Gezondheid alle pijlers

Afdingen bij de tandarts?

27-06-2019 12:36 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geval is, man krijgt 6 implantaten in de bovenkaak. Daar hebben we een offerte voor gehad van 5500 euro. Hij wil graag narcose, kwam er 2500 euro bij.
Dus zitten wel al op 8000 euro.
Dan komt de vaste porseleinen brug er nog bij. Een klikgebit is voor hem geen optie. Die reden houd ik graag prive.
Nu hadden we gedacht voor die porseleinen brug nog 4000 of 5000 euro kwijt te zijn. Noemde hij een prijs van 8000 euro. *shock*
Even schoot het door me heen om te gaan afdingen, maar heb t niet gedaan, weet niet of dat wel mag/kan.
Andere optie is nog als de implantaten erin zitten rond gaan bellen wat een brug elders kost. De implantaten moeten toch nog ca. 4 maanden vastgroeien.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
nee natuurlijk kan dat niet.. er zijn codes met vaste tarieven..
Alle reacties Link kopieren
is een tandartsverzekering nog mogelijk?

afdingen doen tandartsen niet aan, je kunt natuurlijk kijken of het elders goedkoper kan
poldervrouw schreef:
27-06-2019 12:37
nee natuurlijk kan dat niet.. er zijn codes met vaste tarieven..
Werkt dat ook zo met materialen als een brug e.d.?
poldervrouw schreef:
27-06-2019 12:37
nee natuurlijk kan dat niet.. er zijn codes met vaste tarieven..
Nee hoor. De verzekeraar heeft wel maximum vergoedingen per code. Maar een tandarts kan dara boven gaan zitten. Ze hebben hun eigen tarieven wel vast staan. Afdingen lijkt me kansloos maar rondshoppen wel.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 27-06-2019 12:41
26.03% gewijzigd
Rondvragen bij andere tandartsen.
lilalinda schreef:
27-06-2019 12:38
is een tandartsverzekering nog mogelijk?

afdingen doen tandartsen niet aan, je kunt natuurlijk kijken of het elders goedkoper kan
Je kan niet een andere of hogere aanvullende tandartsverzekering afsluiten midden in een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
27-06-2019 12:40
Je kan niet een andere of hogere aanvullende tandartsverzekering afsluiten midden in een jaar.
maar als het niet dringend is, kun je wel in oktober een nieuwe nemen en die maanden uitzingen
(maar goed, vandaar mijn vraag, of die mogelijkheid er is. Qua gezondheid en Qua verzekeringsvoorwaarden)
Alle reacties Link kopieren
Wat een bedragen zeg. 8-.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
2500€ voor narcose????
Ben ook ooit onder narcose geweest bij een angsttandarts er moest veel gebeuren en moest dat zelf betalen was nog geen 1000€ toen, 2500€ lijkt me best veel.
Alle reacties Link kopieren
8000 euro voor de brug zelf?
En dat komt dan bovenop het andere bedrag van 8000 euro?

8000 euro voor een brug is toch een extreem hoog bedrag?

Ik heb vorig jaar een brug geplaatst voor drie elementen.
Weliswaar zonder implantaten maar over mijn eigen tanden geplaatst, maar dat heeft mij in totaal 1600 euro gekost, alle werkzaamheden plus de porseleinen brug..
Jeetje wat een geld. Ik zou dan voor een kunstgebit gaan (dat hoeft niet perse een klikgebit te zijn toch?).
Alle reacties Link kopieren
De verzekering vergoed niks. Dus dat heeft geenzin.
madeliefjees wijzigde dit bericht op 14-11-2019 14:36
57.85% gewijzigd
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Al zou je nu voor de hoogste verzekering gaan, dan nog is er vaak een wachttijd van minimaal een jaar voor groot onderhoud. Plus je premies zijn hoog.

Je kunt rondshoppen maar ik verwacht dat je alsnog flink zult moeten lappen. Als geld een issue is zou ik de narcose skippen en gewoon lokale verdoving doen. Dat kost aanzienlijk minder.
Madeliefjees schreef:
27-06-2019 12:50
De verzekering vergoed niks. Dus dat heeft geen nut.
We schrokken echt van de prijs van de porseleinen brug. Deze tarieven liggen niet vast hoor, elke tandtechniker bepaalt zn eigen prijs.

Maar er zijn wel maximumtarieven vastgelegd:

https://www.tandarts.nl/tandartstarieven/2019
Alle reacties Link kopieren
shining_star schreef:
27-06-2019 12:48
Jeetje wat een geld. Ik zou dan voor een kunstgebit gaan (dat hoeft niet perse een klikgebit te zijn toch?).
Kunstgebit heeft hij al. Dat is drama, hij kan er niet aan wennen, vandaar dat we gespaard hebben voor implantaten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Sommige mensen gaan naar een kliniek in Thailand om hun gebit te laten doen. Heb je voor dat zelfde geld gelijk ook 4 weken vakantie in de tropen naast je behandelingen. Ik vind het heel erg veel geld en zou het er niet voor over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
27-06-2019 12:52
Maar er zijn wel maximumtarieven vastgelegd:

https://www.tandarts.nl/tandartstarieven/2019
Het is geen tandarts, het is de tandtechniker die de brug maakt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
27-06-2019 12:52
Kunstgebit heeft hij al. Dat is drama, hij kan er niet aan wennen, vandaar dat we gespaard hebben voor implantaten.
Dus daar wringt de schoen...al eens door een andere partij naar het kunstgebit laten kijken?

Edit; bedoel je trouwens dat het gebit blijft irriteren of vindt hij het niet mooi?
anoniem_63972f32e201f wijzigde dit bericht op 27-06-2019 12:55
12.90% gewijzigd
Ik zou ook kijken naar het gebruikte materiaal. Een goedkopere brug kan gemaakt zijn van kwalitatief minder materiaal.
Daarom vind ik zo'n tandartsverzekering ook een kat in de zak; je betaalt je scheel maar dingen die veel geld kosten zoals implantaten vergoeden ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik was voor 2 implantaten met een kroon al zo’n € 4600 kwijt met gewone verdoving.
Is gewoon hartstikke duur.
Alle reacties Link kopieren
Wat een idiote bedragen zeg. 8000 euro voor een brug met 6 elements. Ik betaalde nog geen 3000 voor een brug met 4. Is al weer even geleden maar toch. Als ik jullie was zou ik maar flink gaan shoppen, desnoods in België, wasschijnt daar stukken goedkoper per te zijn.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-06-2019 12:52
Sommige mensen gaan naar een kliniek in Thailand om hun gebit te laten doen. Heb je voor dat zelfde geld gelijk ook 4 weken vakantie in de tropen naast je behandelingen. Ik vind het heel erg veel geld en zou het er niet voor over hebben.
Toen ik in Thailand was heb ik gesproken met een vrouw uit Amerika die daar kwam voor implantaten. Gebitstoerisme.

Ik heb zelf ook fikse tandartsrekeningen en ik kijk bijna nergens meer van op maar 8K voor een brug vind ik buitensporig hoog. Klopt dat wel?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-06-2019 12:54
Daarom vind ik zo'n tandartsverzekering ook een kat in de zak; je betaalt je scheel maar dingen die veel geld kosten zoals implantaten vergoeden ze niet.
Nee, klopt. Ik heb wel een verzekering (middenmoot) maar dat is omdat ik zeker weet dat ik daar iets mee bespaar. Alleen al omdat ik 4x per jaar naar de mondhygieniste ga en 2x controle. Scheelt me uiteindelijk iets van 80 euro per jaar met de verzekering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven