Gezondheid alle pijlers

Overgang rond je 45ste?

15-06-2019 10:52 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
desertgirl wijzigde dit bericht op 18-06-2019 20:49
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn dokter wil het niet eens testen, vindt het te vroeg. Je kan natuurlijk al pre-overgangssymptomen hebben. Er is hier een heel topic over de overgang.

Zelf ben ik vooralsnog niet van plan 'iets' te gebruiken, je kan een hoop op natuurlijke wijze doen. Google eens op Marjolein Dobbers, die heeft hier interessante boeken over geschreven.
Such fun!1
De pil door blijven slikken.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2019 22:10
Reden: ongepast
98.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jazeker kan dat, bij mij begin de onregelmatigheid in de cyclus rond mijn 46e.

Is nog steeds zo. Heb veel stappen terug gedaan. Er veel over lezen helpt.
Alle reacties Link kopieren
erizito schreef:
15-06-2019 11:00
[...]
O_o
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-06-2019 10:17
Reden: 'quote' verwijderd
37.98% gewijzigd
officieel ben je in de overgang als je stopt met menstrueren maar daar kunnen jaren (10 jaar) met klachten aan vooraf gaan
redbulletje schreef:
15-06-2019 10:58
De pil door blijven slikken.
is geen oplossing, je stelt de klachten dan gewoon uit
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-06-2019 10:58
De pil door blijven slikken.
Heb ik ook gedaan. Heb nergens last van gehad, ben nooit in de overgang geweest.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 43 heb nu een jaar gedoe waarvan ik denk dat het pre-overgangsgedoe is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 48 en vrees ook dat ik in het 'pre-overgangsgedoe' zit. Ik word al een jaar zeer onregelmatig ongesteld. 1x in de 3 maanden of zo heb ook fases van nachtzweten en opvliegers. Die klachten zijn weg zodra ik ongesteld ben geweest en dan bouwt het zich langzaam weer op.
Alle reacties Link kopieren
erizito schreef:
15-06-2019 11:00
[...]
Joh.. doe eens normaal zeg!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-06-2019 10:18
Reden: 'quote' verwijderd
32.24% gewijzigd
Ja en?
Merk ook eea sinds mijn 45e ofzo.
Nu 3 jaar later zal ik wel in de pre fase zitten.
Geen opvliegers maar soms wel ineens zo'n opgejaagd, onbehaagelijk gevoel wat maakt dat ik wil vluchten ofzo.
Nachtelijk zweten sinds een paar maanden af en toe hoewel ik vroeger ook wel zweette s nachts maar dat was alweer jaren geleden.

Mijn menstruaties zijn wat rommeliger.
Eerst verlies ik wat bloed voor een dag of 3 en dan breekt het ineens door, wat langer duurt.
Heb altijd last gehad mbt een vreselijke stemming voor mijn menstruatie en dat is nu nog erger.
Voel me erg down en slaap maar een paar korte gebroken uurtjes.
Dit duurt wel een week zo niet langer ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
.
desertgirl wijzigde dit bericht op 18-06-2019 20:50
99.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-06-2019 11:06
officieel ben je in de overgang als je stopt met menstrueren maar daar kunnen jaren (10 jaar) met klachten aan vooraf gaan

Nee, je verwart overgang en menopauze met elkaar.
Menopauze is de laatste menstruatie, (en dat weet je pas achteraf, een jaar erna), de overgang is het proces.

TO, bij mij begon de overgang, achteraf gezien, op mijn 49ste, en ik had mijn laatste menstruatie met 55, maar dat is relatief laat.
Dit is het langlopende topic gezondheid/de-ongemakken-van-de-overgan ... 340753/106
zazamaenade wijzigde dit bericht op 15-06-2019 11:32
2.86% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
15-06-2019 11:08
Ik ben 43 heb nu een jaar gedoe waarvan ik denk dat het pre-overgangsgedoe is.
Hoe ga jij daar mee om?
Ik vind alles prima maar alleen die hormonen die trek ik gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
.
desertgirl wijzigde dit bericht op 18-06-2019 20:50
99.58% gewijzigd
erizito schreef:
15-06-2019 11:00
[...]
Er is een klein extra risico. Het onderzoek waar jaren mee geschermd is bleek onjuist te zijn. Er zijn ook allerlei voordelen aan HST: bescherming hart vaatstelsel, bescherming gewrichten, preventieve werking alzheimer enz. Uiteindelijk is het een afweging van pro en contra’s en niet zo zwart wit als jij het stelt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-06-2019 10:19
Reden: 'quote' verwijderd
11.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
desertgirl wijzigde dit bericht op 18-06-2019 20:50
99.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
15-06-2019 11:31
Er is een klein extra risico. Het onderzoek waar jaren mee geschermd is bleek onjuist te zijn. Er zijn ook allerlei voordelen aan HST: bescherming hart vaatstelsel, bescherming gewrichten, preventieve werking alzheimer enz. Uiteindelijk is het een afweging van pro en contra’s en niet zo zwart wit als jij het stelt.
Ik heb hier over zitten lezen en ben het heel erg aan het overwegen. Ik zie niet in waarom ik 5-10 jaar door een hel moet als het anders kan.
Alle reacties Link kopieren
desertgirl schreef:
15-06-2019 11:30
Ongesteld en zweten vind ik niet erg maar heb jij dan geen last van hormonen?
Dat is juist zo killing bij mij merk ik.
Nou ja, ik ben wel vaak heel erg emo maar ik weet niet of dat komt door hormoonschommelingen of de dingen die de afgelopen paar jaar in mijn leven gebeurd zijn.

Ik vind het zweten en de opvliegers echt heel vervelend, vooral 's nachts want dan slaap ik dus echt weken nauwelijks goed waardoor ik overdag moe en lamlendig en snel geirriteerd ben. Ik vind het moeilijk te zeggen...
Alle reacties Link kopieren
desertgirl schreef:
15-06-2019 11:29
Hoe ga jij daar mee om?
Ik vind alles prima maar alleen die hormonen die trek ik gewoon niet.
Niet. Ik rommel door.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dokter zegt dat het niet te prikken is. Pas als je er doorheen bent kan je het vaststellen maar als je in het proces zit niet en is het op geleide van klachten.
Geen idee of dit klopt maar dat vertelde hij mij toen ik getest wilde worden.
erizito schreef:
15-06-2019 11:00
[...]
De kans dat je dat krijgt door de pil is vrij klein. Wellicht heb ik mijn borstkanker niet eens aan de pil te danken.
De overgang is een bitch. Ik slik juist af en toe hormonen tegen mijn vertienvoudigde depressieve gevoelens en stemmingswisselingen sinds eierstokken weggehaald zijn. Via de gyn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-06-2019 10:18
Reden: 'quote' verwijderd
11.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
15-06-2019 11:08
Ik ben 43 heb nu een jaar gedoe waarvan ik denk dat het pre-overgangsgedoe is.
Ik ben ook 43 en ik denk ook veel pre overgangsverschijnselen te herkennen, ook al heb ik geen onregelmatige menstruatie na het verwijderen van mijn Mirena spiraal 4 maanden geleden.
Maar ik ben nog niet naar de ha geweest oid, ik red me nog wel met eerder naar bed gaan en er niet te zwaar aan tillen.
Dat is wel lastig met de "vluchtgedachten", zoals iemand het hier omschreef, die vind ik bij tijd en wijle erg eng.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven