Gezondheid alle pijlers

Jeuk, jeuk en nog eens jeuk!

24-06-2019 12:32 72 berichten
Heel m'n armen zitten inmiddels onder met muggenbulten en/of uitslag van die processierups. Vanmorgen werd ik wakker en zat er weer een grote rode vlek op m'n arm met allemaal jeukende bultjes. Het gekke is dat ik op m'n benen en romp (bijna) geen bultjes heb maar alleen m'n armen. Ik smeer al met after bite spul en aloe vera maar de jeuk blijft. Zit te twijfelen om maar met deet te gaan smeren maar dat stinkt zo en droogt m'n huid zo uit..

Gebruik sinds een paar dagen ook andere zonnebrand maar als het daarvan is moet ik het op m'n benen, romp ook hebben. En het is speciale zonnebrand voor de gevoelige huid.
Naar de dokter dan maar?
Met deet jaag je de muggen weg,niet de jeuk ;-)
Alle reacties Link kopieren
IK had altijd last van grote, enorm jeukende muggebulten. Verschrikkelijk, maar dan ook echt overal. Gezicht, armen, benen, borsten (!). Ik heb erg zoet bloed geloof ik.
Sinds een ruim jaar slik ik nu cetirizine (vrij in de verkoop bij o.a. de apotheek). Dat had meer te maken met hooikoorts-achtige klachten overigens. Maar sinds ik dat slik, word ik nog wel geprikt door die kutbeesten, maar het jeukt bijna niet meer en de bultjes blijven klein! Wat een verademing is dat zeg!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, zoveel muggenbultjes of iets wat erop lijkt, terwijl ik dat normaal nooit heb. Vooral op mijn armen en een paar op mijn benen. Geen mug gezien en muggenbulten worden bij mij normaal gesproken altijd enorme plakkaten, dus wat het nou is? Ik word in ieder geval gek van de jeuk. Het enige wat enigszins helpt zijn van die Toco Tholin druppeltjes.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 24-06-2019 12:50
11.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nestosyl helpt beter tegen jeuk dan standaard afterbitespul.
Hooikoortpilletjes helpen ook tegen de allergische reactie.
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt mentholgel? Zou ik alleen niet doen als het open is (prikt denk ik enorm).
Alle reacties Link kopieren
Als het gaat om uitslag van de eikenprocessierups dan is het advies om met plakband over je huid te gaan zodat de brandhaartjes blijven plakken, anders blijft het jeuken.
https://www.rodekruis.nl/ehbo-wat-te-do ... essierups/
Alle reacties Link kopieren
Picadura! Soort prikweg maar dan beter. Afterbite, azarin ed hielp amper, maar dit spul: top!
Alle reacties Link kopieren
Bedwantsen?
Ik hoor niks anders, overal om me heen, het is in de meeste gevallen de eikenprocessierups.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
24-06-2019 13:06
Als het gaat om uitslag van de eikenprocessierups dan is het advies om met plakband over je huid te gaan zodat de brandhaartjes blijven plakken, anders blijft het jeuken.
https://www.rodekruis.nl/ehbo-wat-te-do ... essierups/
Dit! Zo'n plakroller, bedoeld voor hondenharen, werkt nog beter.
The time is now
Ik heb nu menthol gel. Was nog een opgave om dat te vinden want bij Kruidvat overal uitverkocht en mijn apotheek had de allerlaatste tube en zei dat het niet aan te slepen is op het moment.
Alle reacties Link kopieren
Kleding plakband rollers halen (die voor haar op kleding) die kleven niet erg maar genoeg om de haartjes van de rups te verwijderen en bij de appotheek een tube Levomenthol 1% halen. Werkt top na 2x ben je ervan af.
vivapimpelmees schreef:
24-06-2019 12:49
Nestosyl helpt beter tegen jeuk dan standaard afterbitespul.
Hooikoortpilletjes helpen ook tegen de allergische reactie.
Bij mij niet. Ik krijg ook grote bulten die langer dan een week blijven zitten.

Ik gebruik Prikweg van VSM om de jeuk wat te verlichten. Bij mij werkt dat goed tegen de jeuk en het koelt de plek ook wat.
Bij de kruidvat hier was het anti muggen en ongedierte schap zo goed als leeg op 3 flesjes deet na en wat van die kaarsen. Gelukkig had ik al after bite maar er stonden dus echt 3 mensen voor het schap die dachten van okee wat nu dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook vreselijk, zit helemaal onder! Durf niet meer te gaan fietsen. Er zit nu zelfs een bult op mijn ooglid. (Naast knieholtes, buik, rug, voeten, bovenbenen, billen, borst en hals) Volgens mij komt het door de processierups. Azijn helpt ook niet lang. Ik ga even alles doorlezen hier en hoop op de gouden tip. :|
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn heel veel bomen met zo’n lint erom, volgens mij stikt het van die beesten. Voorgaande jaren nooit last van gehad. Inmiddels word ik wel gek van de jeuk.
Ik heb aan de apotheek laten zien wat ik had en die dacht dat het gewoon wel muggenbulten waren en niet van die rups. Maar ik betwijfel of het alleen muggenbulten zijn. Ben gister ook uren in het bos geweest. Heb vanmiddag weer 2 bultjes erbij gekregen op m'n been maar ik heb geen beest gezien.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het er echt vanaf hangt waar je woont. Ik woon in Brabant en daar is de overlast van de processierups echt extreem!
Do you want to be right? Or happy?
Hier zit ook heel het gezin onder de bultjes. Wij zijn ook al dagen op muggenjacht en zagen ze nergens...Die rotrupsen zitten hier in de buurt ook overal. Ons wasrekje stond lekker buiten met het mooie weer, misschien is dat de reden dat we ook onder de kleding onder de bultjes zitten.
libe schreef:
24-06-2019 20:44
Denk dat het er echt vanaf hangt waar je woont. Ik woon in Brabant en daar is de overlast van de processierups echt extreem!
Yep Brabant. Heb net een kaartje gevonden waarop meldingen staan waar ze zijn aangetroffen en laat ik daar nou net gisteren zijn langs gefietst. Geen waarschuwingen gezien dus wellicht waren ze al weggehaald.
Alle reacties Link kopieren
De gezicht face wash van Bioré (zwart spul, verkrijgbaar bij Kruidvat) voelde net heerlijk fris / tintelend op mijn jeukende huid. Ik heb er mijn benen mee gewassen. Daarna mentholpoeder erop gedaan.
En verder helpen hooikoorts tabletjes ook.
Vooral niet krabben (hoe moeilijk ook) want dat maakt het echt alleen maar erger.
Met blote benen voor de airco gaan liggen voelde ook erg verkoelend trouwens.
Te heet douchen kreeg ik juist meer jeuk van.
Strakke broek wekte bij mij minder jeuk-prikkels op dan dunne/losse kleding die langs mijn benen floddert.
Smeren met Azaron hielp gister ook een beetje. Prikweg van VSM hielp mij niet. Verder zou Aloë Vera of Calendula ook goed helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook helemaal onder de bulten van de processierups. Ik woon in Brabant.

Ik ben 2 keer naar het werk gefietst. 20 km langs de rand van een bos. Wat een ellende. Ik sta helemaal onder. Ook onder bedekte delen. Al jaren fiets ik in de zomer deze route. Maar nog nooit deze overlast gehad. Voorlopig pak ik maar de auto. Wat een overlast kunnen die beestjes veroorzaken zeg. Hopelijk vinden ze een goede manier om ze te bestrijden. Want als dit ieder jaar zo gaat zijn.
Het is echt vervelend idd! Hier ook Brabant en fiets elke ochtend met de kindjes langs het bos. Nu we allemaal stijf van de bultjes staan (het duurde even voor het kwartje viel, waardoor dit zou kunnen komen..), vanochtend een andere route geprobeerd, maar er staan werkelijkwaar op elke straathoek eikenbomen hier, dus ik geloof niet dat het heel veel uitmaakt hoe we fietsen. Hoop dat er idd een goede bestrijdings-oplossing komt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven