Gezondheid alle pijlers

Lendenkussen

16-06-2019 19:52 6 berichten
Omdat ik behoorlijke last van mijn onderrug heb en moeite heb met zitten, lijkt het me fijn om een kussentje te hebben voor extra steun in mijn rug.

Ik heb gegoogled op lendenkussen en ik vind er legio. Zowel zgn. medische kussens en rollen als ‘gewone’ lendenkussens die er in elk geval mooier uitzien.

Nu ben ik benieuwd, heeft iemand er ervaring mee en wat of welke raad je me aan?
Voor de zomer kan ik je in elk geval een airflow lendenkussen aanbevelen. Veel luchtiger dan dat foam wat er vaak inzit en erg licht om mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Iets met piepschuimkorrels wat je in model kan stompen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lendenkussen, anwb winkel gekocht. Bevalt goed
Alle reacties Link kopieren
een lendekussen is meestal echt niet de oplossing.

Zitten wordt pas goed wanneer je gaat verzitten. Dus niet statisch de hele tijd op dezelfde manier zitten. Maar "wiebelend zitten" zoals op een bal of op een loszittende zitting is echt beter voor je rug.

Bij het zitten moeten de knieën lager zijn dan de heupen, de zitting moet dus naar voren gekanteld worden. Het zitten op de rand van een tafel of een hogere stoel zit echt beter. Je rug is in een staande positie, terwijl het gewicht van je benen is. Op deze manier wordt de rug automatisch wat hol gehouden, en niet hol geduwd zoals bij een lende kussen.

Veel belangrijker is het om je rug sterker te gaan maken, door goed te gaan trainen. Niet alleen krachttraining, maar ook conditie, en niet te vergeten balans, stabiliteit & flexibiliteit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bedankt allemaal. Dit helpt me bij mijn keuze.

@hamerhaai, dank voor je informatie. In mijn situatie niet helemaal meer van toepassing, maar wat je schrijft klopt inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven