Gezondheid alle pijlers

Gipskoker

17-06-2019 16:15 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn been moet 2 weken in het gips nadat mijn knie uit de kom is gegaan. Hiervoor heeft hij 1 week in een spalk gezeten. Vroeg me af of meer mensen hier mee bekend zijn ? Kan je als het gips er af is weer redelijk.snel lopen?
Alle reacties Link kopieren
Jep, ook meegemaakt. Eerst echt gips, toen loopgips. Ik kon prima erop staan en lopen zonder knie te buigen in die tijd dus dacht dat het snel weer prima zou zijn. Maar toen het gips/loopgips eraf was duurde het een paar maanden voordat ik echt weer goed kon lopen. Ik kon mijn knie vanwege de stijfheid niet meer buigen en moest met fysiotherapie hem weer helemaal leren gebruiken en weer goed leren lopen. Sterkte, het is echt heel vervelend!
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
17-06-2019 18:04
Jep, ook meegemaakt. Eerst echt gips, toen loopgips. Ik kon prima erop staan en lopen zonder knie te buigen in die tijd dus dacht dat het snel weer prima zou zijn. Maar toen het gips/loopgips eraf was duurde het een paar maanden voordat ik echt weer goed kon lopen. Ik kon mijn knie vanwege de stijfheid niet meer buigen en moest met fysiotherapie hem weer helemaal leren gebruiken en weer goed leren lopen. Sterkte, het is echt heel vervelend!
Oh meen je niet! Loop ook met loopgips inderdaad en mijn gevoel is ook dat het best na wat stijfheid de eerste dagen zal gaan. Zal me maar eens gaan voorbereiden op een iets langer traject dan een paar weken.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
17-06-2019 18:04
Jep, ook meegemaakt. Eerst echt gips, toen loopgips. Ik kon prima erop staan en lopen zonder knie te buigen in die tijd dus dacht dat het snel weer prima zou zijn. Maar toen het gips/loopgips eraf was duurde het een paar maanden voordat ik echt weer goed kon lopen. Ik kon mijn knie vanwege de stijfheid niet meer buigen en moest met fysiotherapie hem weer helemaal leren gebruiken en weer goed leren lopen. Sterkte, het is echt heel vervelend!
Ook deze ervaring. Hier hielp zwemmen goed om het buigen te bevorderen
Alle reacties Link kopieren
Sanneka schreef:
17-06-2019 18:24
Oh meen je niet! Loop ook met loopgips inderdaad en mijn gevoel is ook dat het best na wat stijfheid de eerste dagen zal gaan. Zal me maar eens gaan voorbereiden op een iets langer traject dan een paar weken.
Lijkt me slim! Maar nee, echt niet leuk. Zwemmen, wat mijn voorganger schrijft, vond ik ook fijn na een paar weken.

Oh en het grappige van weken in gips: ik kan, 14 jaar later, nog steeds mijn linkerbeen ongebogen vooruit gestoken houden zonder dat ik ooit kramp krijg :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
17-06-2019 19:32

Oh en het grappige van weken in gips: ik kan, 14 jaar later, nog steeds mijn linkerbeen ongebogen vooruit gestoken houden zonder dat ik ooit kramp krijg :mrgreen:
Mensen verklaren mij voor gek als ik roep dat ik dat kan :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Wat gebeurde er bij jullie na het gips? Kreeg je dan nog een brace ofzo? Of hoe ging dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven