Gezondheid alle pijlers

menstruatie zet niet door

17-06-2019 11:46 18 berichten
Ik ben regelmatig ongesteld. Nu is de periode dat ik ongesteld zou moeten worden. Ik voel wel dat het eraan zit te komen. Maar deze keer klopt er iets niet. Ik heb een paar dagen geleden met afvegen een klein beetje bloed afgeveegd. Ik dacht nu zet het door. Maar er gebeurde niets. Eergisteren had ik met afvegen 1 druppel bloed. Nu nog steeds geen menstruatie. Ik ben niet aan de pil en heb ook geen seks gehad. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ga sowieso een afspraak bij de dokter maken als het nog lang uitblijft. Maar ik maak me gewoon zorgen erover.
Alle reacties Link kopieren
Leeftijd?
Stress?
Afvallen?
Aankomen?
Medicijnen?
Alle reacties Link kopieren
Kan een keer gebeuren. Het kan natuurlijk nooit kwaad om naar de huisarts te gaan als je je zorgen maakt, maar je kunt het ook een maandje aankijken en als het een tweede keer uitblijft naar de huisarts gaan..
Mogelijke oorzaken kunnen ook nog zijn: stress, veel afgevallen in korte tijd
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Stress? Afgevallen?

Ik zou na 1 keer uitblijven ( als het echt niet alsnog komt) niet meteen bij de ha op ee stoep staan
Alle reacties Link kopieren
als ik daarmee NU naar huisarts zou gaan, zou ze zeggen:
"daar kan ik nu niet zoveel mee, houd het even een paar weken in de gaten"
lilalinda wijzigde dit bericht op 17-06-2019 11:54
0.38% gewijzigd
Medicijnen gebruik ik niet, afgevallen ben ik ook niet. Ik heb wel veel last van stress.
Alle reacties Link kopieren
Dat gebeurt iedereen wel eens, in die 40 jaar dat je menstrueert. Kan van alles zijn. Op een gegeven moment wordt je wel weer eens ongesteld.

Daar gaat de huisarts echt niks mee doen.
Gewoon negeren, je ziet t wel.
Als je over paar maanden nog niet ongesteld bent of rare andere klachten krijgt zou ik eens gaan vragen.
bitterkoekjespudding schreef:
17-06-2019 11:54
Medicijnen gebruik ik niet, afgevallen ben ik ook niet. Ik heb wel veel last van stress.
dat kan een hele goede verklaring zijn. Als je je zorgen maakt, zou ik zeker even met je huisarts overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Stress? En je cyclus is nou eenmaal niet heel je leven lang hetzelfde. Ik zou het nog een aantal weken aankijken.
Alle reacties Link kopieren
Je lichaam is geen atoomklok. Kijk het even wat langer aan voordat je naar de huisarts stapt (die doet nu toch niks), of tenzij je hele gekke klachten krijgt.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-06-2019 12:22
dat kan een hele goede verklaring zijn. Als je je zorgen maakt, zou ik zeker even met je huisarts overleggen.
Ja, laten we vooral voor elk wissewasje bij een arts gaan zitten.

10 seconden logisch nadenken volstaat ook hoor. Voor elk zorgje zonder afwachten het systeem belasten. Belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
17-06-2019 12:37
Ja, laten we vooral voor elk wissewasje bij een arts gaan zitten.

10 seconden logisch nadenken volstaat ook hoor. Voor elk zorgje zonder afwachten het systeem belasten. Belachelijk.
Nou, effe een telefoontje is echt het systeem belasten...
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
17-06-2019 12:45
Nou, effe een telefoontje is echt het systeem belasten...
Nee niet enorm belastend . Maar wel onnodig. Kan ook gewoon niet?!
-ik ben nog niet ongesteld geworden.
-Oh. nou afwachten dan, als je niet zwanger bent tenminste.
-Ok bedankt.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-06-2019 11:51
Leeftijd?
Stress?
Afvallen?
Aankomen?
Medicijnen?
En soms ook gewoon zomaar een paar dagen later, ondanks regelmatige cyclus. Ook wel eens 1 overgeslagen, niet zwanger, daarna weer normaal regelmatig.
Dropdrop schreef:
17-06-2019 14:11
En soms ook gewoon zomaar een paar dagen later, ondanks regelmatige cyclus. Ook wel eens 1 overgeslagen, niet zwanger, daarna weer normaal regelmatig.
Dit ja, daarbij ik lees zie niks geks meer dan dat het bezig is met door te komen.
Ik heb heel lang cyclussen gehad van rond de 34 dagen, maar tegenwoordig zijn ze rond de 27 dagen. Maar tussendoor was ie wel weer keer 35 dagen. Ik maak me daar niet druk om. En ja ik vind het gewoon regelmatig.

Zwanger kun je niet zijn, dus zou me echt geen zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
17-06-2019 13:07
Nee niet enorm belastend . Maar wel onnodig. Kan ook gewoon niet?!
-ik ben nog niet ongesteld geworden.
-Oh. nou afwachten dan, als je niet zwanger bent tenminste.
-Ok bedankt.
Het kan geruststellend werken, wat haar probleem ook kan helpen. Natuurlijk kan ze ook niet bellen, maar voor de gezondheid is geruststelling wel echt beter.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
17-06-2019 15:42
Het kan geruststellend werken, wat haar probleem ook kan helpen. Natuurlijk kan ze ook niet bellen, maar voor de gezondheid is geruststelling wel echt beter.
huisarts gaat het zelfde zeggen als wij:
kan van alles zijn, waarschijnlijk stress
mocht het langer duren, kom dan nog eens terug
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-06-2019 15:44
huisarts gaat het zelfde zeggen als wij:
kan van alles zijn, waarschijnlijk stress
mocht het langer duren, kom dan nog eens terug
Dat zeg ik toch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven