Gezondheid alle pijlers

Menstruatie stoppen met roken

03-07-2019 12:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels een maand gestopt met roken en merk dat mijn menstruatie niet op gang komt ( 8 dagen overtijd, niet zwanger). Nu is mijn cyclus sowieso niet de meest regelmatige, maar dit is wel wat extreem. Ik "voel" me echter ongesteld, misselijk, opgeblazen, borsten gevoelig. Toch word ik maar niet ongesteld
Ik vroeg me af of dit te maken zou kunnen hebben met het stoppen met roken of de stress die ik hierdoor heb? Ik kan namelijk nergens vinden of stoppen met roken van invloed is op de hormoonhuishouding.
anoniem_222561 wijzigde dit bericht op 03-07-2019 12:38
9.76% gewijzigd
Ik denk door de stress ja.
Tja... hoe oud ben je?
Je hebt jaren lang je lichaam vergiftigd en dat is nu aan het herstellen, dus het kan zijn dat je cyclus ook anders wordt omdat het niet meer gestuwd wordt door nicotine. Denk niet dat het iets met stress te maken heeft, het lichaam is veel meer gestressed door de verslaving aan tabak. Je komt nu juist langzamerhand tot rust, let maar op.

Volhouden hoor! Het komt wel weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie berichten! Ik ben in de twintig. Heb zo'n 12 jaar vast gerookt inderdaad en blij dat ik gestopt ben. Alleen de menstruatie baarde mij een beetje zorgen. Zeker omdat ik alle klachten heb behalve de menstruatie zelf. Maar hopelijk vindt mijn lichaam snel weer een goede balans!
Alle reacties Link kopieren
en echt niet zwanger??
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-07-2019 12:50
en echt niet zwanger??
Heb afgelopen maand maar 1 keer seks gehad (veilig) en vanochtend een zwangerschapstest gedaan die negatief uitviel. Dus ik ga ervan uit dat ik niet zwanger ben..
Offtopic: Superknap dat je gestopt bent met roken. Respect, hoor.
Ik heb vroeger precies hetzelfde gehad toen ik gestopt was met roken. Ik werd ook niet ongesteld als ik stress had. Ik had ook stress voor onze trouwdag en toen werd ik ook niet meer ongesteld. Hetzelfde had ik als ik stopte met roken.
Lekker zeg, gestopt met roken! Hou je taai!
Alle reacties Link kopieren
Superlief jullie reacties!! Motiveert mij nog meer. Ik ben vastbesloten om het stoppen vol te houden. Ben klaar met het vergiftigen van mijzelf.
Ook prettig om te horen dat ik niet de enige ben met het menstruatie probleem. Kon er weinig over terugvinden
Alle reacties Link kopieren
Roken heeft invloed op de hormoonhuishouding, er staan verschillende onderzoeken online. Je hormoonhuishouding zal nu ook een flinke verandering doorgaan, wat weer invloed kan hebben op je menstruatie. Is denk ik niks om je zorgen over te maken.

Heel knap dat je gestopt bent! Volhouden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven