Gezondheid alle pijlers

NovaSure anno 2019

15-06-2019 00:48 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:08
Reden: privacy
99.51% gewijzigd
Ik lees mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee, ik had zelf vorig jaar een topic geplaats over deze ingreep en ervaringen gevraagd. Ik heb de procedure niet doorgezet omdat ik verder ben gaan zoeken en ik toch ook veel negatieve ervaringen heb gelezen. Ik heb een erge zware menstratie wat er voor zorgt dat mijn HB en ijzer laag word en is. Vorig jaar was ik er bijna niet meer geweest door een HB van 2 extreem laag en ik bloedtransfusies en ijzertransfusies heb gekregen, moest niet een dag later wezen want ik had het hier niet meer neer kunnen tikken. Nu zit ik permanent aan de ijzer, maar ik ondervind daar dus ook bijwerkingen van/door, dus deze ingreep leek mij wel wat, ik wilde zelf de hele boel eruit hebben, maar dan zou ik meteen in de overgang komen en er waren complicaties aan gebonden. Dus deze ingreep had een goede optie kunnen zijn. Ik ben nog steeds erover aan het peinzen of te wel of te niet... maar door die negatieve verhalen ben ik dus er niet meer zeker van.

Succes met jou beslissing.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
10 jaar geleden laten doen en geen dag spijt van gehad. Ik heb destijds een ruggenprik gehad. Daarna een goede week krampen net als na een bevalling. Beetje bruinige afscheiding en tot de dag van vandaag nooit meer gemenstrueerd. Ik ben inmiddels 51 jaar. Mocht mijn menstruatie nog terug komen dan zou ik het zo weer doen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Poeder dat klinkt ideaal! Nooit meer menstrueren!
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
is wel een paardenmiddel he.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ging in 2017 en kon kiezen wel,of geen narcose. Helaas hielp het totaal niet. Overigens geen napijn oid gehad. Het was een fluitje van een cent. Maar moest dus toch een baarmoederverwijdering.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
15-06-2019 08:57
is wel een paardenmiddel he.
Hoezo dat?

Ik heb het ook laten doen. Poliklinisch. Ingreep van een paar minuutjes. En ook ik ben al meer dan 10 jaar niet meer ongesteld geweest. Ik zou het meteen weer laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier...mega zware menstruaties, altijd laag hb.
Op m’n 44e Novasure met plaatselijke verdoving, want narcose was echt overdreven en onnodig volgens de gynacologe.
De verdovingsprikken waren naar, de behandeling ook geen pretje, maar het duurt maar een paar minuten. Na de behandeling even bijkomen met een kopje thee en binnen het uur stond ik weer buiten. Daarna ook weinig napijn, avondje op de bank gehangen met een paracetamol uit voorzorg en dat was het. Nu een jaar of 9 verder en nooit meer ongesteld geweest. Ideaal!
Alle reacties Link kopieren
In het umcg doen ze het alleen maar onder narcose en na mijn behandeling zijn ze daar alleen maar in gesterkt :rofl:

Ik heb een uitzonderlijk nare reactie gehad op de behandeling. Ondanks de narcose verstijfde mijn hele lichaam van de pijn. Nadien had ik zoveel pijn dat ik een nacht moest blijven.
Achteraf kwam dit waarschijnlijk door de essures die ik had, daarmee had ik nooit novasure mogen krijgen. Die metalen veertjes hebben mijn lichaam gewoon onder stroom gezet.

Ik heb later nog wel een behandeling nodig gehad om verklevingen te verhelpen want door de novasure kan je baarmoeder verkleven. En ik denk dat het inmiddels weer nodig is.
Heb alleen maandelijks een klein beetje bruinverlies, dat wel steeds weer wat meer wordt. Ik was overigens 32 bij de behandeling. Dan kan dat, omdat je dan vrij jong bent kan het toch weer teruggroeien.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 10 maanden geleden laten doen.

Buiten telkens een te laag ijzer met alle gevolgen van dien, kon ik geen vergadering meer uitzitten, geen lange autorit maken, geen nacht doorkomen zonder doorlekken. Ondanks maximale bescherming.

Ik mocht kiezen: plaatselijke verdoving. Dan heb je 1,5 minuut dat het werkelijke verbranden van het baarmoederslijmvlies duurt erge pijn/kramp, maar ervaren vrouwen over het algemeen minder napijn.

Narcose of ruggenprik. Dan ervaren vrouwen dus wat meer napijn.

Volgens mijn gyn is dat psychologisch. Maar niet minder waar daarom. Bij de plaatselijke verdoving heb je al pijn gehad en valt alles daarna mee en ervaar je het daarom als minder erg. Bij de ruggenprik of narcose heb je “opeens” pijn als de verdoving is uitgewerkt en dat registreert je geest heftiger.

Afijn ik reageer heel goed op narcoses dus daar heb ik voor gekozen. De hele behandeling duurt 10 minuten dus zolang ben je onder narcose.

Het is voor iedereen anders maar ik stond sneller buiten dan de vrouwen met een ruggenprik.

Ik heb de volgende dag een wat zeurend gevoel gehad in mijn buik en de dag erna had ik wel weer kunnen werken (kantoorbaan) maar was het weekend.

Ik word nog wel ongesteld maar mag geen naam hebben. Ik ben er heel blij mee en zou het iedereen aanraden. Het kan alleen niet al je (nog) kinderen wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vier jaar geleden laten doen, vlak na de geboorte van onze jongste.
Ik had al sinds mijn jeugd vreselijk last van zware menstruaties en kon, net als hierboven geschreven, niets meer doen zonder doorlekker. Iedere 30 minuten moest ik naar het toilet.

Ik heb een infuus gekregen met een roesje waardoor ik niets heb gevoeld. Tijdens het daadwerkelijke wegbranden zei de anasthesist dat ik een paar keer diep moest zuchten en toen was het alweer voorbij. Ik geloof dat ik alles bij elkaar 1,5 uur op de afdeling ben geweest (incl voorbereiding en nazorg, kopje thee, koekje).

De rest van de dag een beetje een zeurderig gevoel gehad en nog een week of 2 wat bruinverlies.

Nu ook nooit meer ongesteld, wat een feest! Althans, ik kan het wel altijd herkennen hoor, mijn menstruaties. Maar bescherming heb ik niet meer nodig, zo weinig is het.
Ik kan het zeker iedereen aanraden!

Oh ik heb wel moeten lullen als Brugman om het te laten doen. Ik was destijds 28 en net bevallen van de tweede. Ook nog wat onderzoeken moeten doen of het overmatige bloedverlies niet een oorzaak had die op een andere manier verholpen kon worden. Maar toen duidelijk was dat ik dit echt wilde mocht ik bij mijn eerste menstruatie meteen langskomen.
*pesj* wijzigde dit bericht op 20-06-2019 15:48
Reden: toevoeging
16.48% gewijzigd
Honingbloesem, na een baarmoederverwijdering kom je niet in de overgang toch? Of wilde je ook je eierstokken laten verwijderen? Ik zou dat ook liever willen als mijn k kinderwens compleet is, maar ik vrees dat ze dat niet willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het laten doen in 2017 na twee keizersnedes waardoor ik een niche over haar gehouden.

Geen keus qua pijnstilling, ik kreeg 1000 mg paracetamol en een diclofenac. Ik vond het echt vreselijk pijn doen. Toen de pijn te erg werd kreeg ik een licht roesje maar dat deed echt niks.

Uiteindelijk is later alsnog mijn baarmoeder verwijderd... Waar ik overigens geen seconde spijt van heb gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven