Gezondheid alle pijlers

Splinter van haar in voet

10-07-2019 10:06 58 berichten
Ik vraag mij al tijden af of meer mensen hier last van hebben. Ik loop thuis op blote voeten en heb bijna elke dag wel dat een haartje van een poes of hoofdhaartje van onze peuter in de hiel of bal van mijn voet steken. Ik stofzuig elke dag en heb gepedicuurde voeten met weinig eelt. Toch porren die haartjes zich in het het eelt van mijn voeten. Het voelt als een splinter en is er makkelijk uit te trekken.

Ik dacht dat wel meer mensen het zouden hebben maar lees op de website van de Daily Mail (voor al uw Brexit + Sussex roddels) dat het niet zo veel voorkomt: https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... -heel.html

Maar ik ben toch niet de enige met katten en dunne peuterhaartjes op de vloer? Dus vraag ik mij af hoe bijzonder dit is dat er een ‘nieuwsbericht’ over geschreven hoeft te worden. Wie heeft er ook wel eens een haartje in zijn voet steken?
Ik heb het ook wel op andere delen van mijn lijf gehad. Zelfs eentje die helemaal onder de huid was gaan zitten en voor een behoorlijke ontsteking zorgde.
Alle reacties Link kopieren
Hoe hard zijn die haren dat ze in eelt blijven steken?!?
Ik heb katten en een parttime hond en ik stofzuig te weinig. Maar haartjes in mijn voet? Nooit! Die komen niet door mijn huid heen.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit van gehoord, ik wist ook niet dat dat kon. Ik heb hier honden en loop ook altijd op blote voeten, stofzuig ook elke dag maar er liggen natuurlijk wel eens haren, gelukkig nog nooit last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Altijd katten en honden gehad maar nog nooit haartjes in mijn voet.
I like being a mess. It's who I am.
Tia.Dalma schreef:
10-07-2019 10:08
Hoe hard zijn die haren dat ze in eelt blijven steken?!?
Dit dus.
En dat nog wel in gepedicuurde voeten met weinig eelt.
Tia.Dalma schreef:
10-07-2019 10:08
Hoe hard zijn die haren dat ze in eelt blijven steken?!?


Juist niet hard. Heel flexibel. Onze peuter heeft dun krulhaar.

De dikke snorharen van poezen doen dit niet.
lise1985 schreef:
10-07-2019 10:08
Ik heb het ook wel op andere delen van mijn lijf gehad. Zelfs eentje die helemaal onder de huid was gaan zitten en voor een behoorlijke ontsteking zorgde.


Dus ook in je voeten?

Wat naar zo’n ontsteking :(
GlitterCupcake schreef:
10-07-2019 10:13
Dus ook in je voeten?

Wat naar zo’n ontsteking :(
Nee, niet in mijn voeten. Maar we hebben ook geen huisdieren. Het ging bij mij om mensenhaar.
GlitterCupcake schreef:
10-07-2019 10:13
Dus ook in je voeten?

Wat naar zo’n ontsteking :(
Nee, niet in mijn voeten. Maar we hebben ook geen huisdieren. Het ging bij mij om mensenhaar.
Alle reacties Link kopieren
:rolling: Wát een hysterisch artikel van de DailyMail

Ja hoor ik heb ze ook wel eens, gelukkig niet dagelijks, vooral snorharen van katten zijn kleredingen.
En ook een mensen-haar-splinter wel eens aan de bovenkant van voet gehad
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er juist door die pedicures last van hebt.
Alle reacties Link kopieren
Vier kinderen, een kat en een man met baard ... maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Mijn voeten worden alleen grijs.
lise1985 schreef:
10-07-2019 10:08
Ik heb het ook wel op andere delen van mijn lijf gehad. Zelfs eentje die helemaal onder de huid was gaan zitten en voor een behoorlijke ontsteking zorgde.
Was dat dan niet gewoon een ingegroeide haar van jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Ja, laatst toevallig! Voelde iets prikken in mijn grote teen. Stak er een kattenhaar uit.
Kat is ondertussen al 12 en dit was de eerste keer.
Teaus schreef:
10-07-2019 10:15
:rolling: Wát een hysterisch artikel van de DailyMail

Ja hoor ik heb ze ook wel eens, gelukkig niet dagelijks, vooral snorharen van katten zijn kleredingen.
En ook een mensen-haar-splinter wel eens aan de bovenkant van voet gehad
De hele DailyMail is hysterisch :-P) Het leest wel lekker weg.

Maar jij hebt het dus met snorharen? Ik juist met die niet.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
10-07-2019 10:16
Ik denk dat je er juist door die pedicures last van hebt.
Dat denk ik ook.
Heb je niet gewoon grote poriën?
Rosalind schreef:
10-07-2019 10:17
Was dat dan niet gewoon een ingegroeide haar van jezelf?
Nee, het was op een plek waar geen haar groeit.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit totaal niet. Ik heb katten en kinderen, maar dit nog nooit gehad. Mijn kinderen lopen altijd op blote voeten en hebben dat in al die jaren ook nog nooit gehad.
Pandax schreef:
10-07-2019 10:16
Ik denk dat je er juist door die pedicures last van hebt.


:-? Zou het? Dat wat zijn. Zorg ik voor frisse en nette voeten, krijg ik dit er voor terug.

Verder heb ik geen gevoelige voeten en loop ik op zand, grindpaden (camping oid) en gras zonder problemen blootsvoets.
GlitterCupcake schreef:
10-07-2019 10:27
:-? Zou het? Dat wat zijn. Zorg ik voor frisse en nette voeten, krijg ik dit er voor terug.

Verder heb ik geen gevoelige voeten en loop ik op zand, grindpaden (camping oid) en gras zonder problemen blootsvoets.
Hoe weker de huid, hoe makkelijker er iets in kan gaan zitten. Aan de andere kant zorgt eelt weer voor kloofjes en zo, waar ook gemakkelijk een haar in vast kan gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
10-07-2019 10:27
:-? Zou het? Dat wat zijn. Zorg ik voor frisse en nette voeten, krijg ik dit er voor terug.

Verder heb ik geen gevoelige voeten en loop ik op zand, grindpaden (camping oid) en gras zonder problemen blootsvoets.

Je hebt geen frisse, nette voeten, je hebt voeten met een minder sterke natuurlijke beschermlaag.
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig...er stond eergisteren een artikel in het AD hierover:
https://www.ad.nl/wetenschap/stekende-p ... ~abb2db17/

De beginnetjes van de haren van je peuter en kat zijn allemaal toevallig scherp en stug. Afgelopen 60 jaar maar 26 gevallen gemeld: jullie zijn een wandelend onderzoeksproject!

Ik denk dat ze niet in je voet steken, maar eraan plakken, omdat je vochtige/plakkerige voeten hebt. Mss doordat je sloft je wrijving veroorzaakt en de haren statisch worden.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven