Gezondheid alle pijlers

Vaginale schimmelinfectie

23-06-2019 22:07 17 berichten
Hallo iedereen
Sinds gisteren heb ik last van een vaginale schimmelinfectie (denk ik).
Ik heb wat jeuk en veel afscheiding.

Heeft iemand tips om hier zo snel mogelijk vanaf te komen?
Alle reacties Link kopieren
Even een zalfje halen bij de drogist morgen. Verkopen ze daar gewoon
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zalfjes voor bij de drogist of je kunt even de huisarts bellen voor een middeltje. Echter is het ook handig om na te denken over een eventuele oorzaak zodat je deze in het vervolg kan mijden of in de gaten kan houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: huisarts. Ik had hier vorig zomer last van. Echt weken bezig geweest met verschillende soorten Canesten. Leek het aanvankelijk iets beter van te worden maar kwam steeds terug. Toen naar de huisarts en kreeg iets op recept. Binnen een paar dagen was ik er helemaal van af en daarna bleef het weg.
Ik ga eerst eens langsgaan bij de apotheek. Ik heb het een paar maanden geleden nog gehad en klinkt misschien raar maar de enigste reden die ik me kan bedenken is stress. Dit is telkens in of na een examenperiode
Alle reacties Link kopieren
Ik vond toen ik nog regelmatig schimmeltjes had die canesten eitjes het fijnst. Die zalfjes werken prima voor de buitenkant maar die schimmeltjes komen vooral van binnen. Zo’n eitje breng je in en dan helpt ie je in 24u van je schimmelinfectie af.

Ik had heel vaak schimmelinfecties toen ik mirena had. En later toen ik Essure had.

Je haalt ze gewoon bij de drogist.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Canestanzalf met van die buisjes, zodat je het ook vaginaal kan inbrengen. Volgens mij ook van eigen merk te krijgen.
suzyqfive schreef:
23-06-2019 22:43
Ik vond toen ik nog regelmatig schimmeltjes had die canesten eitjes het fijnst. Die zalfjes werken prima voor de buitenkant maar die schimmeltjes komen vooral van binnen. Zo’n eitje breng je in en dan helpt ie je in 24u van je schimmelinfectie af.

Ik had heel vaak schimmelinfecties toen ik mirena had. En later toen ik Essure had.

Je haalt ze gewoon bij de drogist.
Bedankt! En gebruik je inlegkruisjes? Op internet staat dat is slecht is maar een natte onderbroek is ook niet zo aangenaam.
Jolien123 schreef:
23-06-2019 22:46
Bedankt! En gebruik je inlegkruisjes? Op internet staat dat is slecht is maar een natte onderbroek is ook niet zo aangenaam.
Zeker geen inlegkruisjes! Gewoon wat vaker je onderbroek wisselen. Zorg dat ze van katoen zijn.
Alle drogistmiddeltjes helpen bij mij niets. Ik heb heel regelmatig een infectie. Tegenwoordig slik ik na iedere menstruatie preventief een pil fluconazol. Ik zou zeker de huisarts bellen, dan ben je er zo vanaf i.p.v. eerst een hele tijd aanrommelen!
lilyjo schreef:
23-06-2019 22:50
Alle drogistmiddeltjes helpen bij mij niets. Ik heb heel regelmatig een infectie. Tegenwoordig slik ik na iedere menstruatie preventief een pil fluconazol. Ik zou zeker de huisarts bellen, dan ben je er zo vanaf i.p.v. eerst een hele tijd aanrommelen!
Mijn huisarts schrijft gewoon die eitjes of tubes voor hoor. En is bij de apotheek een stuk duurder dan bij de drogist. De verzekering vergoedt het niet of het valt onder ER.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelf inmiddels een aantal keren last van gehad, verschrikkelijk vervelend. Enkele tips:

- Katoenen ondergoed dragen, wassen op minstens 60 graden.
- Voldoende rust/slapen (stress kan zeker een oorzaak zijn) en gezond eten, niet teveel suikers.
- Ik slik pro-biotica aangezien veel vaginale schimmelinfecties veroorzaakt worden door bacteriën uit de darmen.
- Als je bepaalde zalfjes of vaginale eitjes gebruikt (hier ook enkel baat bij wat de huisarts voorschrijft), denk er dan om dat het rubber van condooms aangetast kan worden en die dus tijdelijk niet veilig zijn.
- Ik kreeg vanwege herhaaldelijke infecties preventief maandelijks Fluconazol, nu echter al een tijdje zonder (wilde huisarts ook een tijdje testen) en nog steeds geen last weer gehad.

Hopelijk is het snel weer over!
Alle reacties Link kopieren
Oh als het vaker voorkomt, behandel je partner mee. Hij kan je nl weer besmetten en zo blijf je aan de gang. Drogisterij zooi helpt bij mij niet.
Update

Omdat ik nog examens heb was mijn plan om morgen naar de apotheek te gaan. Vandaag merk ik dat door het vele spoelen en wisselen van onderbroek ik eigenlijk geen jeuk of extra afscheiding heb.
Het is nog nooit zo snel over gegaan! Zou ik toch voor de zekerheid nog iets kopen of het zo laten?
Jolien123 schreef:
24-06-2019 21:37
Update

Omdat ik nog examens heb was mijn plan om morgen naar de apotheek te gaan. Vandaag merk ik dat door het vele spoelen en wisselen van onderbroek ik eigenlijk geen jeuk of extra afscheiding heb.
Het is nog nooit zo snel over gegaan! Zou ik toch voor de zekerheid nog iets kopen of het zo laten?
Gewoon standaard wat in je nachtkastje hebben. Net als paracetamol.
Als je er steeds last van hebt bij stress kun je overwegen de volgende keer op tijd te beginnen met probiotica. Ik heb laatst deze gebruikt en bij mij was het binnen twee dagen.over:
https://www.voedingssupplementennederla ... gIrbPD_BwE
Jolien123 schreef:
24-06-2019 21:37
Update

Omdat ik nog examens heb was mijn plan om morgen naar de apotheek te gaan. Vandaag merk ik dat door het vele spoelen en wisselen van onderbroek ik eigenlijk geen jeuk of extra afscheiding heb.
Het is nog nooit zo snel over gegaan! Zou ik toch voor de zekerheid nog iets kopen of het zo laten?
Spoelen, met wat? Heb je geen crème gehaald?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven