Gezondheid alle pijlers

Eten dunne mensen de hele dag door?

10-07-2019 09:28 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik was vroeger altijd slank maar op een gegeven moment hebben we een paar heftige jaren gehad waarbij ik wel 40 kilo aan kwam. Nu ben ik door allerhande diëten al 20 kwijt maar nu blijf ik al een half jaar hangen. Er mogen er dus nog wel 20 af. Afgelopen week ben ik begonnen met het eten van kleine porties. Ik eet alles gewoon. Om de 2 uur ongeveer een kleine portie van iets. Gezond en ongezond. Ineens was ik een halve kilo kwijt! Is dit nu wat dunne mensen bedoelen met : 'ik eet alles wat ik wil' en 'ik eet de hele dag door'?

Ben jij dun of slank? Wil je me vertellen wat je eet op een dag? En dan vooral de portie grootte ervan....

Heb ik hier nu echt het geheim van slanke mensen ontdekt? Ik krijg weer een sprankje hoop. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben slank en eet de hele dag door. Komt door aanleg in de eerste plaats, lichaamsbouw, weinig vet en zoet eten, vrijwel geen alcohol en vooral veel sporten.
Alle reacties Link kopieren
shining_star schreef:
10-07-2019 11:32
Ik heb een BMI van 21. Ik eet altijd gestructureerd en op gezette tijden. Behalve in het weekend, dan kan het tijdstip verschillen. Wat ik altijd eet op een dag zijn 5 boterhammen met mager vlees beleg, komkommer, paprika, een ei (gebakken of gekookt), 2 stuks fruit, 200gr yoghurt of kwark, 300gr groenten, 150gr gekookte aardappelen of 100gr rijst, 180gr kip of 200gr vis. Ik drink alleen water, thee en koffie zonder suiker. Nooit frisdrank, nooit alcohol.
En natuurlijk zijn er weleens dagen dat er iets anders lekkers in gaat zoals een kommetje chips, maar dat is wel echt uitzondering..zeg maar 1x per maand ofzo.
Ik voel me prettig bij strak eten. Ik hoef er namelijk nooit over na te denken en voel me topfit.
Wauw heel knap en gedisciplineerd. Dat krijg ik nooit voor elkaar 😢
Alle reacties Link kopieren
Arlandria schreef:
10-07-2019 11:35

Veel succes en ik hoop dat je binnenkort weer beter in je vel zit :)
Dankjewel! Het is echt een heel lang gevecht met mezelf maar ik wil de hoop nog niet opgeven. Heel lief dat je dat zegt.
Anoniempjerosso schreef:
10-07-2019 09:36
Ik eet meestal in de ochtend 2 crackertjes met humous. Rond 12 uur eet ik een koekje op werk/of een bakhe fruit ofzo. Rond 3 uur eet ik een pistoletje met avocado (i loveee avocado) en als avond eten eet ik wat ik wil hoeveel ik wil. Na het avondeten eet ik niets meer alleen kopje thee drink ik nog. Oja en ik drink geen alcohol, ik merk altijd dat ik dik word als ik alcohol drink, al is het maar 1 glas wijn bij het avond eten.

Ik ben 1.78 en weeg ongv 65kg dus ik ben niet extreem slank ofzo maar gewoon “normaal” en heb maat 38
Dit vind ik extreem weinig.
RJB schreef:
10-07-2019 15:13
Wauw heel knap en gedisciplineerd. Dat krijg ik nooit voor elkaar 😢
Ik denk dat je 'een manier' van eten moet zien te vinden die voor jouw lichaam en geest werkt. Welke manier dat is kan niemand je zeggen, je zult het zelf moeten proberen.

Vergeet niet dat je lichaam ook tijd nodig heeft om aan een ander ritme en andere brandstof te wennen. Gooi niet meteen de handdoek in de ring.
Andersom werkt trouwens precies zo..als ik nu slecht eet dan reageert mijn lichaam daar op. En dan wil je het wel laten..

Als je door de bomen het bos niet meer ziet kun je misschien een voedingscoach o.i.d. om advies vragen. Die kan je een basis geven in voeding en heeft vaak veel tips!
Succes!!
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
10-07-2019 15:26
Dit vind ik extreem weinig.
Dat ligt eraan. De omschrijving van het avondeten is nogal vaag. Wat is dat? Een kilo lasagne of een bord salade? Overdag, wat wel gespecificeerd is, is inderdaad heel erg weinig.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond uit eten geweest en geen buikpijn want alleen een voorgerecht besteld 😀 nog meer mensen die dit doen?
RJB schreef:
10-07-2019 22:09
Vanavond uit eten geweest en geen buikpijn want alleen een voorgerecht besteld 😀 nog meer mensen die dit doen?
Ja, dat doen heel veel mensen in mijn omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Het enige 'geheim' is minder calorieën innemen dan je verbruikt (afvallen) of ongeveer evenveel calorieën innemen als je gebruikt (op gewicht blijven).
Hoe je dat doet boeit verder niet. Kleine hapjes, een paar grote happen, niet eten, veel verbranden.. alles kan.
Doe wat je het beste bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben slank en eet afwisselend normaal brood (4 a 6 broodjes per dag, 2 per keer) en koolhydraatarmbrood (dan heb ik echt meer dan genoeg aan 4 per dag.). Beleg is geitenkaas en/of appelstroop, rookvlees, kipfilet, vegetarische smeerworst, hummus, sandwichspread. Koolhydraatarm eet ik niet om af te vallen, maar voel me er fitter bij minder koolhydraten. Tussendoor dingen als noten, snack a jacks, zakje chips, yoghurt, mailwafels, soep, fruit, proteinereep... kan van alles zijn.

's Avonds een normale portie warm eten. Vandaag bijv. noodles gegeten, met roerbakgroenten en gekruide wokreepjes (nep-vlees).
Voordat ik ga slapen, eet ik vaak nog een broodje. Anders heb ik teveel trek om in slaap te vallen.
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 10-07-2019 23:12
8.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet alleen om het aantal calorieën zoals veel mensen zeggen. Iedereen reageert anders op voedsel:

https://www.topics.nl/dieetboeken-werke ... ent=topics
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Ik val af als ik meer eet op een dag dan ik normaal gesproken doe en doe dat met een koolhydraatarm dieet.
Ik krijg dagelijks meer calorieën binnen dan ik verbruik en toch val ik af en daaruit blijkt maar dat het daar niet om gaat, niet om hoeveel je eet, maar om wat je eet.
Malagueña schreef:
10-07-2019 22:55
Het gaat niet alleen om het aantal calorieën zoals veel mensen zeggen. Iedereen reageert anders op voedsel:

https://www.topics.nl/dieetboeken-werke ... ent=topics
Ja, ieder mens is anders en reageert anders op de diverse calorieën. Maar zo ingewikkeld hoef je het echt niet te maken. Minder calorieën innemen is toch echt de eenvoudigste manier om af te vallen. En ja, bij de één gaat dat dan vele malen sneller dan bij de ander. En de één heeft meer baat bij het schrappen van koolhydraten dan de ander. Maar over het algemeen betekent minder calorieën bij gelijke verbranding gewoon dat je afvalt. Heel simpel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben slank. Ik sport niet en ik snoep redelijk veel. Dit eet ik op een dag ongeveer:

Ontbijt: 1 of 2 boterhammen met zoetigheid, kop koffie met melk.
Lunch: 1 of 2 boterhammen met kaas, Paturain o.i.d. Glas melk
Eind van de middag: bakje chips
Avondeten: Veel groente, 3/4e vleesje, 3 aardappelen met jus
Toetje: vla of ijs
Rond 20 u: koffie met koek of gebakje
Soms s avonds nog chips, chocolade of koek.

Tussendoor drink ik bijna altijd water. Ik drink geen alcohol. Ik doe bijna alles lopend, loop meerdere kilometers per dag.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-07-2019 23:00
Ja, ieder mens is anders en reageert anders op de diverse calorieën. Maar zo ingewikkeld hoef je het echt niet te maken. Minder calorieën innemen is toch echt de eenvoudigste manier om af te vallen. En ja, bij de één gaat dat dan vele malen sneller dan bij de ander. En de één heeft meer baat bij het schrappen van koolhydraten dan de ander. Maar over het algemeen betekent minder calorieën bij gelijke verbranding gewoon dat je afvalt. Heel simpel.

Nou ja zo simpel is het dus niet. Als TO vooral dingen at die haar lichaam omzet in vet dan lukte het daarom misschien niet. Zou kunnen dat ze nu met steeds kleine porties ook meer dingen eet die haar lichaam niet omzet in vet, waardoor ze nu wel afvalt.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben slank en eet niet zoals in je openingspost, dus mijn geheim is het in ieder geval niet.

Wat mijn "geheim" wel is weet ik niet, want ik eet gewoon veel brood, slecht beleg, chips, koekjes en weet ik veel wat, en ik heb ook een zittend beroep, maar dingen die mij wel opvallen zijn bijvoorbeeld: de portiegrootte van maaltijden bij mijn familie en die van mijn schoonfamilie (bijv twee grote borden helemaal vol bij zijn ouders met de pan op tafel versus bijv. een bord met 3 aardappelen, groente en vlees en dan is het gewoon op, bij mijn ouders --> ik eet niet zoals mijn ouders maar het verschil valt echt op), dat mijn vriend gewoon dooreet als hij vol zit omdat het eten "op moet" terwijl ik dan zelf stop, hij veel royaler is met olie, sausjes, en weet ik wat bij het eten. Misschien dat deze kleine dingen optellen, want in principe eten we "hetzelfde" en heb ik nooit dat ik op mijn gewicht moet letten of daar bewuste keuzes voor moet maken. Maar het kan ook dat ik gewoon veel mazzel heb.
Alle reacties Link kopieren
mater_matuta schreef:
11-07-2019 07:59
Ik ben slank. Ik sport niet en ik snoep redelijk veel. Dit eet ik op een dag ongeveer:

Ontbijt: 1 of 2 boterhammen met zoetigheid, kop koffie met melk.
Lunch: 1 of 2 boterhammen met kaas, Paturain o.i.d. Glas melk
Eind van de middag: bakje chips
Avondeten: Veel groente, 3/4e vleesje, 3 aardappelen met jus
Toetje: vla of ijs
Rond 20 u: koffie met koek of gebakje
Soms s avonds nog chips, chocolade of koek.

Tussendoor drink ik bijna altijd water. Ik drink geen alcohol. Ik doe bijna alles lopend, loop meerdere kilometers per dag.
Ja zoiets zou ook bij mij passen. Kleine porties, gezond, en genoeg ruimte om wat te snoepen. Goed dat je veel beweegt. Dat verschilt bij mij nogal. Bedankt. Goed voorbeeld! Hoe lang ben je en hoeveel weeg je als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
menta schreef:
11-07-2019 08:36
Ik ben slank en eet niet zoals in je openingspost, dus mijn geheim is het in ieder geval niet.

Wat mijn "geheim" wel is weet ik niet, want ik eet gewoon veel brood, slecht beleg, chips, koekjes en weet ik veel wat, en ik heb ook een zittend beroep, maar dingen die mij wel opvallen zijn bijvoorbeeld: de portiegrootte van maaltijden bij mijn familie en die van mijn schoonfamilie (bijv twee grote borden helemaal vol bij zijn ouders met de pan op tafel versus bijv. een bord met 3 aardappelen, groente en vlees en dan is het gewoon op, bij mijn ouders --> ik eet niet zoals mijn ouders maar het verschil valt echt op), dat mijn vriend gewoon dooreet als hij vol zit omdat het eten "op moet" terwijl ik dan zelf stop, hij veel royaler is met olie, sausjes, en weet ik wat bij het eten. Misschien dat deze kleine dingen optellen, want in principe eten we "hetzelfde" en heb ik nooit dat ik op mijn gewicht moet letten of daar bewuste keuzes voor moet maken. Maar het kan ook dat ik gewoon veel mazzel heb.
Ja precies, ik denk echt wel dat de portie grootte veel uit maakt en echt verschil kan maken.
Malagueña schreef:
11-07-2019 08:17
Nou ja zo simpel is het dus niet. Als TO vooral dingen at die haar lichaam omzet in vet dan lukte het daarom misschien niet. Zou kunnen dat ze nu met steeds kleine porties ook meer dingen eet die haar lichaam niet omzet in vet, waardoor ze nu wel afvalt.
Ik durf te wedden dat TO in totaal ook gewoon minder is gaan eten. Met haar voorgerecht als hoofdgerecht bijvoorbeeld.

Als ze het echt wil testen, dan moet ze haar normale hoeveelheid eten op een hoop gooien en dat in kleinere porties over de dag verdelen. Maar ik denk dat TO nu bewuster en dus minder eet.
Is het ook niet zo dat sommige mensen gewoon sneller dik zijn dan anderen? Iets met stofwisseling of hoeveel calorieën je lichaam verbrandt in rust?
Ik denk dat de 1 gewoon veel meer moeite heeft om slank te zijn dan de ander
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-07-2019 09:57
Ik durf te wedden dat TO in totaal ook gewoon minder is gaan eten. Met haar voorgerecht als hoofdgerecht bijvoorbeeld.

Als ze het echt wil testen, dan moet ze haar normale hoeveelheid eten op een hoop gooien en dat in kleinere porties over de dag verdelen. Maar ik denk dat TO nu bewuster en dus minder eet.

Zou uiteraard ook kunnen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Evenzowantja schreef:
11-07-2019 10:00
Is het ook niet zo dat sommige mensen gewoon sneller dik zijn dan anderen? Iets met stofwisseling of hoeveel calorieën je lichaam verbrandt in rust?
Ik denk dat de 1 gewoon veel meer moeite heeft om slank te zijn dan de ander
Voor de één is het moeilijker dan voor de ander en uitzonderingen daar gelaten maar iedereen valt af bij expeditie Robinson en niemand kwam dik uit een concentratie kamp dus ik geloof daar toch niet zo in. In het geval van mezelf heb ik het er gewoon aangegeten door alle stress. Daarmee dus ook slechte gewoontes aangeleerd en dat is moeilijk om weer af te leren maar ik eet nu zeker minder dan 2 jaar geleden. Maar nu blijf ik dus hangen dus om verder af te vallen zal ik nog minder moeten eten.
Evenzowantja schreef:
11-07-2019 10:00
Is het ook niet zo dat sommige mensen gewoon sneller dik zijn dan anderen? Iets met stofwisseling of hoeveel calorieën je lichaam verbrandt in rust?
Ik denk dat de 1 gewoon veel meer moeite heeft om slank te zijn dan de ander
Dat is zeker waar. Maar als je je eigen calorie-inname terugbrengt ten opzichte van wat je voorheen innam, valt bijna iedereen in eerste instantie af. Tot op zekere hoogte, sommige mensen zullen nooit een sprietje worden.
Alle reacties Link kopieren
menta schreef:
11-07-2019 08:36
Ik ben slank en eet niet zoals in je openingspost, dus mijn geheim is het in ieder geval niet.

Wat mijn "geheim" wel is weet ik niet, want ik eet gewoon veel brood, slecht beleg, chips, koekjes en weet ik veel wat, en ik heb ook een zittend beroep, maar dingen die mij wel opvallen zijn bijvoorbeeld: de portiegrootte van maaltijden bij mijn familie en die van mijn schoonfamilie (bijv twee grote borden helemaal vol bij zijn ouders met de pan op tafel versus bijv. een bord met 3 aardappelen, groente en vlees en dan is het gewoon op, bij mijn ouders --> ik eet niet zoals mijn ouders maar het verschil valt echt op), dat mijn vriend gewoon dooreet als hij vol zit omdat het eten "op moet" terwijl ik dan zelf stop, hij veel royaler is met olie, sausjes, en weet ik wat bij het eten. Misschien dat deze kleine dingen optellen, want in principe eten we "hetzelfde" en heb ik nooit dat ik op mijn gewicht moet letten of daar bewuste keuzes voor moet maken. Maar het kan ook dat ik gewoon veel mazzel heb.
Dat scheelt ook. Ik krijg altijd te horen dat ik weinig eet bij het avondeten. Maar ik eet in verhouding vaak veel groente (ong. 60%), beperkt rijst/pasta/aardappelen (25%) en weinig vlees (15%). En dan heb ik voldoende en nee, dan wil ik niet nog een extra gehaktbal of speklapje of aardappelen. Oké qua groente wil ik dan nog wel eens een extra schep nemen, vind ik namelijk lekkerrrrr! Maar de meesten eten gewoon 1,5-2 keer zoveel en dan voor al meer vlees, meer rijst/pasta/aardappelen. En ja als ze dan ook (net als ik) 's avonds nog koek, chips of zo pakken, dan ga je snel in de plus.

Ik hoor wel altijd dat ik maar mazzel heb dat ik zo slank ben. Maar aan de andere kant, ik eet ook gewoon minder per keer, ik sla bewust soms iets lekkers zoals taart en snoep af, ik beweeg/sport elke dag voldoende. Dat laatste vind ik gewoon leuk en fijn, maar het is natuurlijk wel een verschil. Veel mensen denken dat er geen verschil is tussen 2x per week in de fitness bezig bent en de rest van de week zittend (op werk/in de auto/thuis) doorbrengen. En mijn bijna dagelijks sporten, sowieso dagelijks bewegen wandelen/fietsen (geen auto). Al is het maar dat ik minder tijd heb om te snoepen, hardlopen/wandelen en drop eten, gaat slecht samen. :hihi:

Volgens mij sportarts kwam ik met mijn beweegpatroon slechts aan voldoende! Dus de meeste mensen om mij heen komen hier niet eens aan!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Evenzowantja schreef:
11-07-2019 10:00
Is het ook niet zo dat sommige mensen gewoon sneller dik zijn dan anderen? Iets met stofwisseling of hoeveel calorieën je lichaam verbrandt in rust?
Ik denk dat de 1 gewoon veel meer moeite heeft om slank te zijn dan de ander
Ik denk wel dat de een meer aanleg heeft dan de ander en sommigen hebben nou eenmaal een stevigere bouw dan hun tengere buurvrouw. Sommige mensen lijken ook dikker bij hetzelfde gewicht, zelfs dat. Maar niemand (tenminste, bij gezonde mensen) hoeft dik te worden. Als je gewoon gezond en niet teveel eet en je beweegt voldoende, dan word je hooguit mollig, niet 20 kilo te zwaar. Het is alleen zo dat wanneer je eenmaal te zwaar bent en het moet er weer af, dat lastig is, en hoe vaker je jojoot, hoe moeilijker het volgens mij wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven