:47 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik 9 maand geleden gestopt ben met de pil heb ik geen menstruatie gehad.
Ik dacht al vaker mss endometriose te hebben maar hoort hierbij ook evt dat je geen menstruatie hebt?

Ik had voor de pil altijd erge buikpijn tijdens de menstruatie en ook diaree vaak
Verder lukte een tampon nooit ingebracht.
De laatste keren wel maar het doet wel pijn
Een inwendige echo ging heel moeilijk een paar jaar terug en toen het er wel inging deed het veel pijn
Ik heb vandaag geprikt op hormonen en schildklier

Kan op internet niet vinden of uitblijven van de menstruatie hoort bij bv endometriose
ja blijkbaar
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 14-06-2019 21:33
84.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
14-06-2019 19:49
Ik zou wel even naar de huisarts gaan.
lezen is echt lastig he
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ja vandaag dus via de ha bloed geprikt
anoniem_381542 wijzigde dit bericht op 09-11-2019 15:16
70.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wacht de bloeduitslagen af, dan kan de huisarts vast wat meer zeggen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Het kan zoveel oorzaken hebben.. je hebt al een juiste stap gemaakt door naar de HA te gaan en bloed te laten prikken. Dus je zal moeten wachten tot de uitslag hiervan bekend is..
Sterkte met wachten!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt maar was ff benieuwd hoe dat zit bij endometriose wbt wegblijven menstruatie
Maar ik zal idd afwachten wat de ha nu zegt
Alle reacties Link kopieren
Jeetje 9 maanden is wel lang, ik snap dat je je zorgen maakt. Goed dat je al naar de huisarts bent geweest, blijf vooral in gesprek en laat je eventueel doorverwijzen naar een gynaecoloog.

Hier kun je meer lezen over endometriose: https://endometriose.nl/
Het wegblijven van de menstruatie is niet een typische klacht die geassocieerd wordt met endometriose.

De vragen die je HA heeft gesteld over je lichaamsbeharing en je puistjes, heeft hij/zij waarschijnlijk gesteld om te kijken of je symptomen hebt van PCOS. Van PCOS is wel bekend dat een typisch symptoom is dat de menstruatie uitblijft (omdat de eisprong uitblijft). Hier kun je meer lezen als je dat wilt: https://www.stichtingpcos.nl/alles-over ... t-is-pcos/

Desalniettemin, kunnen er ongelooflijk veel redenen zijn dat je eisprong/menstruatie wegblijft, dus ik zou echt de huisarts afwachten. Ik bedoel vooral niet te zeggen dat je mogelijk PCOS hebt. Soms is er ook gewoon niks aan de hand en duurt het bijvoorbeeld wat langer voor je lichaam de hormoonhuishouding zelf weer op orde heeft na het gebruik van hormonale anticonceptie. Je huisarts en eventuele andere artsen zullen je hier verder mee gaan helpen.

Schrijf de vragen die je hebt op zodat je ze mee kan nemen naar de arts de volgende keer. En als er tijdens je afspraak vragen opkomen mag je die natuurlijk altijd gewoon stellen.
Alle reacties Link kopieren
Hey bedankt!!

Heb ff gelezen
Ik heb ook overgewicht gekregen
Ben meer dan 30 kilo aangekomen. Het laatste jaar ook weer aardig wat afgevallen
Eigenlijk dacht ik door medicijnen maar kan dus ook door pcos lees ik en andersom kan ook. Dat je pcos krijgt door overgewicht

Maar het is niet ernstig ( op de verhoogde kans op andere zitkten na) en ik heb geen kinderwens en opzich is het wegblijven van de menstruatie niet erg. Juist fijn
Alle reacties Link kopieren
Dat je tampon inbrengen pijnlijk vindt,heeft zeer warschijnlijk niks met je uitblijvende menstruatie te maken trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Oke dat meldde ik omdat ik endometriose zag en daarbij dacht ik het wel pijnlijk kan zijn toch


Ik lees ook dat je van pcos psychische problemen kunt hebben
Ik heb dus angst stemming en psychotische klachten.....
Alle reacties Link kopieren
misschien moet je even stoppen met googlen, lijkt me geen goede combi met die angstklachten...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
1 uitslag was er nog niet nml de prolactine ofzoiets maar de ass zei alles goed
Net gebeld met ha zelf en ze zei dat het past bij pcos
Ik moet nu gyneacoloog voor een echo want pcos wordt dmv echo vastgesteld en niet via bloed zei ze
Nog gevraagd naar psychische klachten en pcos.
Dat was geen typisch kenmerk maar het kon wel voorkomen
Maar omdat ik die klachten ook had tijdens de pil slikken geloof ik dat ze zei dat het onwaarschijnlijk was
Maar mocht het echt pcos zijn vraag ik het nog eens aan de gyneacoloog!

Maar mss word ik voordien wel ongesteld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven