Gezondheid alle pijlers

Antibiotica

12-07-2019 19:06 13 berichten
Hallo!

Ik had het streptokokken bacterie opgelopen. Nu heb ik net 8 dagen kuurtje gehad en gisteren zou officieel de laatste dag zijn. Nou heb ik dus alleen nog een flinke hoest en is alles nog steeds een beetje groen. Nu hebben we de dokter gebeld vanmorgen, die verteld mij, zonder mij gezien te hebben, dat er nog 3 dagen aan geplakt moeten worden. (11 dagen aan antibiotica in totaal. Sandoz 875/125 2 maal daags)

Ik weet dat ik niet om medisch advies mag vragen, maar ik voel me eigenlijk helemaal niet prettig met zo'n lange kuur. Ik voel me ook verder niet meer ziek, alleen verkouden. (Woon in het buitenland waar ze nogal makkelijk zijn met pillen)

Nou heb ik verder eigenlijk helemaal geen vraag, maar zouden doktoren in NL zo'n lange kuur voorschrijven?
Die 3 dagen langer zullen echt je dood niet worden.

En geen idee, hier schrijven ze amper nog antibiotica voor.
Sandoz is een merknaam dus het is niet duidelijk of je een breed- of smalspectrum AB slikt.
Ik zou terug naar de huisarts gaan om verduidelijking te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er maar net aan wat je oospronkelijke klachten waren, of ze hier antiobiotica voor zouden schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me prima
Alle reacties Link kopieren
Ja....

Je wil die bacterie niet in je longen hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
luister naar de dokter
Groen = bacterie. Volg het advies van je dokter op.
Alle reacties Link kopieren
Velma*Dinkley schreef:
12-07-2019 20:28
Groen = bacterie. Volg het advies van je dokter op.
Dit is echt onzin, het groene komt door afbraakproducten van de afweercellen die geactiveerd zijn door een infectie. Maakt echt niet uit of die infectie viraal of bacterieel is.
@TO: wij zijn niet jouw behandelend arts en kunnen dus echt geen adequate inschatting maken van dit verhaal. Volg dus gewoon het advies van je arts en stel eventuele vragen ook aan hem/haar ipv aan leken op het internet.
Ja, ben ook braaf verder gegaan met het advies van de dokter. Hij weet vast waar hij het over heeft. Was gewoon een beetje in de war dat hij deze beslissing nam, zonder mij eerst even te willen zien.

Moest gewoon even van m'n zorgen af. :winkie:
Bedankt voor de antwoorden ^^
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
12-07-2019 19:27
Sandoz is een merknaam dus het is niet duidelijk of je een breed- of smalspectrum AB slikt.
Ik zou terug naar de huisarts gaan om verduidelijking te vragen.
Amoxiciline/Clavulaanzuur aan de dosering te zien
Alle reacties Link kopieren
Velma*Dinkley schreef:
12-07-2019 20:28
Groen = bacterie. Volg het advies van je dokter op.

Mijn snotjes zijn ook groen, moet ik nu ook aan de AB? :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven