Gezondheid alle pijlers

En dan beland je midden in een reanimatie

12-07-2019 16:04 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was onderweg boodschappen halen voor het avondeten. Zie ik langs de weg een auto staan met een vrouw die in het paniek aan het zwaaien en wenken was. Ik heb de auto direct gekeerd (veilig) en eenmaal ter plaatse bleek de tweede persoon geen hartslag te hebben en niet te ademen.

Deze man heb ik samen met de vrouw uit de auto gehaald, de vrouw wist niet wat ze moest doen. Ik heb direct 112 geveld, de telefoon naast mij neergelegd en na controle direct gestart met de reanimatie. Na drie en een halve minuut reanimeren kwam de brandweer aanrijden en kreeg ik op dat moment gelukkig ook een pols en begon de man te hoesten. De brandweer heeft het overgenomen van mij en ik werd opgevangen door de politie agenten. Eenmaal toen de adrenaline wat weggezakt was en ik met de agenten heb gepraat ben ik mij nog eens kapot geschrokken. Op de achterbank van de auto zaten twee kindjes, een in maxicosi en de ander was denk ik een jaar of 3.

De man was "stabiel" toen ze hem naar het ziekenhuis overbrachten en een beetje aanspreekbaar. Van de politie heb ik een telefoon nummer gekregen waarmee ik contact kan opnemen voor hulp met de verwerking.

Maar wat ben ik mij rot geschrokken zeg, is het normaal om op een later moment nog contact te zoeken oid?
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen verrast met een enorme bos bloemen een lieve kaart en een heerlijke reep Tony's. De man heeft de reanimatie overleefd en afgezien van een gebroken rib zal hij er weer helemaal bovenop komen. Inmiddels ligt hij ook op de gewone verpleegafdeling en niet meer op de intensive care.

De vrouw heeft via de politie mijn adres gevonden nadat ik gister zelf even contact heb opgenomen.

Met mij gaat het goed. Ik ben gelukkig bij gekomen van de schrik. Ik heb vooral snachts nog rare dromen waarin alles opnieuw afgespeeld gaat worden. Het geeft mij nu ook rust omdat ik de afloop gelukkig in mijn geval een positieve weet.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief! Voor jezelf denk ik ook fijn om de afloop te weten, dat geeft je vast wat meer rust. Een gebroken rib is vervelend, maar als dat het ergste is...
Mooi bericht zeg!
Wauw, fantastisch nieuws, hulde. Wat fijn dat je die ingeving kreeg anders te rijden. Nog even en de schrik is uit je lijf en dan blijft er alleen nog maar trots over.
TO Respect voor jou!!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen zeg, dat is het beste nieuws dat je kon krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi nieuws!!
Lijkt me voor jou heel fijn om te weten dat het allemaal goed is afgelopen.
En heel eerlijk, denk ik oprecht dat jij een leven hebt gered.
Respect!! :redrose: :redrose: :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wat een fijn nieuws en een mooi gebaar. Gebroken rib hoort er volgens mij min of meer bij, althans dat werd mij verteld bij de AED-training. (Anders heb je niet echt je best gedaan ;) … )

Ik hoop het zelf nooit nodig te hebben, maar mocht het zich voor doen dan hoop ik dat ik net zo kordaat kan handelen als jij!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt enorm goed gehandeld zeg!!! Erg knap.
Super goed. Daar mag je best trots op zijn, en geeft je achteraf ook wel een goed gevoel denk ik dat je nu weet dat je op zo'n moment juist handelt.

En ook super dat je naar je intuïtie/gevoel geluisterd hebt om die weg te rijden!!

Fijn dat je gebeld hebt en contact gehad hebt en die bos bloemen, die doet je vast ook erg goed. Gelukkig is het helemaal goedgekomen met de man en zijn gezin. Die zijn je eeuwig dankbaar. Je hebt hun leven gered. Niet alleen van die man, maar ook hun gezinsleven. (ik ga er maar even vanuit dat dit een gezin is)

Fijn dat het goed met je gaat, dit geweldige nieuws gaat jou vast helpen je (nacht)rust weer te vinden.

Top!!
Alle reacties Link kopieren
echt je bent een held, zoveel mensen die niet weten wat ze moeten doen en in de paniek schieten.
Hulde, en fijn dat je al een blijk van waardering hebt gekregen van de familie. en praten helpt!

En inderdaad, iedereen zou moeten leren reanimeren of in ieder geval weten wat ze moeten doen, echt waardevol

waardevolle app: EHBO-rode kruis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven