Gezondheid alle pijlers

Bloed doneren

11-07-2019 20:06 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Gewoon belangstelling, ik heb me aangemeld op bloed te doneren.
Zat er al lang mee in mn hoofd en het moest er maar eens van komen,
Wie doneert ook en wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik doneer ook, al jaren. Heb er nooit enige hinder van gehad, het wachten is soms wat irritant, maar als ik eenmaal aangesloten ben, is er in een mum van tijd een halve liter uit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik doneer al jaren. Nu zo’n 20x geweest. Kleine moeite, groot gebaar.... je wordt ook goed verzorgd naderhand ;)
Laat je nog weten hoe het was? 😁
Alle reacties Link kopieren
Ik doneer ook, nog niet zo lang. Heb altijd wat angst voor naalden gehad, maar tot nu toe alleen maar positieve ervaringen. Een roze koek na afloop maakt ook een hoop goed :-P) Succes!
Don't be scared. Falling is just like flying, except there's a more permanent destination.
Alle reacties Link kopieren
Ik doneer niet, maar heb wel belangstelling om dit eventueel te gaan doen dus volg dit topic even :)
Ik wil het graag maar mijn hb is steeds te laag om te doneren dus na een paar keer ben ik er mee opgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar keer gedoneerd, maar mag niet meer, standaard te lage bloeddruk en te smalle bloedvaten waardoor het te lang duurde en te veel moeite kost om te doneren..
Ik doneer ook, laatste keer ging het een beetje moeilijk en had ik een paar weken lang een enorme blauwe plek, dus naar die locatie ga ik niet meer. Ik heb een zeldzame bloedgroep dus krijg vaak een oproep.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen bijzondere bloedgroep hebt kun je ook voor plasma gaan. Dat is fysiek minder belastend en dan mag je vaker doneren. :)
Ik vond het altijd leuk, maar nu is m’n Hb helaas te laag.
.
Alle reacties Link kopieren
Goed van je! Ik doe het ook al jaren, kleine moeite, groot plezier.
Als de naald erin gaat kijk ik altijd even de andere kant op, maar verder voel je er nauwelijks wat van. Vaak is het na 10 minuten al gepiept. Al met al sta ik vaak binnen een half uur weer buiten, wachttijden zijn er hier nauwelijks. Nog even nazitten met de leesmap en een bakkie koffie en het zit er weer op. En onderschat het gevoel dat je iets goeds hebt gedaan voor de mensheid niet he :)
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helaas ervoor afgekeurd, want weeg te weinig.

Maar had het graag willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat super al zoveel leuke reacties
Intake achter de rug, wachten op 1e oproep, in 9.4, dus prima.

Wat jammer chocolade aardbei en CO

Toen ik zei dat ik dus wat te drinken en eten mee zou nemen moest ze smakelijk lachen. Ze leggen je idd in de watten evt verzorging en eten en drinken

Zijn jullie na de 1e keer zelf naar huis gereden?
Alle reacties Link kopieren
Zelf mag ik niet doneren. Maar wel bloed ontvangen tijdens een pittige operatie. Wil jullie dan ook bedanken want mede dankzij jullie is het beter met me afgelopen dan wanneer ik dat bloed niet had kunnen ontvangen. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
11-07-2019 20:23
Goed van je! Ik doe het ook al jaren, kleine moeite, groot plezier.
Als de naald erin gaat kijk ik altijd even de andere kant op, maar verder voel je er nauwelijks wat van. Vaak is het na 10 minuten al gepiept. Al met al sta ik vaak binnen een half uur weer buiten, wachttijden zijn er hier nauwelijks. Nog even nazitten met de leesmap en een bakkie koffie en het zit er weer op. En onderschat het gevoel dat je iets goeds hebt gedaan voor de mensheid niet he :)

Haha, bij mij precies andersom. Aanprikken vind ik niks aan, maar na een tijd gaat de naald wel een beetje irriteren. En ik zat standaard langer dan een half uur (plasma), dat apparaat was net een verkeerslicht.
.
Ja ik ging gewoon zelf naar huis. Ik vind het eigenlijk altijd een beetje overdreven hoe ze doen, dat je 30 minuten na afloop moet blijven zitten en moet eten en drinken. Snap dat het uit bescherming is maar ik kan het prima handelen.
Alle reacties Link kopieren
koelbox schreef:
11-07-2019 20:24
Wat super al zoveel leuke reacties
Intake achter de rug, wachten op 1e oproep, in 9.4, dus prima.

Wat jammer chocolade aardbei en CO

Toen ik zei dat ik dus wat te drinken en eten mee zou nemen moest ze smakelijk lachen. Ze leggen je idd in de watten evt verzorging en eten en drinken

Zijn jullie na de 1e keer zelf naar huis gereden?

Ja joh! Ik heb nooit ergens last van gehad.
.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Life of pie dat doneert ondanks je angst voor naalden!

Ja Juliet, vind het ook een goed gevoel dat je door zoiets voor iemand anders het verschil kan maken

Als ik groen licht heb en voor de 1e keer heb gedoneerd laat ik zeker weten hoe het was Annemarie :-D
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vorige week een intake gehad. Ik heb ook een bijzondere bloedgroep, waar ik pas vorig jaar achter kwam. Dus wil graag mijn steentje bijdragen.

Geen ervaringen nog dus, wel even een vraag, ben het vergeten te vragen vorige week. Moet je erna eten/drinken kopen? Krijg je dat? Varieert het nog per locatie?
Alle reacties Link kopieren
koelbox schreef:
11-07-2019 20:24
Wat super al zoveel leuke reacties
Intake achter de rug, wachten op 1e oproep, in 9.4, dus prima.

Wat jammer chocolade aardbei en CO

Toen ik zei dat ik dus wat te drinken en eten mee zou nemen moest ze smakelijk lachen. Ze leggen je idd in de watten evt verzorging en eten en drinken

Zijn jullie na de 1e keer zelf naar huis gereden?
Ja, hoor. Nooit last van gehad. Wel eerst een kop thee met een broodje of koek.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
11-07-2019 20:26
Ja ik ging gewoon zelf naar huis. Ik vind het eigenlijk altijd een beetje overdreven hoe ze doen, dat je 30 minuten na afloop moet blijven zitten en moet eten en drinken. Snap dat het uit bescherming is maar ik kan het prima handelen.

Serieus? Dat is echt overdreven. Hier mag je gewoon direct weg zonder eten/ drinken als je je goed voelt hoor.
.
Alle reacties Link kopieren
Vutje schreef:
11-07-2019 20:28
Toevallig vorige week een intake gehad. Ik heb ook een bijzondere bloedgroep, waar ik pas vorig jaar achter kwam. Dus wil graag mijn steentje bijdragen.

Geen ervaringen nog dus, wel even een vraag, ben het vergeten te vragen vorige week. Moet je erna eten/drinken kopen? Krijg je dat? Varieert het nog per locatie?

Niks kopen, je wordt maximaal gepamperd. ;)
.
Alle reacties Link kopieren
Vutje schreef:
11-07-2019 20:28
Toevallig vorige week een intake gehad. Ik heb ook een bijzondere bloedgroep, waar ik pas vorig jaar achter kwam. Dus wil graag mijn steentje bijdragen.

Geen ervaringen nog dus, wel even een vraag, ben het vergeten te vragen vorige week. Moet je erna eten/drinken kopen? Krijg je dat? Varieert het nog per locatie?
Bij mijn in de buurt krijg je dat. Zal overal wel zijn. Overigens heb ik ook de op één na zeldzaamste bloedgroep, en ik word juist meestal maar één keer per jaar opgeroepen. Mijn bloedgroep komt weliswaar niet veel voor, maar hebben ze dus blijkbaar ook niet veel nodig.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem en letsgetlost, goed te horen
Ze zijn voorzichtig met je dus, ach ook wel goed
Ik ga gewoon lekker zelf dan
Alle reacties Link kopieren
Ik doneer plasma, ik ga iedere 2 á 3 weken.

Ik vind het zelfs wel ontspannend, je zit in een lekkere stoel, krijgt wat te eten en te drinken, ik kan rustig een boekje lezen. Zo is het niet zo moeilijk om iets goeds te doen.

Ik ben soms wat wiebelig na afloop, meestal omdat ik toch wat te weinig gegeten heb van te voren.
Alle reacties Link kopieren
Super dat je wilt gaan doneren!

Ik wilde ook graag bloed doneren, heb 2 donaties gedaan maar ben beide keren flauwgevallen en 1x zelfs overgegeven. Dus ik heb er voor gekozen om te stoppen. Wie weet probeer ik het over 10 jaar nog eens haha.


Ik ben beide keren wel zelf naar huis gefietst trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven